Zonder reden, hangt ervan af hoe je het bekijkt. Het is vreemd dat één gangster met hem buiten bleef terwijl de andere binnen zoveel personen onder controle moest houden, daarover ben ik het eens. Maar wisten ze hoeveel volk binnen was? Wilden ze één iemand buiten 'op wacht' houden? De kans is ook groot dat de criminelen heel die situatie niet zitten analyseren hebben zoals wij hier nu nog steeds doen, zoveel jaar later.
Dachten ze dat de sleutel van de Porsche in zijn jaszak zat? Veel zaken zijn niet logisch te verklaren als je ze bekijkt door onze bril van nu, gezeten achter onze computer in de veiligheid van een bureau: binnen keken ze in de (bijna lege kassa) maar in dat jasje dat over Van Camp zijn hoofd werd gegooid zat nog een mooie som aan reisgeld dat ze laten zitten hebben. Waarom hebben ze niet verder gezocht naar de sleutel van de Porsche?
Hoe zijn ze tot daar geraakt? Quasi zeker niet te voet. Wij weten al die zaken nu, voor hen was de situatie anders en wat nu onlogisch lijkt was het daar mogelijk niet voor hen.
De dienster die zag hoe hij zijn jasje uitdeed werd daarna naar binnen gestuurd en niemand heeft ooit het vervolg gezien (behalve Van Camp die het niet kon navertellen en de criminelen uiteraard). Je weet dus niet wat er gebeurd is buiten.
Voor mij is dat Frans geen probleem, ik ben tweetalig.