Re: Aalst: Proloog

Herr Flick wrote:

Ooit al eens een hollander frans horen klappen? Wel ik ken heel wat hollanders en ik hoor heel wat Frans en Engels spreken (alle dagen ) en ik heb nog nooit, maar dan ook nog nooit een hollander ontmoet die vlekkeloos en accentloos Frans of zelf Engels kan praten, je hoort het altijd. En je hoort het zelf vrij duidelijk, dus als er hollanders bijzaten, hebben ze zeker niks gezegd, anders was het zo opgevallen.

Omdat jij nog nooit een hollander accentloos Frans hebt horen spreken bestaan ze niet? Er zijn er vast een paar die dat kunnen. Het kan de 22 maanden stilte verklaren, je trekt je terug over de grens en niemand zoekt je daar. Met de zaak "Bende van Nijvel" moet je met allen rekening houden, ook al dat vreemde telefoontje van een Nederlandse privé-detective zeer vreemd. Naar mijn mening moet men verder zoeken dan België.

102

Re: Aalst: Proloog

Nogmaals, alhoewel ik het niet kan bewijzen, de daders waren ingehuurde huursoldaten.

103

Re: Aalst: Proloog

LEO, juist! Het waren executies! Zoek de opdrachtgevers, die kunnen de "daders" aanwijzen.

Re: Aalst: Proloog

historicus wrote:

Omdat jij nog nooit een hollander accentloos Frans hebt horen spreken bestaan ze niet? Er zijn er vast een paar die dat kunnen. Het kan de 22 maanden stilte verklaren, je trekt je terug over de grens en niemand zoekt je daar. Met de zaak "Bende van Nijvel" moet je met allen rekening houden, ook al dat vreemde telefoontje van een Nederlandse privé-detective zeer vreemd. Naar mijn mening moet men verder zoeken dan België.

Natuurlijk kunnen ze bestaan, maar de kans is miniem, denk dan eerder aan iemand met de Nederlandse nationaliteit of daar woonachtig, maar maar van franstalige oorsprong. Ik ben een Belg en rij rond met Italiaanse nummerplaten. Trouwens als je in die dagen gerust met een gestolen voertuig wou rondrijden, Hollandse of Franse platen erop en het duurde dagen voor ze te weten konden komen aan wie die platen toebehoorden.

Overigens omdat iemand hem 22 maand stil houd wil dat nog niet zeggen dat hij in het buitenland zit, in het gevang gezeten heeft, ziek was in die periode of wat dan ook. Seriemoordenaars blijven ook soms maanden kalm voor ze terug aan het werk gaan, zoals jezelf zegt, je mag niks uitsluiten.

Je mag er dus van uitgaan dat ze bv. er even genoeg van hadden, schrik kregen, hun opdracht er gewoon opzat, de opdracht gevers schrik kregen, ze in het gevang zaten, op verlof waren, ziek waren, een ander team moesten opleiden, nieuwe wapens moesten verzamelen, ... We weten het gewoon niet.

105

Re: Aalst: Proloog

Bij de veiligheidsdiensten van alle landen zijn er personen die contacten hebben met huurlingen, soldiers of fortune, als je wil. Deze zijn in kaart gebracht. Vooral internationale wapenhandelaars weten wie te contacteren want iemand doet de 'Public Relations' voor deze mannen. Zelfs in ex-Joegoslavië vochten huurlingen ingehuurd door de nu bekende regeringen.

Ik vermoed als je zulk team inhuurt dat je een ganse bende nationaliteiten inhuurt. Mannen die door omstandigheden in het verleden op mekaar ingespeeld zijn. Uiteraard werken ze niet gratis, maar wie kan er geld op tafel leggen? Inderdaad, het grootkapitaal, al of niet met medeweten van een regering.

Je geeft via via aan deze huurlingen een opdracht : Op die dag op die plaats. Ze worden individueel opgevangen bij aankomst op een vliegveld of treinstation, gaan naar een verzamelplaats (op voorhand gehuurd door plaatselijke handlangers), krijgen voertuigen en wapens (door de plaatselijke handlangers), worden gebrieft en voeren de opdracht uit. Ze worden na de overval individueel afgevoerd naar vliegveld of treinstation. Daaaaag daders.

De namen van de plaatselijke handlangers mogen jullie zelf invullen. En voor iedere opdracht worden andere handlangers gekozen, handlangers die verplichtingen hebben aan bv. Rijkswacht of inlichtingendienst.

Re: Aalst: Proloog

Op bestelling, dat is duidelijk. Ik heb ergens op het forum de hypotheses gelezen en de verbanden van Patrick Haemers met VDB. Die laatste is meer betrokken dan jullie vermoeden. De moorden bij de overval van Aalst, bewijst dat. Anderzijds is De Staerke inderdaad misleid, die militaire discipline had hij niet. Patrick Haemers is formeel herkend. En vanwege de link van Haemers met VDB is heel duidelijk. Tentijde van "le boucher Bruxellois" die een goed draaiende handel in vlees had, was Patrick Haemers en trawanten die de grote sommen naar la Suisse brachten.

