Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

P-51 wrote:

Daar zie ik een beige Ford Taunus komen aanrijden. Een opvallende auto, met op de bumper gemonteerde mistlichten. Er stapt een man uit in een groene lange jas die bovenaan is dichtgeknoopt en met een pruik. Hij heeft zijn gezicht bruin geschminkt. Net als die uitstapt, zie ik het beige R4’tje wegrijden. Het is dan halfacht, een kwartier vroeger dan altijd. Alsof de man met de pruik het signaal is om te vertrekken. Die vent keek naar mij.”

Dit gegeven was mij tot op heden onbekend maar misschien heb ik ergens overgelezen. Getuigenis van MG - misschien kan HIPA dit bevestigen.

Op de bumper gemonteerde mistlampen, net als de Saab.

32

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

De rijkswacht verdween, toen verscheen de Bende van Nijvel. ‘Dat niemand zich afvroeg: ‘Zitten wij hier met een mol?‘’

Op 30 september 1982 pleegde de Bende van Nijvel haar eerste roofmoord in Waver. In deze zesdelige reeks gaat De Morgen op zoek naar nieuwe puzzelstukjes in het grootste Belgische criminele enigma ooit. Vandaag: Marc Geeroms uit Aalst woonde aan de Delhaize. Zesendertig dagen lang was daar elke dag politiebewaking. Op zaterdag 9 november 1985 vanaf 19.30 uur een kwartier lang niet meer. Exact 3 minuten later kwam de Bende van Nijvel.

Lees hier het volledige artikel » Nieuws

33

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Thanks, P-51!

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Wat betreft die gangster teruggevonden in Marc zijn auto:

  • zat hij achter stuur (of in de koffer)

  • was het een 'normaal' verkeersongeluk als hij achter het stuur zat, of zelfmoord

  • was er met de wagen geknoeid

  • heeft een achtervolger of tegenligger een ongeval uitgelokt

  • hebben ze hem dood in de bestuurdersstoel gezet en zo kanaal ingeduwd

  • ...

Iedereen die ooit een detectiveserie heeft bekeken, of dergelijke verhalen heeft gelezen zou hier aan denken... Benieuwd wat justitie heeft gedaan?

Kennis van mij hun wagen is ook ooit aangereden in 80s en dat heeft ook voor vodden met de rijkswacht gezorgd (dader pleegde vluchtmisdrijf).

Met hun aangifte is niets gebeurt, tot enkele dagen later zelf beschuldigd werden van een aanrijding op basis van die bluts en verf. Hun PV was verdwenen en ineens stonden de arm der wet voor deur en werden ze behandeld als criminelen. Men is zelfs in garage onderzoek gaan doen, om te zien welke onderdelen hersteld / herspoten waten.

En dat bij gewone mensen die geen strafblad hadden, nooit iets misdaan,..

Terwijl zulke gangsters alles mogen!

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

P-51 wrote:

Daar zie ik een beige Ford Taunus komen aanrijden. Een opvallende auto, met op de bumper gemonteerde mistlichten. Er stapt een man uit in een groene lange jas die bovenaan is dichtgeknoopt en met een pruik. Hij heeft zijn gezicht bruin geschminkt. Net als die uitstapt, zie ik het beige R4’tje wegrijden. Het is dan halfacht, een kwartier vroeger dan altijd. Alsof de man met de pruik het signaal is om te vertrekken. Die vent keek naar mij.”

Dit gegeven was mij tot op heden onbekend maar misschien heb ik ergens overgelezen. Getuigenis van MG - misschien kan HIPA dit bevestigen.

De Taunus met op de bumper gemonteerde mistlichten doet denken aan het type Taunus waarmee de Rijkswacht reed (ik vermoed dat het een post 1979 model betreft). Makkelijk om op en af te bouwen als respectivelijk Rijkswacht en privé voertuig (idem met de beige R4'tjes). In deze context is het interessant om het Elnikoff topic nog eens te lezen, één van de interessantere namen die steeds weer wordt onder gesneeuwd.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Dat de rijkswacht er beter zou van worden, net als extreem-rechts motief is volgens mij maar een bijkomstige zaak. Extremisme en vormen van geloofsfundamentalisme zijn in mijn ogen altijd dekmantels voor criminele activiteiten (wapens, drugs, diamant, ...), installeren van dictators die meedoen aan de trafieken, ...

En de 'verloren schapen' lopen met open ogen in de val van de goeroes en populisten.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Irena, een ongeval kan het nooit geweest zijn. Het kogelgat in de deur van de wagen was heel duidelijk zichtbaar. En het lijk zat niet aan het stuur.

P-51 wrote:

Daar zie ik een beige Ford Taunus komen aanrijden. Een opvallende auto, met op de bumper gemonteerde mistlichten. Er stapt een man uit in een groene lange jas die bovenaan is dichtgeknoopt en met een pruik. Hij heeft zijn gezicht bruin geschminkt. Net als die uitstapt, zie ik het beige R4’tje wegrijden. Het is dan halfacht, een kwartier vroeger dan altijd. Alsof de man met de pruik het signaal is om te vertrekken. Die vent keek naar mij.”

Dit gegeven was mij tot op heden onbekend maar misschien heb ik ergens overgelezen. Getuigenis van MG - misschien kan HIPA dit bevestigen.

