121

Re: Theorie van Chronos

gloacoster wrote:

En de zaak Fourez werd ook al besproken op dit forum.
Komende van Parijs, had de Mercedes van Fourez nog 7 liter in de tank in Nijvel.
Fourez tankte altijd bij Dats pompen die eigendom waren van Colruyt met zijn electronische kaart.
Goedkooper en zo kreeg hij elke maand een factuur voor zijn comptabiliteit.
Met nog 7 liter in de tank in Nijvel en op weg naar Uccle is het dus heel normaal dat hij die Dats pomp gebruikt.
Maar dit verhaal zal je ook wel kennen denk ik.
Op de verkeerde plaats op het verkeerde moment meer niets.
En de daders kwamen niet voor pralinen of koffie,maar voor de kluis. De feiten hebben er anders over beslist.
Het bewijs daarvan is het stelen en gebruik van de oxy-pack en de enigste keer dat ze een inbraak op een warenhuis s'nachts doen.

Dat verhaal ken ik inderdaad en dat is inderdaad al aan voor een deel aan bod gekomen hier op het forum, maar onvolledig.
Fourez tankte immers nooit aan de Dats te Ukkel, zo bleek uit nazicht van de betalingen met zijn magneetkaart.
Dat heeft airhostess Christel, de dochter van Elise Dewit, ook verklaard.... dat ze dat heel vreemd vond.
Een vertrouwde rit van rue Saint-Honoré te Parijs naar de Mercuriuslaan 13 te Ukkel.
Maar dan toch onverwacht moeten stoppen, kijken op de kaart (geen GPS in 1983) om naar een voor hen onbekend tankstation te rijden...
Maar je hebt alweer gelijk, het zal uiteraard dus wel gewoon toeval zijn.
Toeval ook dat ze geen een van de 3 Dats-tankstations gekozen hebben die wél op hun route lagen.
(Rue Du Sas 81, 7330 Saint-Ghislain, Chaussée du Pont du Sart 42, 7110 La Louvière, Stallestraat 153, 1180 Ukkel)

Citaat naar Harry Mulisch:

Het toeval is pas geen toeval meer als je het ziet.


Citaat:

Het onderzoek naar de Bende heeft zich voornamelijk beperkt tot het zoeken naar ballistische verbanden. Doorgedreven slachtofferonderzoek was taboe. Zo’n onderzoek zou verbazingwekkende verbanden hebben blootgelegd tussen de slachtoffers.

Onze 3 marginale criminelen Saïd, Abdellah en Jean zijn op rooftocht.
Ze stelen door omstandigheden slechts een 22.000 Belgische franken aan goederen, liggen te sleuren aan het lijk van Elise Dewit maar laten het daarbij na haar drie met briljanten bezette ringen en haar parelsnoer te stelen.

Toeval speelt onze 3 marginale criminelen Saïd, Abdellah en Jean onwaarschijnlijk waarachtig het lot...
Immers toen ze vermoord werden, hadden ze net dancing Le Joy aan de Emile Jacqmainlaan verhuurd aan Lafaurie.
Lafaurie van Belcar jawel waarvan Constantin Angelou met een naamkaartje van rondliep;
Lafaurie die werd ondervraagd door de BOB toen Bouhouche en Beijer deze aan het afluisteren waren (waardoor Vernaillen hen tot straatgendarm heeft gedegradeerd).

Toeval ook dat Paul Latinus een contactpersoon was van Elise Dewit.
Ah, misschien weten Saïd, Abdellah en/of Jean wel waar Lafaurie uit hangt?

Etc, etc, etc, ....

Re: Theorie van Chronos

Al die linken van " a kende b en b kende c dus is het mogelijk dat a ook c kende" vind ik toch zo gemakkelijk en zeker in een klein land als Belgïe.
Als ik in mijn leven (zeg maar op de leeftijd van 60) meer of minder 500 mensen ken, of ik heb gekend.
Als deze 500 mensen ook elk 500 mensen hebben gekend, komen we al bij 250.000 mensen op een indirecte link met mij uit. Ik reken niet eens ver.
Dus de insinuaties "deze kende degene die de ander kende en zo .." het gaf me een punt.
P.S: In 5 links ken ik iemand via, via, via, via wie Trump kent.
Six degrees of separation (letterlijk "zes graden van verwijdering") is de hypothese dat iedere levende persoon op aarde maximaal zes stappen van elke andere persoon verwijderd is in de graaf van persoonlijke kennis: om van de ene persoon naar de andere te komen, zijn nooit meer dan vijf tussenpersonen nodig.

Re: Theorie van Chronos

N'est-ce pas étonnant de mettre des gilets pare-balle, de surcroît des gilets pare-balle de dernière génération pas encore sur le marché, pour un banal hold-up de nuit?

Is het niet verbazingwekkend om kogelwerende vesten aan te trekken, en bovendien de nieuwste generatie kogelwerende vesten die nog niet op de markt zijn, voor een banale nachtelijke roofoverval?

