Re: Foto Delhaize Aalst

pyrénéen wrote:

Wat is er mis met deze foto als deze is genomen op 29/11/1985?

Na de aanval.

sammy wrote:

29/10/85?

Het verbaast je, nietwaar.

12

Re: Foto Delhaize Aalst

pyrénéen wrote:

Wat is er mis met deze foto als deze is genomen op 29/11/1985?

Als je een foto ontwikkelt, verschijnt de datum dan op die manier op de foto?

Zie ook wat Hilde Geens er over schrijft:

(...) Volgens Beijer zelf was dat na het bloedbad gebeurd. Zijn uitleg klopte met de datum die op de foto stond, eind november 1985. Alleen: een bendespeuder zei mij dat de datum manueel was aangebracht op de foto. Ik kon geen bevestiging krijgen of dat klopte, en de speurder kon zich vergissen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

13

Re: Foto Delhaize Aalst

Bij afdrukken van foto's in fabriek, werd dikwijls de ontwikkelingsdatum op de achterkant gedrukt, niet op de voorkant. Duurdere fototoestellen uit die tijd hadden al de mogelijkheid, zoals de digitale toestellen nu, om de datum op de foto zelf te zetten. Die staan dan echt op het filmpje en dus ook op de negatieven. Uiteraard kan en kon je met de klok van de camera knoeien.

Of, als je je foto's zelf ontwikkelt en afdrukt, kan je er mee knoeien zoveel je wil.

Als je als detective werkt in opdracht, lijkt het me op zijn minst niet professioneel om met de data te knoeien. Om bepaalde bewijzen te "maken" of juist te niet te doen, kan je dat risico nemen. De mogelijkheid bestaat dan natuurlijk dat iemand keihard kan bewijzen dat de foto vervalst is. Bijvoorbeeld als je kan bewijzen dat een auto op de foto op dat moment ergens anders was.

Re: Foto Delhaize Aalst

Wie heeft de scheiding gewonnen?

15

Re: Foto Delhaize Aalst

(...) Daar zagen werknemers eind november 1985, enkele weken na de raid in Aalst, iemand heel opzichtig foto's nemen. Zijn Mercedes en nummerplaat waren goed zichtbaar en de fotograaf was zelfs teruggekomen om de getuige aan te spreken.

Dus eind november 1985 was Robert Beijer in Aalst om foto's te trekken. Het lijkt me dan ook logisch dat de foto van de Parklaan aan het Delhaize-warenhuis op diezelfde dag is genomen. Het gevolg is dat de datum zoals hij op de foto te zien is, de juiste dag is.

Ik vind de omschrijving dat "iemand heel opzichtig foto's aan het nemen is" ook heel subjectief. Op welke manier was deze persoon, zijn auto en de nummerplaat heel opzichtig? Zou het feit dat ze Beijer hebben opgemerkt niet eerder te maken hebben met de angst die aanwezig was in de Aalsterse regio na de bloedige overval in het Delhaize-warenhuis en de getuigen liever het zekere voor het onzekere namen?

En stel dat Beijer effectief op 29 november 1985 die foto heeft genomen, dan is er misschien nog een andere verklaring waarom hij van het Delhaize-warenhuis een foto heeft genomen. Misschien wou hij de Delhaize eens bezoeken waar de Bende van Nijvel had toegeslagen, vanuit een interesse voor de zaak, en daarom heeft hij er ook een foto getrokken.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Foto Delhaize Aalst

Als ik het goed heb begrepen, is de Mercedes-garage verhuisd en komt de plaats op de foto overeen met het oude adres. Heeft hij de strappen niet vermenigvuldigd om zijn vergoedingen te verhogen?

Re: Foto Delhaize Aalst

Ligt het tankstation / garage waar auto gekocht werd met ongedekte cheque ver van deze locatie? (Later werden in andere garage van zelfde eigenaar nog Golf GTI's gestolen).

Ik kom niet zo vaak meer in Aalst... is dit tankstation dan langs oude steenweg van Ninove naar Denderleeuw (in richting van Ninove en Denderleeuw) op enkele tientallen / honderden meters van Delhaize?

Heeft Hipa al met deze mensen gesproken?

Vergeet ook het valse alibi van Beijer niet voor Aalst (alsook wie hem dat verschafte)! Of Beijer stond daar om iemand die meer wist uit die buurt te intimideren of doen zwijgen.

Re: Foto Delhaize Aalst

Misschien plande hij een tweede aanval?

Bob is erg intimiderend met een camera.

19

Re: Foto Delhaize Aalst

Maar waarom zoveel moeite doen om eventueel een foto te bewerken, als je hem ook had kunnen weggooien?