Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Het zegt veel over België dat zo een parketwoordvoerder het aandurft om luidop te zeggen dat COVID hen twee jaar heeft gekost. Hopelijk vergeet hij die keer niet dat de jongste van speurder x tandjes kreeg (3 dagen, minstens!) of de eindejaarsfeesten en de vakantieperiode gedurende al die jaren niet. “40 jaar lang vakanties en eindejaarsfeesten: de mensen staan daar niet bij stil maar dat loopt op hoor. Dat onderzoek moest wel mislukken.”

82

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Allemaal goedkoop populistisch gezwets in de politiek met betrekking tot dit dossier. Er wou geen enkele minister van Justitie er zijn carrière op hypothekeren om deze zaak op te lossen.

83

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Buiten het zich door hun seksuele driften bloot te stellen aan afpersing heeft de Belgische politieke kaste uit de jaren '70/ '80 geen enkel raakpunt met de 'Bende'. Niet daadwerkelijk en niet organisatorisch. Ze zijn echter wel schuldig door medeweten.

Ondanks het feit dat ik een leek ben in onderzoekmethoden moet niemand mij nog wijsmaken dat de acties van de 'Bende' puur criminele achtergronden had/heeft. Waarom loopt de onderzoekcel steeds vast? Of beter, hoe ver mag de cel gaan zonder op buitenlandse tenen te trappen?

84

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Vermits er beweerd wordt dat het gerecht de handdoek in de ring zou gooien, hier alvast nog een cruciale naam voor jou P-51.

Niet relevant aan je vorige berichten, maar je kan er mee aan de slag. Je kan beginnen via de diefstal in Dinant maar je kan ook omgekeerd op zoek.

Hopelijk vind je de weg naar de eerder vernoemde leeszaal, je gaf de indruk dat je wel interesse had in wat meer concrete informatie over ‘de Bende van Nijvel’ dan het weinige dat hier op dit forum te vinden is…

Dokter Danny Leclère.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Believer Murcielago wrote:

X, een ongeval kan het nooit geweest zijn. Het kogelgat in de deur van de wagen was heel duidelijk zichtbaar. En het lijk zat NIET aan het stuur.

Was ondertussen ondertussen wel duidelijk, soit heeft je beschermheer je niet de regels uitgelegd dat men hier geen  identiteit prijs geeft van leden, er zijn er hier al die voor minder geband zijn. Ik weet het, ik ben maar een simpele overlever en getuige, al zeker geen kroongetuige.

86

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Ik denk dat ik mij terecht de vraag stel, waar gaat dit eindigen?

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

fenix wrote:

Ik denk dat ik mij terecht de vraag stel, waar gaat dit eindigen?

Gelukkig heeft er een lid er mij attent op gemaakt heeft en hebben de meeste leden goede bedoelingen. De dag dat de mailadressen van verschillende van de leden hier te lezen waren in een mail naar de CWB heb ik die onmiddellijk persoonlijk op de hoogte  gebracht. Hopelijk wordt er even snel gereageerd.

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Mij heeft er een lid ook op gewezen dat mijn voor -en achternaam hier op dit forum wordt geschreven. En zeg nu niet dat het krantenartikel daarvan de oorzaak is hè.

89

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Is dit echt gebeurd? Mailadressen?

Re: Artikel: 40 Jaar na de Bende van Nijvel

Echt gebeurd, waarschijnlijk een onoplettendheid. In die tijden was de solidariteit groter dan de verdeeldheid en kende ik minstens 2 personen van de geciteerden. Het was in een wip opgelost, zonder banningen of wat dan ook.