201

Re: Aalst: Proloog

JOS wrote:

De zender was vooral populair omdat je er steeds kon naar bellen om een nummer aan te vragen, niet enkel tijdens verzoekprogramma's. Hebben dit zelf ook vaak gedaan. Het gevraagde nummer werd ook steeds snel gespeeld, bijna altijd binnen het half uur.

Dus als je een verborgen boodschap wou overbrengen, was dit eigenlijk de beste zender. Je kon altijd een liedje aanvragen en het werd snel gespeeld. Het kleine bereik was dan waarschijnlijk bijzaak omdat de personen aan wie de boodschap gericht was, waarschijnlijk al in Aalst waren.

JOS wrote:

Mi Amigo was een zender uit Hofstade en niet uit Aalst zelf.

Bedankt voor de correctie.

Voor mensen die graag zelf een vrije radio oprichten, hier wat informatie over zendbereik en antennes » www.vrijeradio.be. Belangrijk om te weten, hoe hoger de antenne, hoe groter het bereik.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Proloog

Ben wrote:

Dus als je een verborgen boodschap wou overbrengen, was dit eigenlijk de beste zender. Je kon altijd een liedje aanvragen en het werd snel gespeeld. Het kleine bereik was dan waarschijnlijk bijzaak omdat de personen aan wie de boodschap gericht was, waarschijnlijk al in Aalst waren.

Het is toch onmogelijk dat een overval zoals die van Aalst, waaraan toch een deftige voorbereiding aan moet voorafgegaan zijn,  stond of viel met een verzoekplaatje of boodschap op een marginale streekzender zoals er in die tijd 18 in een dozijn waren? Wat zou er gebeurd zijn indien de boodschap om de één of andere reden niet doorgekomen was, wat toch zeker niet uit te sluiten was? Zouden de heerschappen doodleuk op hun schreden zijn teruggekeerd om thuis voor de kijkbuis in de zetel onderuit te zakken met een Duvel en een zak chips?

203

Re: Aalst: Proloog

Je kan toch niet ontkennen dat het er niets mee te maken heeft? Of is het toeval dat er iemand nog geen uur voor de overval belt om een plaatje aan te vragen in naam van de Bende van Nijvel? Ik beweer ook nergens dat de overval staat of valt met dit plaatje. De overval had sowieso plaats gehad, maar dit was een boodschap aan mensen uit Aalst, aan mensen die betrokken waren bij de feiten die gingen gebeuren.

Misschien een boodschap om de laatste twijfels weg te nemen: "We hebben er veel over gepraat, veel tijd in gestoken, maar nu komen we er echt aan. Nu gaat het gebeuren. We staan klaar, gewapend in onze VW Golf."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

204

Re: Aalst: Proloog

Welke muziek werd er gedraaid in de Delhaize van Aalst ten tijde van de overval? Tapes? De nationale zender? Sfeermuziek? Of een streekzender?

205

Re: Aalst: Proloog

Heeft die DJ daadwerkelijk de verbale boodschap doorgegeven zoals de beller vroeg of heeft hij enkel het plaatje gespeeld?

206 (edited by HeaDHuNTeR 12-09-2010 22:31)

Re: Aalst: Proloog

LEO wrote:

Welke muziek werd er gedraaid in de Delhaize van Aalst ten tijde van de overval? Tapes? De nationale zender? Sfeermuziek? Of een streekzender?

Dat zal vermoedelijk muzak geweest zijn. Maar de bedoeling zal geweest zijn dat de overvallers de muziek hoorden voor de overval in de auto en niet in het warenhuis.

LuckyOne wrote:

Heeft die DJ daadwerkelijk de verbale boodschap doorgegeven zoals de beller vroeg of heeft hij enkel het plaatje gespeeld?

Aldus de DJ: "Ik vond die plaat niet, en ik draaide dan maar Johnny Be Good, met de bestelde boodschap."

Re: Aalst: Proloog

LEO wrote:

Welke muziek werd er gedraaid in de Delhaize van Aalst ten tijde van de overval? Tapes? De nationale zender? Sfeermuziek? Of een streekzender?

Inderdaad een goede om daar nog eens achter te komen

208

Re: Aalst: Proloog

Als zestienjarige heb ik in de Carrefour weekendwerk gedaan. Er werd toen enkel en alleen  muziek op tapes gedraaid, deze muziek was ook uitgekozen. Kan me dit nog goed herinneren, omdat je op 1 dag wel 10 keer hetzelfde liedje hoorde. En dit ging dagenlang zo door. Een supermarkt kan zich niet permitteren gewone zender te spelen, omdat hier reclameboodschappen van de concurrentie uitgezonden worden. Ook heeft muziek invloed op het koopgedrag.

209

Re: Aalst: Proloog

HeaDHuNTeR wrote:

Aldus de DJ: "Ik vond die plaat niet, en ik draaide dan maar Johnny Be Good, met de bestelde boodschap."

Het was en hit en hij vond de plaat niet? Begrijpe wie begrijpe kan. Ik kan me ook niet voorstellen dat die DJ die boodschap niet ernstig nam. In die periode over dergelijke boodschap niet op je hoede zijn.

210

Re: Aalst: Proloog

Kan iemand te weten komen wie deze dj was? Kan na de overval ook bedreigt zijn, daar iedereen naar deze zender kon bellen. Men kan deze persoon is vragen of hij reeds door politie benadert is.