251

Re: Aalst: Proloog

legia wrote:

Hoe zwaarder het kaliber hoe duurder en overal wordt (of werd) wel een oogje dichtgeknepen.

En zeker vroeger, toen kon je gaan schieten zonder lid te zijn en te registreren te zijn in bepaalde clubs.

252

Re: Aalst: Proloog

Fonske ging in kringen (het nachtleven van Aalst) vaak over de tong... Eind '85, in de Kings, Monaco, Fats, El Gringo, Vanderelst (grote markt Aalst, eigenaar van El Gringo) ... en ook leuk was het Muiske, aan het begin van de Immerzeeldreef.

253

Re: Aalst: Proloog

K& wrote:

Weet er iemand deze schietstand van Baeyens te situeren in 1985 ?

Ik ben hier meermaals binnen geweest, mijn oom komt hier ook.

254

Re: Aalst: Proloog

Legia, het Muisken aan het begin van de Immerzeeldreef. Dat is dus op een boogscheut van de Hyacintenlaan... En de Immerzeeldreef was ook de staat waar de Hollanders die villa huurden. Wat voor café was dat Muisken? Wat voor volk zat er?

255

Re: Aalst: Proloog

Raf, het soort duistere dancing anex rende-vous tent waar veel centen en champagne elkaar vonden. Je kon er de kuisvrouw met de bankdirecteur zien dansen, of je buurman met zijn minares treffen. Enkel (voor het publiek) open op maandagavond destijds.

256

Re: Aalst: Proloog

Scherpschutters waren reeds aanwezig voor Eigenbrakel/Overijse. Iedere winkel die in een risicozone lag, in de nabijheid van autostrades of een goede vluchtweg, werd toen bewaakt. Voor Overijse deed ik bewaking aan de Colruyt in Heverlee (nabijheid van de oprit naar E40). Eén sniper bemerkte ik op het terras van een nabij gelegen appartementsgebouw. De tweede had ik niet gezien tot de sluiting van de winkel. Hij kwam uit de dakgoot van de winkel gekropen en riep om een ladder. Ze waren dus wel aanwezig maar je moet verdomd oplettend zijn om ze te vinden.

Idem bij een Delhaize aan de Naamse-poort in Leuven. Geen sniper maar een Rijkswachter in burger. Als je daar uren rondloopt als bewaker valt je van alles op. Dus ook de persoon in burger met zijn winkelkarretje die ook maar doelloos rondlummelde. Bij nader toezien kende ik hem van een vorige zaak. En inderdaad, hij was ook op bewakingstocht en in zijn winkelkarretje lag een aktetas met een Uzi erin. Good old Hubert. Ze waren dus wel aanwezig. Daarom ook dat het me niet opviel toen Christian Amory zich aan mij kenbaar maakte in Overijse.

257

Re: Aalst: Proloog

De grote man achter Radio "Mi amigo" (boodschap van Bende van Hofstade aan Bende van Nijvel) zou wafelfabrikant Sylvain Tack geweest zijn, die een maatje zou zijn geweest van Paul Vanden Boeynants. Iemand meer info?

258

Re: Aalst: Proloog

dim, Mong Rosseel: "Toen Sylvain Tack's grote vriend Paul van den Boeynants minister van defensie was, at het hele leger wafels van Tack."

Bron » static.poppunt.be

259 (edited by dim 19-01-2011 20:46)

Re: Aalst: Proloog

Dank! Ook de link met Franco-Spanje is opmerkelijk en fraudezaken? Dit "Vlaamse radiostation was eigendom van Sylvain Tack, de oprichter van Joepie en eigenaar van het bedrijf Suzy wafels. Dit radiostation opereerde als een piraatzender vanuit Spanje waar toen Franco nog aan de macht was en kwam meermaals in opspraak wegens vermeende fraude. Mong Rosseel: "Toen Sylvain Tack’s grote vriend Paul van den Boeynants minister van defensie was, at het hele leger wafels van Tack."

260

Re: Aalst: Proloog

Dit alles kan je formuleren onder de normale gang van zaken in de toenmalige Belgische politiek. "Ons kent Ons" en  "Ons zal Ons wel dekken" in geval van. Gebeurt nu ook nog, meestal in de bankwereld. Geen enkele Belgische politieker of hij heeft een goed betaalde bijbaan. Van onpartijdigheid of eergevoel is geen sprake meer.