Re: Theorie van Chronos

F.A. n'est-il pas celui qui a dirigé l'enquête sur le meurtre de l'Aubergiste (José) au cours de laquelle beaucoup indices ont été perdus ?

Was F.A. niet degene die het onderzoek leidde naar de moord op de herbergier (José), waarbij veel aanwijzingen verloren gingen?


Trobken wrote:

@Kenniz05: Ook te vermelden bij F.A. met wie hij samenwerkte voor de BOB Brussel sectie Aziatische drugtrafieken, van waar hij voordien kwam, in welke auto hij in 1981 stapte, welk moordonderzoek (dat volledig verprutst bleek) hij als eerste onderzoeker mee te maken kreeg, welke advocaat hij nam om zich te verdedigen etc etc etc etc etc etc etc....

Re: Theorie van Chronos

Léonidas wrote:

F.A. n'est-il pas celui qui a dirigé l'enquête sur le meurtre de l'Aubergiste (José) au cours de laquelle beaucoup indices ont été perdus ?

Was F.A. niet degene die het onderzoek leidde naar de moord op de herbergier (José), waarbij veel aanwijzingen verloren gingen?


Trobken wrote:

@Kenniz05: Ook te vermelden bij F.A. met wie hij samenwerkte voor de BOB Brussel sectie Aziatische drugtrafieken, van waar hij voordien kwam, in welke auto hij in 1981 stapte, welk moordonderzoek (dat volledig verprutst bleek) hij als eerste onderzoeker mee te maken kreeg, welke advocaat hij nam om zich te verdedigen etc etc etc etc etc etc etc....

Correct Léonidas.

@Tru Dat:

“ Over die vesten...
Het waren geen  hoog gesofisticeerde kogelvrije vesten. ”

Juist.
De reden dat slechts 1 werknemer in een apart kamertje deze vest moest samenstellen. De reden dat de Rijkswacht er ogenblikkelijk meer dan 8000 van bestelde, toen Wittock-van Landeghem ze in productie nam. De reden dat Wittock-Van Landeghem een gigantische fabriek bouwde in het buitenland. De reden dat tot vandaag Wittock-Van Landeghem nog steeds marktleider is met deze kogelwerende (kogelvrije bestaat niet) vesten die ondertussen wel een aanzienlijke ontwikkeling ondergaan hebben. Pure rommel.

Het is ook pas sinds de werknemers op straat werden gezet (door de verhuis van de fabriek naar het buitenland) dat ze anoniem en zeer beperkt iets tegen de speurders durfden te vertellen. Het is pas sindsdien dat het parket en door gewortelde journalisten beseften dat er hier kansen lagen om Saïd, Abdellah en Jean te ontmaskeren.

Bovendien is het merkwaardig.

Zeer merkwaardig dat de al dan niet manipulatie bij de wonderbaarlijke vondst te Ronquières in vraag wordt gesteld door de droge toestand van de cheques in het midden van het bundeltje...

...maar dat diezelfde forumgebruikers het onomstotelijk aannemen dat de aan-Eric-Lammers verkochte kogelwerende vest niet van Wittock-Van Landeghem zou afkomstig zijn.

Eerstgenoemde is onderzocht door en omschreven in het expertenrapport van het NICC (Nationaal instituut voor Criminalistiek en Crimonologie). Laatstgenoemde door 1 bepaalde onderzoeker. Jawel, 1! Kritisch hmmm?

Re: Theorie van Chronos

Gloacoster

C'est votre droit d'accepter l'interprétation de Chronos pour Anderlues: le Colruyt est fermé, et donc ils s'attaquent à la bijouterie. Moi je trouve que cette interprétation/supposition ne repose sur rien de concret, elle est gratuite je dirais, et donc je n'y adhère pas. Il y a beaucoup d'interprétations/suppositions sans fondement dans la théorie de Chronos. C'est sa grande faiblesse à mes yeux, même si la construction est intelligente.

Chronos est sans doute un de ceux qui connaissent le mieux les faits TBW. Il élabore un scénario en partant des faits. Ca c'est très bien. Mais son scénario nécessite beaucoup trop de suppositions je trouve. Il a dit lui-même que un des points clé de sa théorie, l'oeuvre de Blanc-bec (gendre de Abdellah), est une supposition. Un mélange de suppositions et de faits ne fait pas nécessairement une vérité. Mais sa vérité peut être testée: il donne un nom (Adellah), et tout ce qu'il faut pour savoir qui est Jean (le Géant). Alors, oui, je suis d'accord avec lui: la CBW devrait enquêter sur sa piste. Je dis cela alors que je ne crois pas à sa théorie.