P51, HIPA kan dit inderdaad bevestigen omdat hij het verhaal van mij kent.

fenix wrote:

Ik ben op mijn honger blijven zitten. Dit artikel is vermoed ik geschreven voor de gemiddelde De Morgen lezer en niet voor forumleden.

Ik zal het maar moderne journalistiek noemen zeker alhoewel ik van de Morgen toch net dat ietsje meer mocht verwachten. Zo werd er gerefereerd naar het lijk in de koffer in de wagen van Murcielago, Marc Geeroms zoals nu algemeen geweten is. Ik hoopte dan dat men in de kranten van toen eens ging kijken wat er te vinden was over dit lijk. Ik heb mij al jaren te pletter gezocht achter artikels hierover maar heb geen letter gevonden. Is dit normaal? Ik dacht het niet.

Wat de rijkswacht betreft: De zoveelste rijkswachter die veel te vertellen heeft als hij David in de ogen kijkt maar geheugenverlies heeft als er daarna van hem wordt verwacht dat hij dit zou herhalen voor een P.V. Zijn die mannen bang dat ze hun pensioen kwijt geraken? Of verstoten gaan worden door hun vrienden? Of zijn ze ervan overtuigd dat er nog levende daders in België rondlopen die hun een kopje kleiner gaan komen maken ...

Als Marc Geeroms niet te bang is om zijn getuigenis te herhalen waarom zouden zij dat dan zijn? Ook Beijer beweerde tegen mij dat hij zijn 2e boek niet kan uitbrengen omdat hij geen toelating heeft. Toelating van wie? Hebben de rijkswachters ook geen toelating?

Beste I, je zou beter moeten weten! Over een ongeval kan het niet gaan. Herinner jou de kogeluitslag op het rechter portier. Kogel van in de auto naar buiten. Het dossier, lees Pv, is in handen van de cel. Had jij geen spoor gevonden van Il Idriss, de pooier van Maud Sarr?

club_le-happy-few wrote:

Wat betreft die gangster teruggevonden in Marc zijn auto:

  • zat hij achter stuur (of in de koffer)

  • was het een 'normaal' verkeersongeluk als hij achter het stuur zat, of zelfmoord

  • was er met de wagen geknoeid

  • heeft een achtervolger of tegenligger een ongeval uitgelokt

  • hebben ze hem dood in de bestuurdersstoel gezet en zo kanaal ingeduwd

  • ...

Iedereen die ooit een detectiveserie heeft bekeken, of dergelijke verhalen heeft gelezen zou hier aan denken... Benieuwd wat justitie heeft gedaan?

Kennis van mij hun wagen is ook ooit aangereden in 80s en dat heeft ook voor vodden met de rijkswacht gezorgd (dader pleegde vluchtmisdrijf).

Met hun aangifte is niets gebeurt, tot enkele dagen later zelf beschuldigd werden van een aanrijding op basis van die bluts en verf. Hun PV was verdwenen en ineens stonden de arm der wet voor deur en werden ze behandeld als criminelen. Men is zelfs in garage onderzoek gaan doen, om te zien welke onderdelen hersteld / herspoten waten.

En dat bij gewone mensen die geen strafblad hadden, nooit iets misdaan,..

Terwijl zulke gangsters alles mogen!

Beste, neen geen ongeval. Duidelijke kogeluitslag van in de auto naar buiten. Dus het slachtoffer werd vermoord in de wagen. Mijn auto was licht aangepast om het signalement van de Ordediensten te verwarren. Maar verder geen sporen van een aanrijding of een ander ongeval. Er waren zelfs geen inbraaksporen op te zien. Vandaag weet men dat die dief, MK, gebruik gemaakt heeft van valse sleutels. Hoe deed hij dat? Simpel een stroman in de garage waar mijn voertuig ter herstelling stond 3 weken voor de fameuze diefstal. Er wordt hier lustig aan interpretatie gedaan. Het klopt dat het initieel PV, opgesteld in Aalst, verdween. Doch vond men een deel terug bij een politieman in Aalst, anno 2022.

Ik begrijp als eerste dat dit allemaal verwarrend was, maar is dat niet de bedoeling?

38

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

club_le-happy-few wrote:

Dat de rijkswacht er beter zou van worden, net als extreem-rechts motief is volgens mij maar een bijkomstige zaak. Extremisme en vormen van geloofsfundamentalisme zijn in mijn ogen altijd dekmantels voor criminele activiteiten (wapens, drugs, diamant,...), installeren van dictators die meedoen aan de trafieken, ... En de 'verloren schapen' lopen met open ogen in de val van de goeroes en populisten.

Heel juist en het Bende-verhaal zweeft daar ergens rond in die wereld van geld, macht en decadentie.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Beste leden, ik begrijp jullie vragen en opmerkingen. Er zijn jaren verloren gegaan in dit onderzoek maar ik mag nu wel stellen dat ik meer weet. Een gesprek met de onderzoekers gedurende 3 uur hebben voor mij veel opgeleverd. Advies ingewonnen bij 2 strafpleiters, waar ik per advocaat eveneens meer dan 2 uur in gesprek was. Dat heeft geleid tot mijn burgerlijke partijstelling. Details over het dossier mag ik en kan ik niet bevestigen. De rest laat ik over aan de onderzoekers.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Believer Murcielago: die garage waar jouw auto ter herstelling stond, is dit de garage in Aalst waar Mendez nog heeft gewerkt en die al meermaals naar voor kwam mbt bende aanval in Aalst?