Re: Theorie van Chronos

Léonidas wrote:

N'est-ce pas étonnant de mettre des gilets pare-balle, de surcroît des gilets pare-balle de dernière génération pas encore sur le marché, pour un banal hold-up de nuit?

Is het niet verbazingwekkend om kogelwerende vesten aan te trekken, en bovendien de nieuwste generatie kogelwerende vesten die nog niet op de markt zijn, voor een banale nachtelijke roofoverval?

Die terme "nieuwste generatie kogelwerende vesten" klopt niet.
Bij Wittock werd er geregeld nieuwe test-vesten gemaakt, veranderingen waren aangebracht, meerdere lagen Kevlar in waaiervorm of dichter geweven stof, en die vesten werden dan uitgetest. Dit is het verhaal van de hoog gesofisticeerde vesten.

Waarom? Ze hebben ze gesteeld dus gaan ze die toch gebruiken. En gelijk hadden ze ook nog, als je kijkt dat ze 2 schietpartijen die avond meegemaakt hebben. En volgens Chronos, om een van de drie gerust te stelen.

125

Re: Theorie van Chronos

Ik heb toch Trump geen appartement verhuurd, noch heb ik zijn ondervraging afgeluisterd waardoor ik als hypothetische flik bij de BOB drugsbrigade ontslagen zou worden.

Six degrees of separation, waar gaat dit nog over?
Dus omgekeerd... sporen zijn niet belangrijk want iedereen kent toch iedereen.
Dan is het wel duidelijk dat de speurders best Adam en Eva eens gaan ondervragen, zeker dat 1 van hun kinderen bij de Bende Van Nijvel zat.

Waarom dan alle relevante onderzoeksdaden en pistes?
Waarom dan überhaupt heel dit forum? 
Waarom dan alle relevante artikels?
Waarom dan nog reageren op berichten van forumgebruikers als je -excusez le mot- toch zo'n dooddoener gebruikt als "Six degrees of separation?

Een hypothese is een veronderstelling, je kan niet lukraak hypotheses gaan formuleren. Daar komt vooronderzoek bij kijken, vervolgens ga je controleren aan de hand van onderzoek of jouw hypothese klopt.

Zoals ... heeft Fourez ooit als eens getankt in het tankstation van Nijvel?  Antwoord, neen.
En ja, elders op de route Parijs-Ukkel wel.  Dit was een uitzonderlijke tankbeurt in uitzonderlijke omstandigheden, verder weg van zijn gebruikelijke route dan hij anders reed.

126

Re: Theorie van Chronos

gloacoster wrote:

Voor de vesten uit Temse hebben ze gewoon de gouden gids gebruikt.
https://nsa40.casimages.com/img/2021/04/24/210424055756537380.jpg

Hier in de Gouden Gids staat inderdaad duidelijk dat ze dat specifieke raam rechtover die kast moesten inslaan, om vervolgens die ene kast op te breken waar net die "marginale" kogelwerende vesten zich bevonden.

Super, en dat zonder te Google'en.

Re: Theorie van Chronos

Trobken wrote:
gloacoster wrote:

Voor de vesten uit Temse hebben ze gewoon de gouden gids gebruikt.
https://nsa40.casimages.com/img/2021/04/24/210424055756537380.jpg

Hier in de Gouden Gids staat inderdaad duidelijk dat ze dat specifieke raam rechtover die kast moesten inslaan, om vervolgens die ene kast op te breken waar net die "marginale" kogelwerende vesten zich bevonden.

Super, en dat zonder te Google'en.

Nee, maar "marginale" extreem-rechts rijkswachters risico's nemen om erkend te worden door de concierge, om vesten te stelen dat ze zelf besteld hebben en die ze gewoon kunnen gebruiken dat is rationeel...

Re: Theorie van Chronos

Les personnes dont on parle se connaissaient réellement, contrairement aux 250000 personnes dont vous parlez. Quelle est la probabilité que 4-5 personnes se connaissant vraiment meurent assassinées au hasard par les 3 mêmes individus dans des circonstances similaires ? Ca doit être très faible. Mais, OK, même très faible, une valeur de probabilité n'est jamais une certitude.

De mensen waar we het over hebben kenden elkaar eigenlijk, in tegenstelling tot de 250.000 mensen waar je het over hebt. Wat is de kans dat 4-5 mensen die elkaar echt kennen, willekeurig vermoord zullen worden door dezelfde 3 personen in vergelijkbare omstandigheden? Het moet erg zwak zijn. Maar oké, zelfs een heel kleine, een waarschijnlijkheidswaarde is nooit een zekerheid.



gloacoster wrote:

....Als ik in mijn leven (zeg maar op de leeftijd van 60) meer of minder 500 mensen ken, of ik heb gekend.
Als deze 500 mensen ook elk 500 mensen hebben gekend, komen we al bij 250.000 mensen op een indirecte link met mij uit. Ik reken niet eens ver....

