11

Re: Waarom zulk extreem en barbaars geweld?

Klucht wrote:

Maar het feit dat je meerdere schoten krijgt te verduren maakt het lijden niet noodzakelijk langer. Het spreekwoordelijke genadeschot om iemand uit zijn lijden te verlossen. Ik las ergens dat een slachtoffer een kogel kreeg die door het hoofd richting organen werd afgevuurd. Dit lijkt me toch om onnodig lijden te vermijden. Een ander slachtoffer kreeg 11 kogels in en rond de niersteen, ook dat lijkt me een zeer snel einde.

Excuses, ik had het over dit stuk. Klinkt misschien cru, maar de bovengenoemde feiten zijn door toedoen van de overval en schieten op alles wat bewoog. Heb nergens kunnen terug vinden dat die verwondingen opzettelijk op die manier zijn toegebracht. Het waren zeker psychopaten maar tijdens de overvallen hadden ze daar geen tijd voor. Alleen voor de slachtoffers die afgelegen en alleen waren hebben ze hun tijd genomen.

Re: Waarom zulk extreem en barbaars geweld?

Jawel, je hebt helemaal gelijk, en het verschilde nogal per slachtoffer. Lang niet alle slachtoffers hebben lang geleden. Maar ik bedoelde het eigenlijk niet eens zo in tijd gerekend, maar meer het feit, wat volgens mij haast niet te ontkennen is, dat ze bewust van vrij dichtbij met een riotgun op de hals van het slachtoffer schoten. En ik zal niet zeggen dat het slachtoffer daardoor een veel zwaardere doodsstrijd heeft, maar het is wel een afschuwelijk laffe manier om iemand te vermoorden. Op zo'n manier is het immers haast altijd raak. En denk je eens in wat dat voor nabestaanden heeft betekent, een geliefde niet alleen gedood, maar ook nog eens verschrikkelijk verminkt.

En daaruit trek ik dan de conclusie: ze waren niet alleen moorddadig, maar ook sadistisch, bloeddorstig, barbaars en ongemeen laf! Mej. Mulder probeerde op handen en voeten weg te kruipen, en vormde niet de minste bedreiging, maar ze werd zonder pardon de keel uit het lijf geschoten en ze mocht doodbloeden bij haar jonge neefjes. Dat is wel zo onbeschrijfelijk laf, wat ben je dan in godsnaam voor een.. Zoals ik al zei: op 9 november 1985 'was hell empty' en 'all devils' waren op de parking van de Delhaize Aalst. En ze lopen nog steeds vrij rond ook, dat is toch niet te geloven.

Re: Waarom zulk extreem en barbaars geweld?

Omdat ze gesnoven hadden? Elkaar opgehitst. Was het niet de opdracht om ook kinderen te doden? Zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers maken? Zonder drugs konden ze dat niet. Geen enkel normaal mens kan dat. Onschuldige kinderen doden

14

Re: Waarom zulk extreem en barbaars geweld?

sherlock wrote:

... Geen enkel normaal mens kan dat...

Het probleem is sherlock dat we dit bekijken vanuit onze ogen, als normaal mens zijnde.

Bij psychopaten kun je er niet zomaar een motief aanhangen omdat die er wellicht niet is of voor een normaal mens niet als dusdanig herkenbaar is.

Het is een hele stap op een mens te doden, laat staan een kind. Het wil niet zeggen dat druggebruik van een normaal mens direct een kindermoordenaar maakt.

Re: Waarom zulk extreem en barbaars geweld?

Psychopaten zijn Lone Wolfs met misschien 1 volger. Andreas Mandy had zijn dochter, Dutroux had zijn heks, Fourniret had ook zijn madam die slaafs was. De Gelder deed het alleen, enz ...Nee geen psychopaten. Wel gangsters die weten wat ze deden. Die zowieso extreem geweldadig konden zijn. En als die dan drugs gebruiken, gaan ze nog verder over de grenzen . Opgefokt. Jagen op prooien.

Re: Waarom zulk extreem en barbaars geweld?

sherlock wrote:

Psychopaten zijn Lone Wolfs met misschien 1 volger. Andreas Mandy had zijn dochter, Dutroux had zijn heks, Fourniret had ook zijn madam die slaafs was. De Gelder deed het alleen, enz ...Nee geen psychopaten. Wel gangsters die weten wat ze deden. Die zowieso extreem geweldadig konden zijn. En als die dan drugs gebruiken, gaan ze nog verder over de grenzen . Opgefokt. Jagen op prooien.


Ja klopt! Ik noemde hen psychopaten maar in de echte definitie-betekenis heb je gelijk. Maar inderdaad hun gedrag: doorgedraaid/opgefokt en dus zich onaantastbaar wanend en schieten op alles wat beweegt en wie op hun pad komt. Bloeddorstig en ja zoals wilde beesten! De bende gewetenloze criminelen uit Frankrijk (zie piste van de heer Adam) past in dat plaatje! Buitengewoon gewelddadig en die konden doden zoals jij en ik een appel schillen. Gewetenloos dus! En er is nog wel een oud gangster in Frankrijk die een en ander weet. Die ook heel erg furieus reageert op de heer Adam. Die, en dat zag ik in een opgenomen filmpje van die man, echt begint te schelden met het schuim kwasie uit de mond en de heer Adam een smeerlap noemt. Een man die je alleszins niet in het donker wil tegenkomen.

Re: Waarom zulk extreem en barbaars geweld?

De vraag of het psychopaten zijn is een overbodige vraag, de feiten spreken voor zich. Het brengt ons niets verder omdat psychopaten zowel op eigen houtje kunnen handelen als dat ze kunnen worden ingezet door hogere instanties wanneer de opdracht is te moorden en terreur te zaaien.

18

Re: Waarom zulk extreem en barbaars geweld?

Spectator Of Life wrote:

.... Het brengt ons niets verder omdat psychopaten zowel op eigen houtje kunnen handelen als dat ze kunnen worden ingezet door hogere instanties wanneer de opdracht is te moorden en terreur te zaaien.

En op welke manier gaat dat dan in zijn werk dat ze door een "hogere instantie" ingezet worden?

19

Re: Waarom zulk extreem en barbaars geweld?

edd wrote:
Spectator Of Life wrote:

.... Het brengt ons niets verder omdat psychopaten zowel op eigen houtje kunnen handelen als dat ze kunnen worden ingezet door hogere instanties wanneer de opdracht is te moorden en terreur te zaaien.

En op welke manier gaat dat dan in zijn werk dat ze door een "hogere instantie" ingezet worden?

Da's de vraag van 1 mio, edd. Wat doe je wanneer alle toegangswegen naar boven afgezet worden ? Terugdraaien en een andere weg zoeken. Maar die enige weg ligt niet op een Michelin-kaart, zoveel is duidelijk.

Re: Waarom zulk extreem en barbaars geweld?

Gaan we de hele bende psychopaten noemen?
Nee hoor,
Je hebt de opdrachtgevers van het hoogste schavot
Je hebt de organisatoren
Je hebt de verkenners
Je hebt de overvallers
Je hebt de dekking