1,061

Re: Aalst: Proloog

De foto van die groene Mercedes heb ik toen geplaatst op het forum, Kenza. De antenne betrof een twee meter antenne.

1,062

Re: Aalst: Proloog

Idd Bossi, een heel lange antenne met spoel en versterker. Volgens CB kennis was dat verboden. Maar je had een heel ver bereik. Toevallig dezelfde Mercedes dan die aan Osbroek.

Cher Bossi wil u de foto nog eens plaatsen aub.

Re: Aalst: Proloog

» Forum

1,064

Re: Aalst: Proloog

Bedankt om het te willen opzoeken.

1,065

Re: Aalst: Proloog

In 1985 was de hoofdparkwachter van het Osbroekpark juist achter Delhaize vaste klant in cafe Dobbelken, extreem rechtse figuur, goed bevriend met B.C.

Re: Aalst: Proloog

Lack of a better name wrote:

Ik heb ergens gelezen dat het volgens onderzoekers of agenten onmogelijk was dat De Staerke eerst op verkenning ging om daarna toch nog mee te doen aan de overval. Dit omdat hij volgens zijn vriendin een volledig parcours aflegde van Aalst naar Lembeek enzoverder.

Daarnaast werd er gezegd dat hij de dag ervoor op "verkenning" was en niet de dag zelf? Weet iemand wat hiervan correct is?

Geachte Mevrouw, Mijnheer, in verband met uw vraag verwijs ik U graag door naar een artikel » Nieuws

Ik citeer uit het artikel (onderaan);

Maar de speurders hebben aangetoond dat het voor hem onmogelijk was om tijdig van bij zijn schoonmoeder naar Aalst te rijden om er aan de overval deel te nemen.

1,067

Re: Aalst: Proloog

Weet er hier nog iemand wat hij/zij moet geloven? Een tijdje geleden is er iemand langs geweest bij Yvette. Dit jaar verklaarde zij dat zij helemaal niet in Aalst geweest waren maar dat de speurders haar gedwongen. hebben dit te zeggen en haar bedreigden haar dochter te plaatsen. Sorry he, maar van heel die clan De Staerke en co geloof ik geen woord meer en dat hebben zij alleen aan zichzelf te danken door honderd versies van de feiten te geven. Ik zal eens nakijken over welke speurders het op dat moment ging.

Kippensoep, ik vind uw alias ongelukkig gekozen want bij het zien van uw naam moet ik onmiddellijk denken aan "in de soep draaien". Dat laatste kan natuurlijk volledig onterecht zijn waarvoor nu al excuses. En een vleugje humor mag hier best ondanks het onderwerp.

1,068

Re: Aalst: Proloog

Dacht al dat het niet klopte wat u daar schreef, ook al stond het in het Nieuwsblad. Geen idee waar die schoonmoeder dus plots vandaan kwam. Hier Philippe De Staerke zelf aan het woord over de dag van de overval in Aalst.

"1985. Hetzelfde jaar gebeurt ook de aanslag op de Delhaize in Aalst; met acht doden het meest verwoestende wapenfeit van de bende van Nijvel, en het enige waarvan de speurders vermoedens hadden dat De Staerke erbij betrokken was. Dat kwam in eerste instantie door zijn toenmalige vriendin, Yvette. Die verklaarde aan de politie dat De Staerke die dag de Delhaize van Aalst gaan verkennen was. “Ze liegt”, zegt De Staerke daar staalhard over.

"Kijk, ik ben daar nooit geweest. Waar ik die dag wel was, weet ik niet meer. Ik ben pas een hele tijd nadien ondervraagd. Als ik u vraag wat u op 9 november 1985 als lunch gegeten hebt, zal u het ook niet meer weten.”

Hebben jullie het goed gelezen. Philippe De Staerke weet zelf niet meer waar hij die dag was. Dus dat verhaal van de schoonmoeder ... En dit stond dan in Het Nieuwsblad van 13 april 2019.

Re: Aalst: Proloog

U bedoelt dus eigenlijk dat de speurders niet hebben kunnen aantonen dat het voor Philippe De Staerke onmogelijk was om tijdig van bij zijn schoonmoeder naar Aalst te rijden om er aan de overval deel te nemen.

1,070

Re: Aalst: Proloog

Dat heb ik niet gezegd. Ik zeg gewoon dat Philippe De Staerke zegt dat hij niet weet waar hij die dag was. Die schoonmoeder, was dat uit het verhaal van Yvette die onlangs beweerde dat ze niet in Aalst waren? Ik heb gezegd dat ik niet meer weet wat ik moet geloven. Misschien konden de speurders ook aantonen dat ik er die dag niet was. Ik wacht nog altijd op de dag dat ze kunnen aantonen wie er wel was.