In het boek van Hilde Geens wordt geschreven over een verdachte reus Daniel, hij zou van Albanese of Libanese afkomst zijn en 2 meter groot zijn. Hij zou een klant geweest zijn in Le Dragon Rouge in Sint Pieters Leeuw.
Ook was het een druggebruiker. Een andere bron spreekt over een Ethiopiër.

Deze info kwam van een tipgever van het BIC.

Deze Daniel zou in begin 1986 vertrokken zijn naar het vreemdelingenlegioen.

Heeft iemand dit uit andere bronnen ook al vernomen ?

Ben, misschien heb ik dit topic niet op de juiste plaats gezet,
het hoort miss meer bij daders --> andere

Hier is een topic over ivm met die reus.
Zie naar "Daniel Bruylants" (deux mètres deux).

Ik niet nee. Maar wat ik wel vreemd vind is dat er regelmatig wordt gesproken over drugsgebruikers dan wel junkies. En dat zijn in mijn ogen toch wel de minst betrouwbare mensen die er zijn, helemaal in de context van De Bende van Nijvel.

Want wees eerlijk, zou jij of wie dan ook, bijvoorbeeld een alcoholist opnemen als uitvoerder in zo'n soort team?
Indien nee, waarom dan wel een drugsgebruiker dan wel junkie?

Naar mijn mening zou je nooit als junk of alcoholist kunnen deelnemen in een moordcommando, die ook nog eens heel erg wordt belicht in de media.

Met andere woorden: dat soort mensen zijn te kwetsbaar en beïnvloedbaar om aan zoiets te kunnen deelnemen naar mijn mening.

Ik begrijp je visie Mincky, zulke personen zijn inderdaad een risico.

Ik heb wel gehoord dat sommige leden van de bende van baasrode ook wat pepmiddelen nodig hadden voor een overval.
Daarom hoeven het natuurlijk nog geen junkies te zijn.
Bij militairen werd ook met bepaalde drugs geëxperimenteerd om de soldaten beter te doen presteren. (tankchocolade in WO2).

Het zou eventueel deels een verklaring kunnen zijn voor het beestachtig gedrag van sommige daders?

ha Sacramouche, ik had gezocht maar ben het niet tegen gekomen.
Miss kan Ben deze posts gewoon in dat andere topic plakken ?

in het ander topic wordt gesproken over een blonde reus ? ik denk dat er weinig blonde Ethiopiërs of Albanezen zijn van meer dan 2m
De familienaam doet ook niet erg buitenlands aan.
Zou het om een andere reus Daniel gaan ?

@ Robert, naar alle waarschijnlijkheid, waren er meerdere reuzen.

dat weet ik maar meerdere Daniel's ook dan ?
Een blonde Daniel met vlaamse naam zal wellicht geen "mulat" of Ethiopiër zijn. Een van de onderzoekers kent deze Daniel en hij zegt dat het een mulat is. 
Een getuige hoorde de naam Daniel in de bocht van Ronquiere. Zou het om de naam van een van de reuzen gaan ?

10

Dat zou dan waarschijnlijk de "fond de teint" (als ik het juist heb geschreven)/ make up, kunnen verklaren om je er zelf anders uit te laten zien.