111

Re: Aalst: Vlucht

Zaterdag hebben ze in Halle een feestje gehouden voor Cecile Ghijssels. Cecile was sinds 1985 conciërge van sporthal De Bres in Halle. Cecile maakte als conciërge heel wat mee in de sporthal. Ze was amper een maand in dienst of ze werd al geconfronteerd met een bommelding tijdens een wedstrijd van basketbalclub The Tigers. "Het was dezelfde dag als de raid door de Bende van Nijvel in de Delhaize in Aalst", zo weet ze nog. Toen ze de sirene in werking zette, maakte die zo'n hels lawaai dat iedereen in een mum van tijd buiten stond.

Na de overval in Aalst zijn de daders via Ninove en Halle richting bos van Houssière gereden (zie kaart). Weet er soms iemand om hoe laat die bommelding was of om hoe laat The Tigers hun basketbalmatch speelden? Ik vraag mij af of het toeval is dat er diezelfde avond in Halle een bommelding is die waarschijnlijk iedere politiepatrouille richting sporthal stuurt. Het zou niet de eerste keer zijn dat de Bende met een vals telefoontje de politie weglokt van hun vluchtroute.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

112

Re: Aalst: Vlucht

Zoals met de zo gezegde ruzie op de kermis in Lillois.

Re: Aalst: Vlucht

Dag Ben. Het is zeker zo dat ieder opvallende gebeurtenis op de avond van een van de feiten onze aandacht verdiend. Echter in dit geval zou het dan betekenen dat de Bende van Nijvel de politie/rijkswacht juist naar de regio van hun vluchtroute zou hebben gelokt (die via Halle liep).

114

Re: Aalst: Vlucht

Dat klopt, maar als er geen bommelding was, dan had de politie niets (belangrijk) te doen en konden ze met man en macht proberen een blokkade te voorzien. Nu waren ze bezig met de evacuatie van een sporthal.

Het blijft natuurlijk een hypothese want ik weet niet om hoe laat de wedstrijd/bommelding was. Als deze 's middags was, dan heeft deze piste geen nut. Maar als het bijvoorbeeld om 19u40 of om 20u00 was, dan wordt het wel interessant.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

115

Re: Aalst: Vlucht

Ik heb iets meer informatie kunnen verzamelen: de bommelding kwam rond 19u00 binnen (dat is rond hetzelfde tijdstip als het mysterieuze telefoontje naar de radio). