Re: Aalst: Proloog

Daarom hoeft het hele verhaal van Kuros niet te kloppen. Zijn beschrijving van de kleine oude man (met zwarte randen) deed me onmiddellijk aan Leon De Staerke denken. Dan nog het feit dat hij hen nadien nog is tegengekomen op straat. De Mercedes van zijn vader die geruime tijd in Hofstade stond in een garage, het ganse verhaal rond Podevijn.

Het gedeelte over de vrouwen ligt iets 'gevoeliger', en dat moeder VDS erbij betrokken was is maar een vermoeden. Dat bepaalde vrouwen uit het Aalsterse 'zware' mannen ontvingen voor de kick. Zulke dingen gebeuren, het hoeft daarom geen prostitutie te zijn. Sommigen kicken nu eenmaal op die dingen, en dat is op zich niet illegaal. Ik denk dat iedereen in zijn leven wel al eens gefantaseerd heeft over een verboden/gevaarlijke affaire. 

Het zou ook eens interessant zijn om wat onopgeloste moorden uit het Aalsterse opnieuw te onderzoeken, en zien of daar geen link kan gevonden worden. Bende van Nijvel is lang niet het enige mysterie in de Aalsterse geschiedenis.

512

Re: Aalst: Proloog

Kuros beweerde dat zijn vrouw, de (ex) vrouw van Palsterman, de moeder van David van der Steen elkaar kenden en regelmatig samen kwamen in zijn restaurant. Hij beweerde dat ze er een dubbelleven op nahielden en dat hun minnaars betrokken waren bij de raid op Aalst. De vrouwen zouden hun echtgenoten naar de Delhaize gelokt hebben.

Het zwakste element in zijn verhaal is dat ik niet inzie waarom de vrouw in kwestie (de moeder van David) zelf zou mee gaan als ze wist wat er haar te wachten stond. Laat staan dat ze zulke risico's zou nemen met haar kinderen bij zich.

Re: Aalst: Proloog

kenza, waarom komt u nu pas met de informatie naar buiten over de gevonden kogels remington 222. Als ik mij niet vergis is met deze kogels en wapen een poging gebeurt tot aanslag op Majoor Vernaillen. Deze munitie was zeer zeldzaam en werd hoofdzakelijk gebruikt door het speciale interventie team SIE of de groep Dyane. Ik begin nu pas te begrijpen waarom het Bende-verhaal echt in de doofpot zit.

Het industriepark Molenbeekstraat te Erembodegem ligt inderdaad strategisch heel goed om van daar uit de aanslag of overval Delhaize Aalst te beredderen. Ook de link met Madani Bouhouche is terug heel naburig. Kenza, ik begin meer en meer consideratie te vertonen in u beschouwing van de vlucht. Het zou veel attesteren en heel wat dubbelzinnigheden de wereld uit helpen.

514

Re: Aalst: Proloog

Kenza, wilt u met ons delen hoe u aan de informatie komt van de vondst van kogels van een remington 221 in het industriepark van Erembodegem. Kan deze informatie namelijk niet hier op deze site terug vinden en is dus geheel nieuw voor mij. Vraagje aan Boemerang: is de Remington 221 gebruikt bij de aanslag op de majoor?

Re: Aalst: Proloog

Maar de daders zouden dus eerst testschoten gelost hebben op die plek?! Dat zou wel erg onprofessioneel zijn. En waarom? Brengen ze een wapen mee waarvan ze niet zeker zijn om op het laatste moment te testen? Wat als het dan niet werkt? Nog snel ergens een ander wapen halen?

Erg vreemd allemaal. Zelfs met een minimun aan hersencellen weet toch elke overvaller dat hij riskeert te worden opgepakt nog voor zijn overval begonnen is door zo dicht bij bewoning te gaan schieten. Dat doe je toch op voorhand, op een meer afgelegen plek?

Servo per Amikeco

516

Re: Aalst: Proloog

DeadLetterBox, stel dat de moordenaars de wapens op het laatste moment overhandigd kregen in een safe house door een derde persoon. Iemand die vreemd was aan het killerteam. Dan vind ik het niet vreemd dat ze uit voorzorg de wapens ergens op eigen initiatief gaan testen. Nu kan het testen van een wapen ook gebeuren zonder er mee rond te gaan knallen.

517

Re: Aalst: Proloog

Eenhoorn, bij de aanslag op Majoor Vernaillen werden twee AR15-geweren gebruikt. Toen vrij te koop als jacht- of sportgeweer in kaliber 222. Kaliber 223 was geklasseerd als oorlogswapen, aankoop en bezit was enkel mogelijk via vergunning van de provinciegouverneur. De twee AR-15 waren door wapenhandelaar Dekaise omgebouwd naar Kaliber 223. Men gebruikte dus kaliber 223.

Bron: De Laatste Leugen | Robert Beijer (blz. 68)

518

Re: Aalst: Proloog

Jung&, bedankt voor het duidelijke antwoord, blijft mijn vraag aan Kenza open staan.

519

Re: Aalst: Proloog

Eenhoorn, de info van de kogels klopt 100%. Een paar forumleden zijn al een paar jaar op de hoogte van deze vondst. Ook de info over de gehoorde schoten klopt. Ik kan echt mijn bron niet vrijgeven maar de kogels en al de info was overgemaakt aan de CWB. Voor alle duidelijkheid, het is een sterk vermoeden dat ze - net zoals Leo formuleert - eerst het wapen eens getest hebben en dan vertrokken zijn. Vandaar mijn vermoeden dat ze achter de wasserij zich georganiseerd hebben en zo een wagen naar de Osbroek en een andere naar Delhaize Aalst (wat heel dichtbij is) gestuurd hebben.

DeadLetterBox, de Molenstraat in Erembodegem was in 1985 heel afgelegen!

520

Re: Aalst: Proloog

Duidelijk Kenza, overgedragen aan de CWB. Is er bekend of de ballistic reports van deze kogels overeenkomsten vertonen met anderen zaken?