11

Re: La Neuville aux Joutes

Het spinnenweb begint hoe langer hoe meer op een onmogelijk te ontraderen netwerk te lijken. Voor een modale lezer/volger van dit forum quasi onmogelijk om nog langer door het bos de bomen te zien. Tientallen pistes, honderden verdachten ... en nul komma nul concrete (?) aanknopingspunten. Want manipulatie is de rode leidraad doorheen het dossier ... begin er dan maar aan.

Ik hoop dat MC deze knoop kan ontwarren en op termijn duidelijkheid kan scheppen. Hier zal het niet meer gebeuren, vrees ik. Al hoop ik dat slachtoffers/nabestaanden wel - op welke wijze dan ook - een antwoord op hun vele vragen zullen krijgen. En gemoedsrust zullen vinden.

Re: La Neuville aux Joutes

Als je doorheen de afleidingsmanoeuvres en manipulaties kijkt is er nochtans ook voor de minder ervaren lezer veel meer informatie beschikbaar dan pakweg tien jaar geleden. Wat Aalst betreft; dat kunnen we dankzij alles wat de voorbije dertig jaar is verschenen reeds aardig reconstrueren, ook met de nodige namen en uurrooster. Voor wie geen inzicht heeft in het dossier zijn de belangrijkste bronnen (naar mijn mening):

  • Oude pv's gedeeld door mede forum gebruikers (waarvoor dank)

  • Oude getuigenissen op fora (hier maar ook elders) over connecties tussen personen die één en ander in elkaar doen passen

  • Niet Schieten, meer dan zomaar een film want voor de aandachtige kijker wordt duidelijk in welke richting David en zijn grootvader het zoeken mbt Aalst

  • De literatuur van Hilde Geens; wat mij betreft wel de betere literatuur mbt de bende

Linkjes delen is blijkbaar in tegenwoordig dus hierbij; vanaf ongeveer 6.40 zie je de weg die Stefaan V. die avond zou hebben genomen richting expressweg Ninove (voertuig B in mijn bovenstaand uitgeschreven scenario). De beelden dateren van 1986/1987 dus niet zolang na de feiten.

» YouTube

cascade wrote:

Een beetje flauw om precies de meest concrete aanknopingspunten in je samenvatting weg te laten.

cascade wrote:

Bewijs? Nee. Maar wel concrete aanknopingspunten die het onderzoeken waard zijn. Om hier zo schamper over te doen en vervolgens zelf met de vrijmetselarij aan te komen is werkelijk potsierlijk.

Het feit dat ik zo schamper doe over de Sliman piste hebben jullie Sliman believers toch echt aan jullie zelf te danken. Accounts op dit forum aanmaken louter ter promotie van dat boek, en dan nog willen serieus worden genomen? Terwijl ik nota bene zelf de piste niet uitsluit voor de twee/drie eerste feiten. Zou ik het boek kopen, als ik geen interesse had? Ik had gehoopt iets te lezen over de eerste overvallen en hoe mogelijk de vervuilde wapens via de Slimans bij corrupte Rijkswachters waren terecht gekomen waarna deze laatste via chantage nog een aantal keer op spandiensten van de Noord-Fransen konden rekenen. Zoiets zou ik nooit in het belachelijke trekken. Maar zo een nuances lees ik nooit, de premisse is de Slimans waren de bende van Nijvel, en alle informatie die deze onmogelijkheid aantoont wordt buiten beschouwing gelaten. Voor mij heeft deze piste zijn geloofwaardigheid verloren, maar het staat één ieder vrij te geloven wat hij of zij wil.