107

Re: Aalst: Proloog

Beste, kende de Clan de Staerke de Clan Becker? Waren ze ook manouche? De bazen van de boucherie Bruxellois waren dat dezelfde als de Boucherie Gijsels? Die schijnen na een ondervraging vrijgelaten te zijn op een vrijdagavond en rechtstreeks naar Malta te zijn gevlogen. Hun meubels e.d. waren allemaal reeds verkocht.

De zoon zou veel later verklaringen hebben afgelegd over VDB maar alles is zeer oud en vergeten. Comme dit Bulot: "Mon mémore est belge, elle s'éf-frite!"

108

Re: Aalst: Proloog

K& wrote:

Kende de Clan de Staerke de Clan Becker? Waren ze ook manouche?

Ze kennen elkaar zeker. Ik denk dat je De Staerke met elke gangster van die tijd kunt linken. In de gevangenissen leer je ook volk kennen, o.a. Bultot. Hij zat in de drugs en wapens, vandaar ook de link met Bouhouche en ook met Haemers. Echte manouches waren ze niet echt maar ik denk wel dat ze er genoeg kenden... veronderstel ik toch.

Murcielago wrote:

Ik heb ergens op het forum de hypotheses gelezen en de verbanden van Patrick Haemers met VDB. Die laatste is meer betrokken dan jullie vermoeden.

En dan beweren ze dat ze toevallig VDB eruit gekozen hebben om te ontvoeren. Nee nee, Haemers en co kenden VDB al jaren en werkten voor hem? Achille zei dat ze aan het kaarten waren in Frankrijk tijdens de ontvoering en dat is de waarheid volgens mij. Er is te veel die aanwijst dat die ontvoering opgezet spel was. Haemers of zijn broer zouden eens beweerd hebben dat VDB hen wel eens hielp toen ze in nesten zaten, ik denk zelfs toen ze vast zaten.

109

Re: Aalst: Proloog

"Geen van hen waren Manouche." Ik geloof dit niet want sommige van de clan Becker waren nog niet gesedentariseerd. Ze leefden in kampementen en roulottes over Noord Frankrijk (Maubeuge, Condé sur Escaut en Hoeilaert, Jemappes). Mischien Sinti of Rom, ik ken hier niets over.

Re: Aalst: Proloog

Jongens, manouches sont encores entre nous à Alost. Ik heb aan het station een schermutseling gezien, die uit de hand liep, doch kwam de politie tussenbeide. Enkel aangeven dat de gebroeders De Staerke misschien passiever zijn, maar de groepering bestaat nog hoor. Er zijn dingen bekend over slachtoffers die contacten hadden met defensie ... (valt hij?) Ja, juist VDB. De stelling van de enscenering van de ontvoering klopt. Mijn afkomst is van de rand rond Brussel. Achille Haemers zijn zus heeft een winkel in Jette. Patrick Haemers kwam in het verkeerde milieu terecht, een milieu dat hem gebruikte, beschermde, misbruikte en tenslotte in de val lokte. Hij kampte met een zware drugverslaving, het was hij die werkelijk op alles schoot, hij was een machine.

Dankzij die dubbele persoonlijkheid en zijn fysieke verschijning kon hij lang zijn gang gaan. Zijn zogezegde luitenant, is het brein achter de bende Haemers en is veel te intelligent om zich met de bende bezig te houden. Anderzijds, worden hier soms verbanden gelegd met de Albanese maffia. Wel dit is volgens mij het luik en het verband waar, voor zover ik het weet, geen onderzoek werd verricht. Toen Haemers kort voor zijn dood in de gevangenis te vorst zat, konden zijn vrienden ontsnappen uit Sint-Gillis. MK zijn de initialen, hij stal mijn wagen, legde documenten op de stoep ergens in Asse, werd zogezegd beschoten tijdens een achtervolging. Ik werd opgepakt want in het voertuig dat ze later in het kanaal onder de brug van Vilvoorde(Ring) terugvonden, zat het lijk van ene Elidrissi.

Vele BOB'ers wisten mij dit later te bevestigen dat deze feiten klopten. Wegens de zaak van anthonyken indertijd, was er weinig aandacht rond deze zaak. Waarom en waar haalt MK het lef en recht mij onder druk te zetten. Hij weet mij wonen, dus zijn vrienden ook. En zeg mij nu niet dat hij met deze bende mee mocht omdat hij ontsnappingskoning was hé. Je weet allemaal dat er in de gevangenis ook mensen werken en beïnvloedbaar zijn. Ik blijf zeggen dat er in die hoek moet verder gekeken worden.