521

Re: Aalst: Proloog

Bij mijn weten is er nooit iets mee gebeurd. Dus voor alle duidelijkheid: het is geen bewezen bendefeit, enkel een vermoeden. Terug een toevallig iets dat met de bende van Nijvel zou kunnen te maken hebben en juist om deze reden denk ik dat ze van daaruit zich georganiseerd hebben om dan te vertrekken naar de Delhaize van Aalst. Vroeger in 1985 had je achter de wasserij een veldwegje dat naar de tunnel liep onder de spoorweg en dan kon je zo naar Welle of de expresweg. De veldweg is nu verdwenen maar tunnel onder de spoorweg is er nog (in bosje).

Re: Aalst: Proloog

Ik aanvaard de mogelijkheid dat er ter plaatse wapens werden getest, maar in mijn visie breekt dit wel de theorie af dat het om een professioneel georganiseerde operatie zou gaan. Het lag dan wel afgelegen, blijkbaar heeft toch iemand die schoten gehoord?

Het zou dan betekenen dat de uitvoerders op dat moment hun slaagkansen aan het toeval overlaten. Zouden de uitvoerders die werden ingehuurd dan toch uit lokale gangsters hebben bestaan ipv professionele huurlingen?

Ik ging er altijd van uit dat de uitvoerders op zijn minst door 1 'controleur' (een echte pro die nuchter en koel de tactische zaken in het oog hield)  werden opgevolgd en geleid tijdens de actie om te voorkomen dat er iets ernstig fout ging.

Servo per Amikeco

Re: Aalst: Proloog

Inderdaad Leo, ze hebben mogelijk die wapens op het laatste moment gekregen, maar waarom niet eerst naar een testvuur locatie rijden en dan pas richting Aalst gaan? Dan moet er wel erg weinig tijd geweest zijn tussen het ontvangen van wapens en hun vertrek. Misschien was het niet de bedoeling om daar te testvuren en had 1 van die jongens wat teveel gesnoven??

Daarnaast zou ik als uitvoerder liever een wapen hanteren waarmee ik eerst wat heb geoefend, het leren kennen. Dus kan het zijn dat de uitvoerders eerder training ontvingen met gelijkaardige wapentypes. 

Nu ja, allemaal speculatie.

Servo per Amikeco

524

Re: Aalst: Proloog

DeadLetterBox wrote:

Inderdaad Leo, ze hebben mogelijk die wapens op het laatste moment gekregen, maar waarom niet eerst naar een testvuur locatie rijden en dan pas richting Aalst gaan? Dan moet er wel erg weinig tijd geweest zijn tussen het ontvangen van wapens en hun vertrek.

Niks sluit uit dat dit scenario een backup plan was, dat plan A fout gegaan is.

Re: Aalst: Proloog

Deze info over de kogels klopt: Betreft 2 lege hulzen en 2X 4 volledige kogels van het type remington 221. De kogels zijn aan de CWB overgemaakt en het parket van Dendermonde. Deze zijn op hun beurt naar Zweden vertrokken voor ballistisch onderzoek. Het resultaat van dit ballistisch onderzoek heeft geen zoden aan de dijk gebracht.

Wat zeker niet wegneemt dat dit een heel wetenswaardige waarde heeft, dat het aan de bende kan gelinkt worden krijgt van mij een hoog percentage van het gedenkwaardige.

Als het mij toegestaan is voor een kleine prognose: Daders komen toe en bij deze denk ik aan Mister Brains en huurlingen. Mister Brains is chauffeur en geeft de instructies. Voor ze vertrekken snuiven ze eerst coke, dit is een gekende oppepper als hulpmiddel tegen de angst bij overvallers. Laden hun wapens en spannen de haan aan en vuren 2X als test en oppepper en aktie.

526

Re: Aalst: Proloog

Kan kloppen. Een professional zal nooit betrouwen op een wapen dat hem wordt overhandigd zonder dat hij zelf (of een vertrouwenspersoon) het heeft getest. Het kan ook zijn dat men er wachtte op de inwerking van de coke voor de actie..

527

Re: Aalst: Proloog

Inderdaad, zo denk ik er ook ook over. Kan Kloppen!

528

Re: Aalst: Proloog

Coke werkt na reeds enkele minuten 'in' en de 'rush' duurt max 45 minuten.
Daarna heb je alleen maar meer nodig. Bij een persoon die veel gebruikt kan dit zelfs nog minder zijn.

Re: Aalst: Proloog

in mijn ogen zijn het geen professionals als ze drugs gebruiken tijdens de job.

Twee schoten afvuren met een wapen bij wijze van "test" stelt eigenlijk niet veel voor. Als je wilt weten of er afwijkingen zijn op doel, moet je meer dan twee schoten afvoeren om het wapen te kunnen bijstellen of controleren.

Daarnaast zijn de voornaamste disfuncties met een wapen te wijten aan de patroonhouder. Een veer die niet goed lost bijvoorbeeld waardoor de voeding van de patronen naar de kamer niet goed meer werkt. Een professional zoals een huurling, en sommige kenners zullen mij gelijk geven hier, die gaat bij het testen van zijn wapen alle patroonhouders vullen die hij gekregen heeft en deze leegschieten om zeker te zijn dat er geen defecte magazijnen bij zijn.

Dus als de daders coke of iets anders gebruikten dan denk ik nog eerder dat die schoten onder "invloed" zijn gelost. Wat mij zowiezo ernstig doet twijfelen aan de capaciteiten van de bende.

Indien de theorie van de "hogere macht" gevolgd wordt, dan moet deze groep wel erg goed omkadert geweest zijn om hen uit de problemen te houden.

Servo per Amikeco

Re: Aalst: Proloog

DeadletterBox, er zijn verschillende professionele bendes actief geweest waarvan geweten is dat de uitvoerders eerst een lijntje in de neus lieten verdwijnen. Maar dat de daders onder de coke zaten weten we bij mijn weten niet. Ik speculeer meer in de richting van dat de huurlingen daar afgesproken hadden en een kleine salvo afvuurden om zich op te peppen. Feiten zijn dat er schoten gehoord zijn en dat er kogels gevonden zijn op een plaats die als door Kenza als verdacht kan aangestippeld worden.

Dat het iets met de Bende Van Nijvel te maken heeft krijgt van mij het voordeel van de twijfel en zeker de moeite om te examineren. Bij deze begin ik mij een beetje op het verhaal van Kuros te focussen als het korreltje zout wegneemt en het onverdund mengelt met een paar andere aanwijzingen kom jet tot iets raar.