Ik vond deze zin:
Selon la petite survivante, l'un des tueurs était allongé aux cotés de sa mère, l'autre allongé dans la cuisine.
Ik denk niet dat de gangster bij die vrouw in de zetel zal gekropen zijn. Er waren geen getuigen van de feiten. En of Ruth dat gezegd heeft of niet kan ik niet terugvinden maar ik besluit uit bovenstaande dat mevrouw zeker niet in de zetel blijven zitten of liggen is.
Trouwens, hoe betrouwbaar was Ruth, hij werd in 2010 uit de cel gezet nadat bleek dat hij een bendewapen mee naar huis genomen had. Het enige dat die mannen toen deden was afrekenen met elkaar en dat is een sport die zeer waarschijnlijk tot op heden is blijven duren:
In 2010 wordt Lionel Ruth uit de cel gezet. Hij blijkt wapens uit het Bende-onderzoek mee naar huis te hebben genomen. Rond die tijd is het aantal CWB-speurders geslonken tot twaalf. Er wordt een nieuwe directeur aangesteld bij de federale politie in Charleroi: Jean-Luc Duterme, een rijkswachtofficier die in 1983 de speurders Franz Balfroid en Gérard Bihay wegstuurde, die als eerste de Bende situeerden binnen de rijkswacht.
Een vertrouweling van Duterme laat tot afgrijzen van Vos een deel van het Bende-dossier, 3 miljoen pagina’s, verbranden. Als Vos op 19 april 2012 bezwaar maakt, heet dat insubordinatie en kan hij na 16 jaar beschikken.
Vandaag werken er bij de CWB nog vijf speurders.
Bron: De Morgen
Waarna Ruth op zijn beurt de Belgische staat dagvaardde:
Lionel Ruth ancien enquêteur du dossier des “tueurs du Brabant” attaque l’État belge en justice. Il accuse ses anciens patrons d’avoir monté des dossiers judiciaires contre lui pour l’écarter du dossier.
Hoe in godsnaam kunnen wij dan nog ooit de waarheid achterhalen?