Gloacoster

Het is uw recht om de interpretatie van Chronos voor Anderlues te aanvaarden: de Colruyt is gesloten en daarom vallen ze de juwelierszaak aan. Ik vind dat deze interpretatie / veronderstelling niet op iets concreets gebaseerd is, het is gratis zou ik zeggen, en daarom houd ik me er niet aan. Er zijn veel ongefundeerde interpretaties / aannames in de theorie van Chronos. Dit is zijn grote zwakte in mijn ogen, ook al is de constructie slim.

Chronos is misschien wel een van degenen die de TBW-feiten het beste kennen. Hij ontwikkelt een scenario op basis van de feiten. Dit is erg goed. Maar zijn scenario vereist te veel aannames, vind ik. Hij zei zelf dat een van de belangrijkste punten van zijn theorie, het werk van Blanc-bec (de schoonzoon van Abdellah), een gok is. Een mengeling van aannames en feiten maakt niet noodzakelijkerwijs een waarheid. Maar de waarheid kan worden getest: het geeft een naam (Adellah) en alles wat je nodig hebt om te weten wie John (de reus) is. Dus ja, ik ben het met hem eens: CBW moet zijn voorsprong onderzoeken. Ik zeg dit als ik zijn theorie niet geloof.

Re: Theorie van Chronos

Bonjour Pyrénéen

Merci pour le post sur les liens balistiques Berseel-Ohain.

Comment la banquette de la golf laissée sur le parking Delhaize-Berseel permettrait d'innocenter quelqu'un et qui?

Hallo Pyreneeën

Bedankt voor het bericht over ballistische links.

Hoe kon de achtergelaten golfbank op de parking van Delhaize-Berseel iemand vrijwaren en wie?

Re: Theorie van Chronos

Léonidas wrote:

Gloacoster

Het is uw recht om de interpretatie van Chronos voor Anderlues te aanvaarden: de Colruyt is gesloten en daarom vallen ze de juwelierszaak aan. Ik vind dat deze interpretatie / veronderstelling niet op iets concreets gebaseerd is, het is gratis zou ik zeggen, en daarom houd ik me er niet aan. Er zijn veel ongefundeerde interpretaties / aannames in de theorie van Chronos. Dit is zijn grote zwakte in mijn ogen, ook al is de constructie slim.

Chronos is misschien wel een van degenen die de TBW-feiten het beste kennen. Hij ontwikkelt een scenario op basis van de feiten. Dit is erg goed. Maar zijn scenario vereist te veel aannames, vind ik. Hij zei zelf dat een van de belangrijkste punten van zijn theorie, het werk van Blanc-bec (de schoonzoon van Abdellah), een gok is. Een mengeling van aannames en feiten maakt niet noodzakelijkerwijs een waarheid. Maar de waarheid kan worden getest: het geeft een naam (Adellah) en alles wat je nodig hebt om te weten wie John (de reus) is. Dus ja, ik ben het met hem eens: CBW moet zijn voorsprong onderzoeken. Ik zeg dit als ik zijn theorie niet geloof.

Die interpretatie over Anderlues met de gesloten Colruyt is van mij, al de andere punten die ik vermeld heb zijn in de lijn van de theorie van Chronos.
Ik ga niet zeggen dat alles klopt in de theorie van Chronos, en ben ook niet 100% akkoord met alles. Maar dit geld voor al de andere theorieën vermits niemand de waarheid kent.. een theorie is een hypothetische veronderstelling.
Maar als ik zijn theorie vergelijk met al die andere theorieën vind ik dat die de logische is.
Als men in de theorie van de rijkswacht geloofd of die van extreem rechts, dan vind ik onvoorstelbaar dat er na al die jaren geen echte verklaring is gekomen. Als die theorieën zouden kloppen dan vind ik dat er te veel mensen bij betrokken zijn, en dat er van al die mensen toch ten minste een zou voor de dag komen met een naam.
Veel veronderstellingen, en veel verbanden tussen verschillende mensen, maar een echt bewijs dat niet.
Maar neem nu de theorie van Chronos, als 3 marginalen die geen penale dossier hebben, aanvallen plegen, en na hun aanvallen terug naar een normaal leven keren, hoe zouden de autoriteiten die mannen kunnen vinden en aanpakken. Ze leven in autocratie.
Het zijn geen mannen van het milieu, ook geen traditionele gangsters en ook geen beroepsmisdadigers.
Ze zijn atypisch, ze reageren anders dan gewone gangsters, ze hebben niets te verliezen en durven daarom ook de confrontatie met de autoriteiten aan... en hebben ook veel geluk gehad als men kijkt hoeveel directe confrontaties ze gehad hebben met de politie of de rijkswacht. Als een van die agenten in Maubeuge, een dader dodelijk had geraakt zouden we misschien nooit op dit forum zitten te discussiëren

