Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Neen hoor, een garage in het Brusselse. De speurders weten hoe de vork in de steel zit. Maar het klopt dat MK de hoofdrolspeler was in deze diefstal.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

De PV lag thuis bij een politieman, anno 2022? Met goede bedoelingen?

43

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

P-51: Plan heel erg veel tijd (geen uren maar vele dagen) in met verschillende bezoeken aan » www.cegesoma.be

…en je gaat zeer concrete elementen en vele hiaten (in de informatie op dit ‘forum’) vinden. Ik zei je al dat de naam NIET op het forum staat en dat er zwijgplicht geldt over lopende gerechtelijke dossiers.

Het geruzie in de afgelopen posts hier en de onzin die hier maar blijf gepost worden over de Slimans en Piro en dergelijke meer, hield me weer even weg van het forum. Terloops even dit daarover nog, de grote onthullingen die Piro zou afleggen zijn uitvoerig bestudeerd geweest, daar bleek NIKS van aan, maar dit zal het produceren van sterke verhalen door sommigen uiteraard niet stoppen. Een duidelijke keuze om de andere kant op te kijken, weg van de waarheid.

Hetzelfde voor hen die hier onophoudelijk maar blijven geloven in de complete onzin dat volledige instellingen zoals de Staatsveiligheid of de rijkswacht als instituut betrokken waren tot ‘de Bende van Nijvel’. Dat is niet zo, maar dit nogmaals duidelijk stellen, overtuigd deze mensen helaas nog meer van hun grootse gelijk. En hieruit kon je merken dat heel veel concrete elementen en een goede, duidelijke indexering daarvan ontbraken en ontbreken. Een bewuste tactiek van sommigen hier maar helaas ook van velen betrokken in het gerechtelijk onderzoek. Als dit ook te staven valt hoop ik dat de schuldigen ook kunnen geduid worden in obstructie van het onderzoek, dat de vele slachtoffers nog langer liet wachten op gerechtigheid.

Tracht ver weg te blijven van speculatie en wilde verhalen, dat leidt toch niks omdat je vele zaken toch niet/nooit kan controleren, hetgeen net de sterkhouder is van deze fantasten.

Ook de cel Delta was daar bijvoorbeeld erg “ziek” in. Dat gaven ze ook toe bij monde van Freddy Troch en zijn berg aan ‘zachte informatie’. Nog een treffend voorbeeld hiervan is de moeilijke en daarom erg tegenstrijdige reconstructie die maakte dat Delta net op die specifieke plaats in het kanaal ging zoeken. Dàt was de reden dat speurders verdacht werden/worden van manipulatie.

Hetzelfde geldt voor zovele betrokken speurders en onderzoekers met hun omstreden werkmethodes zoals Goffinon en Dery om er maar snel enkele te noemen. Acke was daarin een tegenvoorbeeld meer een zeer gedocumenteerd onderzoek.

Het werk van Delta was absoluut niet af, maar het is pas sinds het Federaal Parket onder leiding van de zeer bekwame (jawel, nogmaals zeer bekwame!) mevrouw Capelle het onderzoek overnam dat alle nuttige en concrete zaken op een zeer degelijke manier geïndexeerd worden met een duidelijke, heldere kijk op de te volgen sporen en uitsluiting van de pure onzin van fantasten en aandachtszoekers.

Om niet in herhaling te vallen…

Tiens wrote:

Het volledige horrorverhaal is -nog steeds!- te reconstrueren, het is aan het gerecht om dit te doen en te staven.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

club_le-happy-few wrote:

De PV lag thuis bij een politieman, anno 2022? Met goede bedoelingen?

Blijkbaar een oud rijkswachter die het nodig vond om een deel van het dossier mee te nemen.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Waarom wordt er niet simpel geantwoord op de vraag: waar bevond El Idrissi zich? Achter het stuur of in de koffer? Waarom is daar niets over te vinden? Kranten? Internet? Wie zei dat hij achter het stuur zat? Werd Kapplan verhoord voor deze diefstal? Wie was El Idrissi? Pooier? Maud Sarr? Wie is de rijkswachters die de pv bij hem thuis bewaarde ter goeder trouw? Voor wie bewaarde hij dat? In opdracht van wie? Het zit hem in de details. Voorlopig ben ik weeral diep teleurgesteld. Waarom zo oppervlakkig? Geen diepgang. Tis helemaal onderin dat er moet gegraven worden. De bovenste laag is al meerdere malen nutteloos omgewoeld en terug bezaaid met dwaalsporen.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Heel interessant artikel! En we vinden de beige Ford Taunus gezien door Luc en Suzy, de 2 joggers, op 31 oktober 1985 in het stadion van Aalst.

47

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Tiens wrote:

Ik zei je al dat de naam NIET op het forum staat en dat er zwijgplicht geldt over lopende gerechtelijke dossiers

Wel bizar dat zijn naam hier (en vermoedelijk ook op het forum van onze zuiderburen) niet circuleert. Honderden zijn hier al de revue gepasseerd maar uitgerekend deze 'crimineel' (vanwege strafblad) niet.

48

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

P-51: Raar? Is er dan iets normaal in heel deze zaak?

» Nieuws

Bovenstaand artikel maakt gewag van zo’n 800 verdachten. Misschien kan je al eens beginnen met al je verdachten op een lijstje op te schrijven en kijken aan hoeveel namen je geraakt.

Veel succes.

49

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Tiens wrote:

je al dat de naam NIET op het forum staat en dat er zwijgplicht geldt over lopende gerechtelijke dossiers

Zwijgplicht, is dat zo? Bij mijn weten is men ons komen zeggen dat het Bonkoffsky niet was. Misschien zou spreekplicht in dit dossier beter op zijn plaats zijn?

Los daarvan en met de hoop dat we minstens een deel van de waarheid zullen kennen ben ik overtuigd van het feit dat men ons zal verbazen met namen die we niet kennen. Ik twijfel zelfs aan die eeuwige GTI. Hier en daar. Hoe meer ik weet, hoe meer ik twijfel.

50

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Tiens : ga ik niet aan beginnen. Verdachten genoeg, het forum staat er vol van. Maar net die ene ... dat is bizar, zelfs journalisten (?) tasten allicht in het duister, inclusief wijlen WDB die op het einde ook moest vaststellen dat heel de Bende van Nijvel-saga herschreven moest worden. Jammer dat er geen vervolg meer kwam.

Begin er als leek maar aan, hé, hoe meer je leest, hoe meer je in dit spinnenweb vastraakt.