Re: Theorie van Chronos

Léonidas wrote:

Les personnes dont on parle se connaissaient réellement, contrairement aux 250000 personnes dont vous parlez. Quelle est la probabilité que 4-5 personnes se connaissant vraiment meurent assassinées au hasard par les 3 mêmes individus dans des circonstances similaires ? Ca doit être très faible. Mais, OK, même très faible, une valeur de probabilité n'est jamais une certitude.

De mensen waar we het over hebben kenden elkaar eigenlijk, in tegenstelling tot de 250.000 mensen waar je het over hebt. Wat is de kans dat 4-5 mensen die elkaar echt kennen, willekeurig vermoord zullen worden door dezelfde 3 personen in vergelijkbare omstandigheden? Het moet erg zwak zijn. Maar oké, zelfs een heel kleine, een waarschijnlijkheidswaarde is nooit een zekerheid.



gloacoster wrote:

....Als ik in mijn leven (zeg maar op de leeftijd van 60) meer of minder 500 mensen ken, of ik heb gekend.
Als deze 500 mensen ook elk 500 mensen hebben gekend, komen we al bij 250.000 mensen op een indirecte link met mij uit. Ik reken niet eens ver....


Welke 4-5 mensen?

130

Re: Theorie van Chronos

gloacoster wrote:

Nee, maar "marginale" extreem-rechts rijkswachters risico's nemen om erkend te worden door de concierge, om vesten te stelen dat ze zelf besteld hebben en die ze gewoon kunnen gebruiken dat is rationeel...

Kijk gloacoster, nu kom je eindelijk met een nieuwe hypothese die je onderbouwd ook?

  • ”...marginale extreem-rechtse rijkswachters”...Jij weet dus dat er rijkswachters deelnemen aan deze overval? Nieuwe info hier op het forum, tot nu toe was daar enkel een suggestie over dat er (ex-)rijkswachters betrokken waren...kan/wil je ons de namen geven?

  • ...om erkend te worden door de conciërge...Ik veronderstel dat je dan Linda Van Huffel bedoeld? Want Jozef Broeders was haar echtgenoot. Het interview met de arme Linda Van Huffelen gezien? Dan weet je dat dat risico zeer laag was...als het dan toch die rijkswachters waren die je nu opeens insinueert, dan wisten zij ook dat dit risico laag was...desalniettemin hebben ze dat risico zelfs gewoon niet genomen door hen alletwee voor dood achter te laten...wat voor Linda dan net niet gelukt was...

  • ”...die ze zelf besteld hadden... “ Ok, je beschuldigt dus hiermee Willy Debusscher en met hem Herman Vernaillen en diens opvolger Arsène Pint. Kan/Wil je dit ook bewijzen/staven? Besef wel dat deze personen dit forum onrechtstreeks volgen via een kroongetuige...

  • ”...en die ze gewoon kunnen gebruiken...” begin jaren ‘80. Gekocht in de Gouden Gids. Prototypes van kogelwerende vesten in aramide terwijl de gendarmes nog met Renault R4 en restjes wapens van WOII rond liepen...

  • ”...dat is rationeel...”Misschien eens kijken bij de “R” van “Ratio” in diezelfde Gouden Gids? Ik ga dit maandag eens mailen naar de CWB: Abdellah, Saïd en Jos hebben de overval in Temse uitgekozen in de Gouden Gids. Een geluk dat je berichten niet kan verwijderen, ik vermoed dat die post inmiddels al uitgeprint hangt op enkele boards bij het parket...

Het zou zo fijn zijn om met rationele argumenten eens een normale discussie te kunnen voeren. Die ook ergens toe kan leiden. Als je alle details in context alleen maar kan/wil weerleggen door “toeval”, “dat zal wel”, “in 5 mensen ken ik iemand die Trump kent”, “je kan veel details over de zaak kennen maar daardoor ken je de waarheid niet...”

En dus moeten het dan maar 3 marginale criminelen geweest zijn...zo marginaal dat het parket en de aanvankelijke premiejagers hen toch niet weten te vinden...” Afgestudeerd Summa Cum Laude in criminologie? Oh, uiteraard komen veel parketmagistraten, speurders, journalisten, daders, slachtoffers, politie, studenten criminologie, ... hier ook nog wel eens een kijkje nemen....die zullen je algemene blijk van waardering voor hun opleiding en expertise maar voor lief nemen? Het gebrek aan vooruitgang in dit verschrikkelijke dossier is niet te wijten aan het gebrek aan expertise maar net door het vakkundig afblokken en negeren daarvan... in het verleden hebben we al een onderzoeksrechter gehad in dit dossier die ook meende dat het een verzameling allegaartje uit de Borinage was... maar die heetten toen niet Abdellah, Saïd en Jos.