Re: Theorie van Chronos

3 marginalistes qui ne connaissent personne ?
On sait que c'est impossible compte-tenu des éléments trouvés dans le bois de la Houssière avant l'attaque d'Alost faisant des liens avec J.B et B.G.
Il a bien fallu être en possession de ces éléments pour les amener dans ce bois .
Comment ?

3 marginalisten die niemand kennen ?
We weten dat dit onmogelijk is gezien de elementen die voor  de aanval op Aalst in het bos van La Houssière werden aangetroffen, waardoor banden werden gelegd met J.B en B.G.
Het was nodig om in het bezit te zijn van deze elementen om ze naar dit bos te brengen .
Hoe zijn we in het bezit gekomen van deze elementen ?

Re: Theorie van Chronos

Pyrénéen fait ici référence à un fait reconnu en commission parlementaire (pas une allégation non vérifiée par des journalistes)

Pyreneeën verwijst hier naar een feit dat wordt erkend in de parlementaire commissie (geen bewering die niet is geverifieerd door journalisten)

Re: Theorie van Chronos

Hopelijk vergeet Chronos dit niet te schrijven in zijn hypothese:
Op 9 november 1985, de dag van de raid in Aalst, zijn tussen 14 en 18 uur schietoefeningen gehouden op een stort nabij Vilvoorde
Daar is munitie gevonden die overeenstemt met de munitie de gebruikt is in Aalst. Aan dat stort is een beige Ford Taunus opgemerkt, later bij de aanslag in Aalst zagen getuigen vlak voor de overval ook een beige Ford Taunus. De getuigen herinnerden zich de wagen omdat hij zonder lichten reed.  Deze piste werd nooit uitgediept.

(Bron:Raadkamer verdachten bende van Nijvel uitgesteld - "Hoe leg je nu zoiets aan je kinderen uit?"Het Belang van Limburg, krantenartikel op zaterdag 10 Februari 1996, Pagina 6)

Re: Theorie van Chronos

Merci Gloacoster pour les échanges intéressants.

Par définition, une hypothèse doit pouvoir être validée ou infirmée. Sinon, ce n'est pas une hypothèse, plutôt une intuition, une croyance, une idéologie. Nous en sommes tous réduits, pour le moment, à des croyances, et elles sont toutes respectables.

Trobken

Une sorte "d'échauffement, vérification des armes' dans ce dépotoir à Vilvorde avant l'attaque?

Bedankt Gloacoster voor de interessante uitwisselingen.

Een hypothese moet per definitie kunnen worden gevalideerd of ongeldig verklaard. Anders is het geen hypothese, maar eerder een intuïtie, een overtuiging, een ideologie. We zijn momenteel allemaal teruggebracht tot overtuigingen, en ze zijn allemaal respectabel.

Trobken

Een soort "warming-up, wapencontrole" op deze stortplaats in Vilvoorde voor de aanval?

Re: Theorie van Chronos

Trobken wrote:

Hopelijk vergeet Chronos dit niet te schrijven in zijn hypothese:
Op 9 november 1985, de dag van de raid in Aalst, zijn tussen 14 en 18 uur schietoefeningen gehouden op een stort nabij Vilvoorde
Daar is munitie gevonden die overeenstemt met de munitie de gebruikt is in Aalst. Aan dat stort is een beige Ford Taunus opgemerkt, later bij de aanslag in Aalst zagen getuigen vlak voor de overval ook een beige Ford Taunus. De getuigen herinnerden zich de wagen omdat hij zonder lichten reed.  Deze piste werd nooit uitgediept.

(Bron:Raadkamer verdachten bende van Nijvel uitgesteld - "Hoe leg je nu zoiets aan je kinderen uit?"Het Belang van Limburg, krantenartikel op zaterdag 10 Februari 1996, Pagina 6)

Bij het voorbereiden van een aanval probeer je toch zo discreet mogelijk te blijven, zeker enkele uren voor de aanval.
Ga je dan enkele uren voor de aanval nog gaan knallen in een stort, en met je auto rijden zonder je lichten aan te doen?
Zijn dit de manieren van de groep Diane of van de antiterreureenheid ?
Ze werden ook opgemerkt voor de aanval in het bos van Houssière...