411

Re: Aalst: Proloog

Niet Simpel wrote:

Maak dat de ganzen wijs.

Probeer het Hilde Geens eens wijs te maken, misschien verandert ze het in de volgende druk van haar boek.

Niet Simpel wrote:

In de reconstructie wordt dat liedje met nadruk gespeeld en dat is niet voor niets.

Die "reconstructie" werd uitgezonden op VTM en RTL(4?). 'k Heb me er al zot achter gezocht maar is niet te vinden op You Tube of beide zenders. Wat ik er over las geeft sterk de indruk dat het een amateuristische bedoening was (en waar helemaal geen onderzoeksrechter bij te pas kwam zoals je vroeger al eens deed uitschijnen).

412

Re: Aalst: Proloog

Als men in de reconstructie (en ik vermoed dat je het dan hebt over "De laatste 30 uur van de Bende van Nijvel", uitgezonden op VTM), dat nummer laat horen, dan is dat enkel om de kijker te laten weten over welk nummer het gaat. Nergens op dit forum, en nergens in de omvangrijke bende-literatuur lees je dat dit nummer gedraaid werd. Aangevraagd ja, gedraaid nee. Vrij simpel.

Re: Aalst: Proloog

Exar wrote:

Aangevraagd ja, gedraaid nee. Vrij simpel.

Al dan niet gedraaid. Maar wie vraagt er nu in hemelsnaam - de bloedige overvallen van 27 september 1985 indachtig - op dergelijke manier een plaatje aan.

De grote Manitou ziet alles

414

Re: Aalst: Proloog

Wel indien het waar is dat er een rijkswachtfeestje doorging in Hofstade,  Bouhouche bijvoorbeeld die er blijkbaar op kickte om de Rijkswacht in hun ziel te raken. Let wel op "indien het waar is" en "bijvoorbeeld".

Re: Aalst: Proloog

Het is niet gezegd dat men in Hofstade naar radio Mi amigo luisterde. Normaliter wordt dergelijk feestje opgefleurd met een band.

De grote Manitou ziet alles

416

Re: Aalst: Proloog

Het doet er niet toe of ze naar Radio Mi Amigo luisterden (dat zal wel niet) maar ze zijn het dan toch te weten gekomen hé. Soit, de meest belanrijke vraag die men zich kan stellen: Is het waar dat er een rijkswachtfeestje in Hofstade plaats vond?

Re: Aalst: Proloog

Of dat belangrijk is weet ik niet. Wat wel belangrijk is, is het feit dat de boodschap werd overgemaakt door de DJ, welk liedje er werd gespeeld was eigenlijk van ondergeschikt belang.

De grote Manitou ziet alles

418

Re: Aalst: Proloog

Dat is waar, dat was een hit toen. En Johny B Goode is misschien toevallig een link naar raad eens?

419

Re: Aalst: Proloog

Ik denk dat als dat verzoekje aan radio Amigo al iets te maken heeft met de bende, dit iets triviaalst moet zijn, zoals een inside-joke. Als dat plaatje een signaal zou moeten zijn aan de bende, een code die bv. zegt : "alles ok, begin maar", dan laat je dat niet in gevaar brengen met een telefoontje dat genegeerd kan worden. Als dit cruciaal is, dan sta je achter die DJ met je pistool, en je dwingt hem

420

Re: Aalst: Proloog

Kenza, op die manier impliceer je dat de DJ erbij betrokken was. 'k Denk niet dat die mens begint te kwispelstaarten wanneer hij dat leest.