Re: Aalst: Proloog

De wereld zit vol met profs die geen geweten hebben The End. Kijk maar naar de politiek of topmanagers.

Je hebt twee soorten psychopaten. Het soort dat moorden pleegt en het soort dat niet perse kwaadaardig is maar wel dezelfde denkpatronen gebruikt. Deze niet-kwaadaardige soort psychopaten zijn heel erg vaak succesvolle mensen met machtsposities zoals dokters, advocaten, topmanagers, politiekers, en ja ook militairen, politie en veiligheidsmensen, ...

Echter kunnen ook de niet de kwaadaardige in staat zijn om gewetenloos een leven te nemen als hun motieven (geld, macht, hoger doel, ...), naar hun persoonlijke maatstaf, het middel rechtvaardigen om dat doel te bereiken.

Bron: Professor Kevin Dutton Oxford University 

(Dutton heeft boeken geschreven over het gedrag van psychopaten en de verschillen tussen de gevaarlijke en niet gevaarlijke vormen. Uit zijn onderzoek bleek dat een erg veel "goede" psychopaten bijvoorbeeld deel uitmaken van speciale eenheden)

Servo per Amikeco

552

Re: Aalst: Proloog

Ja dat is zo, ongeveer 20% van de bevolking heeft een psychopatische kantje. en die vind je heel zeker bij speciale eenheden, ze worden er op geselecteerd. Arsène Pint over leden van het SIE:

"Als je tegen een rijkswachter die een beëdigd dienaar van de Belgische wet is, zegt: 'Bon, die daar, dat is een vijand. Knal die maar neer!', dan doet die rijkswachter dat zonder meer. Die heeft daar geen gewetensbezwaren bij."

"Het is nooit bij mij opgekomen dat ze bij ons zouden aarzelen op afhaken. Je mocht die mannen vragen wat je wou. Als je tegen die gasten zei: ‘Die vent daar heeft een kind gegijzeld. Verstop je in een kast en als hij passeert, pak je hem met een mes’, dan gebeurde dat ook. Dat is het verschil tussen een flik en een crimineel. Die jongens gingen niet achteruit. Als er één was die aarzelde, dan mocht die gewoon niet meer meedoen."

Maar zoals je hierboven schrijft zijn de meeste niet kwaadaardig. Het is jammer dat er geen profiel onderzoek gebeurt is over de daders van 85. Want wat is de trigger dat er in groep bij herhaling op weerloze burgers en kinderen geschoten word.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

553

Re: Aalst: Proloog

Waar Pint van spreekt zal waarschijnlijk in de jaren 80 het geval geweest zijn. Nu daarentegen?

554

Re: Aalst: Proloog

the end wrote:

Het is jammer dat er geen profiel onderzoek gebeurt is over de daders van 85.

Dat is niet de beste methode om ze te pakken. Dit soort psychologie is geen exacte wetenschap en we hebben "enige" precisie nodig.

555

Re: Aalst: Proloog

Charly, dat is. Maar na 30 jaar kan het misschien geen kwaad dat ze toch eens doen. Ze hebben er één gemaakt enkel voor de feiten van '82/'83, waarom zijn de feiten van '85 er niet bij genomen? Het had volgens mij een heel ander resultaat gegeven, het kan misschien helpen om de trigger te vinden waarom ze in '85 zo extreem te keer gingen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: Proloog

Maar misschien is de enige trigger een bevel.

Servo per Amikeco

557

Re: Aalst: Proloog

Gisteren, op de bijeenkomst parking Aalst ter herdenking van 30 jaar aanslag op de Delhaize, heb ik uit zeer, zeer betrouwbare bron vernomen, dat er in de aanloop naar de aanslag, niet 1 maar 2 keer wapens gevonden zijn in het Osbroeckpark.

Langs de atletiekpiste was er vroeger een klimkasteel met zandbak. In deze zandbak zijn ook wapens gevonden, in de dagen of weken voor Aalst. Een juiste datum heb ik niet. Deze wapens werden naar de Politie gebracht, maar hier is niets mee aangevangen. Dit feit is publiekelijk niet bekend gemaakt, maar gezien de latere feiten zeer zeker niet oninteressant.

558

Re: Aalst: Proloog

Dat is dan wel zeer merkwaardig. Eén wapenvondst, tot daar aan toe. Maar twee? Echt wel alsof ze hier en daar wapens wouden klaarleggen mochten ze na de overval geïsoleerd komen te staan zonder vuurkracht. Of indien er assistentie nodig zou zijn van hulpploegen.

559

Re: Aalst: Proloog

Ik zou het niet schrijven als ik het niet rechstreeks van een betrokkene vernomen had.

Ook nog even een vraag aan Ben, vroeger stond hier op de site en forum een uitgebreide beschrijving van de gebeurtenissen aan de atletiekpiste, kort voor Aalst. De 2 joggers die een beangstigende ontmoeting hadden met waarschijnlijk de Bende. Deze mensen hebben alle 2, los van mekaar De Staerke herkend.

Ik vind hier nu niets meer van terug, is hier een redden voor?

Re: Aalst: Proloog

Raf, die feiten staan wel nog op de website en op het forum. Ook staat hier een artikel uit de Panorama waarin de feiten in het Osbroekpark ter sprake komen weliswaar met een verkeerde datum.