Re: Peugeot: Aalst

HIPA wrote:

In Marianne Cappelle heb ik nog vertrouwen, de enige ooit die rechtdoor gaat. Alle andere betrokkene uit Charleroi zeker niet. Brisante informatie is al 35 jaar om op te rapen, waarom deden ze het niet? Ik geef jullie enkel wat stappen in de goede richting, het forum was ooit fantastisch. Zoveel juiste dingen samengebracht die anders weg en vergeten waren. Zoveel mensen die zich ingezet hebben op dit forum. Het was een groep, een familie, door ruzie en gelijk is dit allemaal kapot gegaan. Het forum is een schim van wat het ooit was, misschien kan het toch nog 2 jaar herleven met mensen die allen de neus in dezelfde richting zetten. 2023 is het laatste jaar voor het bende dossier, na dit is het gedaan. Geen tijd meer om een proces voor te bereiden, en dit zijn niet mijn woorden maar van justitie zelf.

Alle info die bij ons binnenkomst wordt doorgegeven aan de juiste personen bij justitie, al jaren! Of het al nut heeft gehad, goede vraag. Ik weet het niet !

Er zijn zo van die ochtenden dat ik instant mottig word. Geen tijd meer om een proces voor te bereiden? Worden wij nu geprovoceerd? Is het de bedoeling dat slachtoffers een wanhoopsdaad begaan of in de fout gaan? Gaan ze deze kelk ook laten verdrinken. Hoop oprecht  dat dit dan niet over de vrouw gaat waar je nog vertrouwen in hebt en anders zou het wel fijn zijn dat ze weet uit welke hoek zij getackeld wordt.

Staatswees, tot bewijs van het tegendeel.

32

Re: Peugeot: Aalst

Dus na operatie Kelk ook nog dossier Bende van Nijvel zonder vervolging. Moeten we daar niet met zijn allen mottig van worden? Of is dat in deze fase inderdaad manipulatie?

Re: Peugeot: Aalst

Sommige instanties staan nu eenmaal boven de wet... ook al stellen ze al een tijd op het eerste zicht niets meer voor. Achter de schermen delen ze nog de steeds de lakens uit.

Het is maar een select clubje die de beslissingen voor deze planeet neemt. Geld en macht + bevolking bang maken, nog steeds hetzelfde als in de middekeeuwen.

Re: Peugeot: Aalst

Ik blijf denken dat er achter de schermen heel wat gaande is waar wij niets van weten. De mediastilte rond het onderzoek is een goede zaak. Vroeger werd er veel te veel gecommuniceerd. (Herinner jullie Tinck en Bonkoffsky.) Als er in de nabije toekomst een proces komt, en ik denk dat dat het geval is, is het beter om alles volgens de regels te laten verlopen.

35

Re: Peugeot: Aalst

HIPA wrote:

In Marianne Cappelle heb ik nog vertrouwen , de enige ooit die rechtdoor gaat .

Ondank haar en velen hun ijver zullen we het dossier moeten sluiten. Het is een harde noot om bijten voor de vele slachtoffers en nabestaanden.

Om u even een idee te geven, HIPA. Op 17 juni 2021 is er in een zeer belangrijk dossier inzake de Bende van Nijvel een brief toegekomen uitgaande Federaal magistraat Marianne Capelle. Deze brief was weliswaar gedateerd op 30 maart 2021. Blijkbaar duurt het dan toch ook wel enige tijd vooraleer brieven op het Federale Parket worden verzonden.

In die brief zegt Marianne Capelle dat zij het verzoek heeft overgemaakt aan de Onderzoeksrechter. We zijn heden 1 juli 2021. We wachten nu nog steeds op de toelating van de Onderzoeksrechter wat volgens het recht geen enkel probleem kan vormen. Als iemand mijn mening vraagt dan heb ik sterk het vermoeden dat het Bende van Nijvel-dossier een bijkomstigheid is geworden voor de huidig Onderzoeksrechter. Gelet op haar benoeming als Voorzitter van de Rechtbank van Eerste Aanleg. Wil men als magistraat ordentelijk functioneren kan men deze beide functies onmogelijk combineren.

Zoals ik reeds in 2006 schreef. De boekjes ogen mooi inzake slachtoffers en slachtofferbejegening maar de praktijken laten nog heel wat te wensen over. Het is zeker niet uitzonderlijk dat nabestaanden een overlijden moeten vernemen via de pers. We zijn nu inmiddels 2021...

Re: Peugeot: Aalst

Met als gevolg dat er vanuit de hoek van de slachtoffers-belanghebbenden of namens hen, (aanvullende/nieuwe)initiatieven (zullen moeten) worden ontplooid om duidelijkheid in deze zaak te verkrijgen, zonder te willen beweren dat dit geen mogelijk domme of naïeve opmerking is.

Inmiddels hebben Peter R. de Vries en de zijnen in een paar weken tijd al een kwart miljoen euro ingezameld voor de tip die leidt naar de oplossing van de moord op Tanja Groen, in 1993…

37

Re: Peugeot: Aalst

Van zodra er een of meerdere daders naar een proces geleid worden wil men de verjaring opheffen! Dit wetsvoorstel was bij Geens ingediend en kon op zijn medewerking rekenen. Nu met de nieuwe minister van justitie lijkt er weinig of geen medewerking meer te zijn, nog interesse! Vandaar de laatste datum 2023 als einddoel. Wat wij al meegemaakt hebben tart alle verbeelding dat weet je wel. Moeten we de nieuwe minister van justitie wakker schudden of laten indommelen?

Waarschijnlijk denkt de man: "Daders welke daders ... zijn er daders ... de eerste maal dat ik dit hoor."

Het tweede probleem is Charleroi, ik geloof daar echt niemand meer na al wat we daar meegemaakt hebben. Als die een proces moeten voorbereiden ... Oooo jeetje.

Re: Peugeot: Aalst

Wakker schudden verdorie!! De enige manier is om druk te zetten via de pers. Het is toch immers oon na e onthullingen van Jef Vermassen dat Geens plotseling in gang geschoten is.

39

Re: Peugeot: Aalst

De nieuwe minister van justitie... Vergis ik mij dat ik hem nog niet hoorde over de Bende van Nijvel?

Welke partij had zich verzet tegen een Bendecommissie?

Ik herinner mij nog zeer goed de uitspraak vanwege Hugo Coveliers naar de heer Louis Michel in de Bende Commissie. Dit inzake Louis Michel zijn houding en uitdrukking!

Re: Peugeot: Aalst

De politiek heeft de pers in zijn broekzak. Ofwel durven de journalisten niet meer... of ze kunnen dergelijk dossier niet aan.