Re: Theorie van Chronos

Ik geloof er niet in.
Als er een zekerheid is in dit dossier is dat het van het begin af aan van binnen uit is gemanipuleerd.
Enkel personen die bij het onderzoek waren betrokken waren daar toe in staat

Re: Theorie van Chronos

De grote fout, hoewel allicht goed bedoeld, is dat er inderdaad een verhaal wordt aangevuld op basis van "vermeende" en "bekende" feiten, personen, plaatsen, locaties, ...

Iemand die denkt alles goed in kaart gebracht te hebben en dan aan het puzzelen gaat.
Da's allicht goed bedoeld, en dat doen we hoe dan ook allemaal.
De reden dat we hier op dit forum ook aan het lezen gaan, de ene al beter dan de andere...

En da's de goede start, maar dan komt stap 2 en dat is verificatie van een spoor en daar blijven de meesten achter hun computerscherm  zitten en claimen dat ze -in tegenstelling tot het andere 'gepeupel' wél over de ultieme waarheid bezitten. Ah ja, want hun buurman was toch wel bekende gangster Patrick Zagers, Johnny De Swakke of Dani Awouche.  Of nee, natuurlijk zaten ze samen in een resort in Pataya en hielden ze samen schietoefeningen op de Kalmthoutse Heide. 

Ode aan die gasten die dagenlang met hun magneet op het kanaal van Brussel naar Charleroi zaten te "vissen". 
Hoewel ze uiteindelijk munitie met "Rijkswacht" op de kisten vonden, bleek dit uiteindelijk en helaas niet te linken aan de Bende Van Nijvel.  Alleszins gasten die iets meer deden dan louter achter hun scherm de wildste hypotheses spuien.  Zelf ben ik ook al op veel "beruchte" plaatsen een kijkje gaan nemen, maar meer dan dat ligt er inderdaad niet in onze mogelijkheden helaas. 

Het is aan het gerecht om haar verdomde plicht te doen en over te gaan tot stap 2.  Tenslotte is dat hun taak, hetgeen de bevolking van hen verwacht.  Uiteraard is dan stap 1 de bestaansredenen van forums zoals deze maar daar blijft het dan ook bij natuurlijk.  Wel benieuwd wat Chronos nog allemaal weet te bavarderen.  Zoals ik eerder zei, bij gebrek aan een mogelijke stap 2, moet je hem natuurlijk het voordeel van de twijfel kunnen geven maar wel zijn hypothese (nooit op de man spelen!)  bombarderen met moeilijke vragen zoals bovenstaande, want alleen dat maakt dat een hypothese en een spoor overeind blijft.

23

Re: Theorie van Chronos

edd wrote:
Mincky wrote:

Pnews.be, zou zich beter ook eerst eens goed moeten inlezen en aan fact-checking doen, in plaats van allemaal dingen te schrijven die eigenlijk niet (kunnen) kloppen.

We weten helemaal niet of de theorie van Chronos niet klopt, er kunnen best elementen in zijn theorie zijn die wel kloppen. Tot op heden is er geen verdachte gelinkt aan het gevonden DNA. Het kan dus zo maar zijn dat de daders altijd buiten beeld geweest zijn van de opsporingsdiensten.




Ik heb niet gezegd dat Chronos zijn theorie niet klopt ...

Re: Theorie van Chronos

Le grand-père de David a reçu un coup de fil de Martial Lekeu après les attentats.

Et des menaces par des inconnus parce qu'il voulait rechercher certains pistes.

Re: Theorie van Chronos

Merci pour cette info que j'ignorais. Elle n'est pas incompatible avec l'implication des suspects de Chronos, mais comme cela a déjà été relevé sur ce fil et ailleurs, elle suggère (comme d'autres infos, dont l'absence d'un Géant à Wavre, comme dit plus haut) que d'autres personnes ont probablement été impliquées aussi (ce que je crois aussi). J'imagine que Chronos n'a jamais fréquenté ses suspects, et je me demande donc, je le redis, comment il peut affirmer qu'ils ont agit en vase clos sans aucune connection extérieure à leur bande.


club_le-happy-few wrote:

Le grand-père de David a reçu un coup de fil de Martial Lekeu après les attentats.

Et des menaces par des inconnus parce qu'il voulait rechercher certains pistes.

Re: Theorie van Chronos

Het motief van Lekeu's telefoontje heb ik me steeds afgevraagd. Spijt? Wraak op de personen waarvoor hij vermoedelijk in '84 op de vlucht is geslaan?

Re: Theorie van Chronos

Lekeu fuit en 84, il appelle des USA le grand-père de David après Alost. Il fait donc un lien entre les 2 vagues.

Re: Theorie van Chronos

Mais ce téléphone; pour quelle raison?

Re: Theorie van Chronos

Question très intéressante. Peut-être David a la réponse?

Re: Theorie van Chronos

Ik las dat de grootvader van David met de volgende  bewoordingen  werd bedreigd : " stop met het  beschuldingen  van de gendarmerie of je eindigt als Vernaillen " .
Klopt het ?