1

Topic: Wetswijziging 2018

Ngo klaagt Belgische staat aan voor vermeende rol in overlijden Mawda

https://www.hln.be/binnenland/ngo-klaag … ~a016c1a0/

"Sinds een wetswijziging in 2018 kunnen rechtspersonen naar de rechtbank stappen in naam van een collectief belang. De zaak draait rond de politieoperatie Medusa. De achtervolging van het voertuig waarin Mawda zich bevond, kaderde in die actie. "


Ik zou niet in de schoenen willen staan van de ouders van Mawda, in geen duizend jaar. Ik zou ook nooit durven roepen, eigen kinderen eerst.

Maar ik mag mij wel luidop de vraag stellen; "Wie heeft er onze kinderen verdedigd ???. We kennen allemaal de naam Mawda, maar zijn we hier . Els of Elsie , Rebecca , Stephan en de zwaargewonde David niet vergeten te verdedigen.


Hadden hun ouders wel de financiële en andere middelen om hun te verdedigen? Laat staan of ze de kracht hadden.

De steden Aalst en Beersel kunnen het nog (deels) goed maken door zich burgerlijke partij te stellen zoals de stad Bologna in Italie. Waarop wachten ze?

Zich burgerlijke partij stellen in een zaak die toch niet zal voorkomen.? Alleen als statement of klankgeving om het eens met een Nederlands woord te zeggen zou het ook al niet slecht zijn. Het zou een begin kunnen zijn.

En misschien kunnen wij ons eens de vraag stellen of wij nog andere dingen kunnen doen dan bekvechten over die zigeuners.? (of krokodillentranen plegen?!)

Komaan mensen . We hebben nog 999 dagen. .

2

Re: Wetswijziging 2018

Ik heb de stille wenk gekregen dat ik Bozidar vergeten ben.Sorry daarvoor jongen. En natuurlijk zijn er ook talloze kinderen wiens verwondingen niet aan de buitenkant te zien waren of zijn.....Nogmaals mijn excuses.

Re: Wetswijziging 2018

@fenix

+1000