Re: Aalst: Proloog

Te voet naar Scherpenheuvel: misschien wel interessant als achtergrondgegeven, is dat de vriendin van Philippe De Staerke (periode van de overval in Aalst), een prostituee was, die werkte in ... Scherpenheuvel.

472

Re: Aalst: Proloog

Ter info: de baas van radio had ook een buitenverblijf in het zuiden van Frankrijk.

Re: Aalst: Proloog

Jongens vermeld aub bronnen, zeker in dit dossier. Ben en Merovinger doen dit (vrijwel) altijd, waarvoor hulde.

Re: Aalst: Proloog

Dat verzoekje is volgens mij één van de weinige dingen die zwart op wit vaststaan, en bewijst dat er wel degelijk mensen uit de regio (of de regio heel goed kenden) betrokken zijn. Het is ook eigen aan een psychopaat om af en toe 'hints' te geven om de onderzoekers uit hun kot te lokken.

Ik zou me persoonlijk meer vastpinnen op Hofstade dan op Houssière/Ronquières met wat we nu weten. We weten dat er daar geknoeid is met bewijsmateriaal. In plaats van naar daders te zoeken in die omgeving, zou men beter uitzoeken wie verantwoordelijk is voor die vervalsingen!

Dat er daar documenten van Bultot lagen is toch ook een dwaalspoor op zich creëren. Iemand wilde hem een peer stoven omwille van bepaalde redenen: iemand op het werk/justitie, één van de (ex-)gevangenen, iemand uit het uitgaansleven, pratical shooting milieu, ... Misschien zou men beter zoeken wie allemaal op dat ogenblik wrok koesterde tegen Bultot.

De 'Mercedes' van Kuros stond ook bij een garagist in Hofstade de weken voor de overval. Het verzoekje, de documenten van Bultot, ... Een 'humoristische/gestoorde' psychopaat.

475

Re: Aalst: Proloog

Voor de overval in Aalst zou er een vrouw (lerares) een Golf gti gevolgd door een Taunus met gedoofde lichten hebben zien rijden, maar in het PV van die vrouw staat enkel in dat ze een kleine grijze auto met gedoofde lichten heeft zien rijden! Wie ben ik, maar ik denk dat dit niet om een wagen gaat die met de Bende van Nijvel te maken heeft. Dit versterkt alleen maar mijn vermoeden dat de Bende van Nijvel vertrokken is van aan de oude gebouwen in de Molenstraat in Erembodegem, niet ver van het Osbroekpark en de Delhaize van Aalst.

476

Re: Aalst: Proloog

Wie stuurt deze verkeerde info de wereld in? En met welk doel?

477

Re: Aalst: Proloog

Als ik mij niet vergis is de Golf of Ford Taunus met gedoofde lichten maar door een persoon gezien in Aalst (lerares) maar in haar officiële verklaring staat dat ze een kleine grijze auto heeft zien rijden zonder zijn lichten aan. Het is dus heel goed mogelijk dat het niet om de Golf GTI van de overval in Aalst gaat. Wat wil zeggen dat ze waarschijnlijk niet eerst voor de overval op de Delhaize van Aalst wat hebben rond gereden.

Dus hebben ze hun tactiek dat ze uit het niets ineens opduiken. Het doet mij alleen maar meer vermoeden dat ze van op de Molenstraat in Erembodegem (oude gebouwen niet ver van Osbroek en Delhaize Aalst) vertrokken zijn. Dat was in 1985 de enige verlaten plek heel kort bij autosnelweg en de Delhaize van Aalst en niemand die je ziet. Je kon vandaar rechtstreeks naar Osbroek rijden via een veldweg zonder huizen en langs een asfaltweg rechtstreeks naar de parking van de Delhaize van Aalst. Voor alle duidelijkheid: als de lerares zich vergist is de Bende van Nijvel nergens gezien voor de overval in Aalst.

Re: Aalst: Proloog

Kenza, we weten ondertussen allemaal al wel wat je idee/hypothese daarover is. Je hoeft dit niet om de zoveel tijd te herhalen. Dus als je nieuwe info hebt daarover kan je het posten en lees ik het graag maar anders niet want dat is voorlopig enkel maar bladvulling.

479

Re: Aalst: Proloog

Merovinger, ik wil je zeker niet in het harnas jagen en iedere bijdrage dat ik van u lees, vind ik altijd interessant en we zitten op het juiste spoor en voor een heel groot deel daarvan is door u bijdrage maar we ontbreken een heel belangrijke schakel want anders hadden wij de oplossing! Daarom mijn oproep: kom AUB eens allemaal samen rond een tafel. Wissel jullie info uit en doe eens aan terreinkennis want dat ontbreekt hier! Met heel veel respect voor jullie bijdrage want ik leer er iedere keer meer over maar er ontbreekt iets! Het is de laatste spurt want het onderzoek staat ten dode opgeschreven.

480

Re: Aalst: Proloog

Kenza, die Molenstraat mag je schrappen, ik woonde daar vlakbij.