Re: Aalst: Proloog

De De Staerke's zijn volgens mij zigeuners, die zich veel verplaatsen. Maar bovenal de wetten van de straat en het milieu zeer goed kennen. Waar is Philippe op het verkeerde been gezet. Hij schreef eerder naar een krant dat hij de reus was (met verhoogde laarzen) welke beloften werden hem gemaakt, want hij was toch de misdadiger die justitie gebruikt als speel en infobal. De theorie van de vriendendienst zou eerder kunnen!

Volgens mijn bescheiden mening zou Philippe De Staerke veel te veel fouten maken in dergelijke organisatie met een te volgen strategie. Hij pakt alles liever zelf aan, maar nog eens, op zijn niveau. Tenslotte vergeet niet dat hij in Sint-Gillis verbleef, met niet-officiële of legale verlof vergunningen. Hij was en is misschien diegene die de afleider speelt, of moet.

172

Re: Aalst: Proloog

Eén van de voormalige bendeleden van De Staerke zou enkele jaren geleden (en misschien nu nog) in Braine-Le-Comte gewoond hebben.

Wie was dat?

173

Re: Aalst: Proloog

Renne wrote:

Inderdaad,volgens de aanwijzingen en getuigenissen van kuros zouden ze zich nabij de N45 verstopt hebben in een safe house. Ik ben die plaats gaan bekijken, het is een zeer intressante zijweg die ze kunnen nemen,vroeger was die zeer goed bebost en niet verlicht. Ik ben al tientalle keren gepasseerd langs die baan en die zij weg is mij maar duidelijk geworden toen ik het van kuros hoorde. Alleen mensen die er wonen kennen die baan,de dag van vandaag kunnen er alleen nog landbouwvoertuigen passeren. Welk straatje bedoel je hiermee? Kun je me de naam zeggen?

Ik blijf het raar vinden dat de Golf niet meer gezien is tussen Aalst N45 en Ninove, of verder. De man die in Leerbeek achter een GTI raasde, reed volgens mij achter de 2de GTI. Ik denk als hij achter de eerste zou gereden hebben zouden ze hem bekogeld hebben, al zijn we van niks zeker, want de klep was mss defect of de killer was geraakt of was het mss wel de GTI met de daders. Waar reden ze heen? Als je weet dat kuros ze gezien heeft is het mogelijk dat het een andere GTI was. In ieder geval er waren meerdere wagens, dus alles is mogelijk

174

Re: Aalst: Proloog

Of zoveel moeite doen om een klein kind te achtervolgen en neer te schieten, terwijl er zoveel andere rondlopen.
Dat zou kunnen zijn omdat David de daders zowel buiten als binnen had gezien en het dus een zeer interessante getuige zou kunnen zijn voor de onderzoekers.

Maar waarom werd deze familie neergeschoten? Wisten die iets meer of waren ze gewoon op de verkeerde plek en verkeerde tijdstip?

Re: Aalst: Proloog

dim wrote:

Wie was dat?

Dominique Salesse. Vlak voor de overval in Aalst zou hij naar Frankrijk gevlucht zijn en z'n leven gebeterd hebben. Zich bekeerd tot het geloof e.d. (volgens boek van Popolino, dacht ik). Maar naar het schijnt zijn dat gewoon verzinsels en is hij gewoon blijven verder "leven".

176

Re: Aalst: Proloog

X-Fader wrote:

Maar waarom werd deze familie neergeschoten? Wisten die iets meer of waren ze gewoon op de verkeerde plek en verkeerde tijdstip?

David werd geschoten omdat hij gekeken had naar de daders - wat de killer hem verboden had. Maar indien de killer er zeker van wou zijn dat D werkelijk dood was, dan had hij de jongen toch doorzeefd (wat gelukkig niet gebeurd is, maar dat de bende toch al eerder met getuigen gedaan had).

177

Re: Aalst: Proloog

(...) loopt er rond zeven uur 's avonds een telefoontje binnen bij de Aalsterse vrije radio Mi Amigo. De DJ van dienst, artiestennaam Harry Van Praag, neemt de hoorn op. Harry presenteert een ambachtelijk gemaakt verzoekplatenprogramma, en hij is alleen in de studio. "Een zachte stem zei: 'Ik zou een plaatje willen aanvragen voor de Bende van Hofstade in naam van de Bende van Nijvel. De Marlets met Te voet naar Scherpenheuvel. Liefst draaien voor kwart voor zeven of om kwart over zeven precies, zeker niet later. Anders is het te laat. Ik mag er toch op rekenen?' 'Komt in orde,' heb ik geantwoord. 'Is dat alles?'"

Ben, er klopt iets niet met de tijdstippen: "voor kwart voor zeven" moet waarschijnlijk "voor kwart over zeven" zijn?

178 (edited by club_le-happy-few 22-08-2010 19:03)

Re: Aalst: Proloog

Had Thierry Smars z'n garage nog in 1985 te Tubize? Dat is niet zo gek ver van Leerbeek (even steenweg doorbollen tot in Edingen, en dan naar links). Of onopvallend langs kleine wegen raak je ook van in het pajottenland tot Tubize. Ze hebben op die baan 1001 vluchtmogelijkheden.

Ik heb eigenlijk nooit kunnen begrijpen waarom de De Staerke's en Bouhouche zo met extreem rechts dweepten (Léon De Staerke heeft nog bij Front National gezeten). De Staerke-clan zien er uit als "zigeuners". Een groep die door extreem-rechts geviseerd worden. En Bouhouche is ook van vreemde afkomst?

179 (edited by club_le-happy-few 22-08-2010 19:39)

Re: Aalst: Proloog

Leerbeek, doorrijden tot kruispunt Kester, dan linksaf, vlakbij Oetingen waar De Staerke die wapens ging begraven. Via die baan kan je naar Halle, Sint-Pieters-Leeuw, Brussel centrum & ganse rand, Waals-Brabant (Tubize: garage Smars?, Braine-L'Alleud, Nijvel, ...). Bij rechtdoor rijden op kruispunt te Kester: richting Edingen. Daar kan je opnieuw naar Tubize en Waals-Brabant, maar van uit Edingen ook via secundaire wegen naar o.a. Braine-Le-Comte (Edingen > Braine-Le-Comte centrum doe je zeker in minder dan 25 min. als je snelheidsregels respecteert, dus aan hoge snelheid).

Vb. Die ganse baan van Aalst naar Braine-Le-Comte is voor bijna 100% steenweg. En toen bestonden er nog geen flitspalen, en controles zo goed als nihil. Leerbeek: niet onbekend bij Haemers, hadden er postkantoor overvallen. De terugweg hadden ze dus al geoefend. Ik denk dat we de mogelijke vluchtwegen beter moeten uitpluizen.

180

Re: Aalst: Proloog

Extreem-rechts hoeft niet noodzakelijk raciaal getint (excusez le mot) te zijn. De aanhang van Mussolini bijvoorbeeld was dan wel fascistisch, maar niet per se racistisch (zoals de NSDAP wel was, en ook daar waren er uitzonderingen). Bovendien: hoewel de joden werden aangepakt door de nazi's lijkt Israël toch regelmatig een eerder extreem-rechtse koers te varen. De vlag dekt vele ladingen.