Re: Aalst: Proloog

Volgens wat ik las klopt het inderdaad wat Vermeulen hier zegt. De aangevraagde song was niet beschikbaar en werd vervangen door een ander lied (of het Johnny be Good was weet ik niet).

742

Re: Aalst: Proloog

'Te voet naar Scherpenheuvel' was het aangevraagde lied, maar dat vond de dj niet.

Re: Aalst: Proloog

De uitleg van Vermeulen klinkt mij dan toch iets logischer ivm naar wie het liedje bedoelt was. Ik heb al meermaals gelezen dat de vriendin te werk was in Scherpenheuvel (of daar woonde). Maar volgens mijn informatie klopt dat helemaal niet. Tenzij iemand het tegendeel kan aantonen.

744

Re: Aalst: Proloog

Ik weet niet goed hoe ik dit moet zeggen, (en vooral of ik het wel moet zeggen) maar sinds een paar dagen (ik zei er hier al iets van) vraag ik me dus af of er een link met het origineel is. Ik dacht dit omdat daar het volgende in voorkomt:

How I long to be there
With Marie who's waitin' for me there

Het is maar omdat wat David heeft gezegd, aangaande Aalst me wel bezig houdt. Hij was (en is nog steeds?) overtuigd dat de daders hen gekend hebben. Zo lees ik in zijn boek dat nadat zijn moeder werd neergeschoten, ze nog speciaal naar haar zijn toegelopen om haar dat fatale nekschot te geven.

Bovendien komt het telefoontje bij die radiozender binnen rond 19 uur. Eveneens rond dat uur (las ik ook hier op deze site ergens) Marie Therese haar vader gebeld hebben om te zeggen dat ze eerst nog even naar de winkel gingen.

745

Re: Aalst: Proloog

Ik heb me altijd afgevraagd - maar misschien is dat absurd - of het plaatje niet het sein moest zijn dat de familie Van de Steen effectief in die Delhaize van Aalst aanwezig zou zijn, met andere woorden dat iemand hen heeft zien vertrekken. In tekstueel opzicht vind ik geen enkele deftige verklaring.

746

Re: Aalst: Proloog

Ook al speelde die DJ niet het gevraagde nummer; hoe kondigde hij het alternatief aan? En om welk uur speelde hij dat? Is daar iets van geweten? (Excuses als dat hier al zou staan beschreven.)

747

Re: Aalst: Proloog

Beste Wim, kort terzijde, als u het gevoel hebt dat u iets moet zeggen, niet aarzelen, gewoon doen. Als het niet helpt, dan schaadt het niet. Ik denk niet dat de daders zo ver doordachten, maar hou u zeker niet in als u ergens over nagedacht hebt. Moesten de eerste jaren na de daden het parket op elk detail was ingegaan, dan hadden de daders waarschijnlijk achter slot en grendel gezeten.

748

Re: Aalst: Proloog

Ik heb heel lang het gevoel dat er iets speelde met de familie Van de Steen en ik denk zelfs dat grootvader VDA iets wist wat hij nooit heeft durven/willen zeggen, misschien ter wille van David, wie zal het zeggen

Ik heb het hier onlangs van iemand anders ook gelezen, en ik vraag het me nu ook af: Is Marie Therese misschien enkel vermoord omdat de zus van David per ongeluk doodgeschoten was, en ze iets zou uitbrengen omdat haar kind vermoord werd? Of was misschien net Marie Therese het doelwit omdat ze iets wist?

Wim wrote:

Ook al speelde die DJ niet het gevraagde nummer; hoe kondigde hij het alternatief aan? En om welk uur speelde hij dat? Is daar iets van geweten? (Excuses als dat hier al zou staan beschreven.)

Voor zover ik me nog herinner is het idd iets na 19u gespeeld, en heeft de dj letterlijk gezegd dat hij het gevraagde plaatje (mét titel!) niet in de studio vond, en dus iets anders ging draaien.

749

Re: Aalst: Proloog

ctrix wrote:

Ik heb heel lang het gevoel dat er iets speelde met de familie Van de Steen en ik denk zelfs dat grootvader VDA iets wist wat hij nooit heeft durven/willen zeggen, misschien ter wille van David, wie zal het zeggen.

Ik heb het hier onlangs van iemand anders ook gelezen, en ik vraag het me nu ook af: Is Marie Therese misschien enkel vermoord omdat de zus van David per ongeluk doodgeschoten was, en ze iets zou uitbrengen omdat haar kind vermoord werd? Of was misschien net Marie Therese het doelwit omdat ze iets wist?

Neen, neen, neen! En ook "niet" Palstermans!

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

750

Re: Aalst: Proloog

Een nummertje aanvragen had volgens mij wel een enorm potentieel. Je bereikt een heel aantal mensen tegelijk die zich op verschillende locaties kunnen bevinden en ze hoeven niet de hele tijd geconcentreerd te luisteren. Eens het liedje er is (liefst met de tekst van het verzoekje erbij maar niet noodzakelijk) voeren ze hun opdracht uit.

Stel, er zitten er twee in en café waar deze zender opstaat. Op die manier kan je totaal onopvallend weggaan, eventueel nog rustig je 'pint' uitdrinken. Er zitten er nog een paar in een auto. Geen opvallende CB-antennes nodig (pré gsm). Er zit iemand in het park. Transistorradio volstaat ...

Enkele vragen hierbij: Wat was het bereik van de zender, ging deze tot Brussel? Stond deze op in 'The Fox'?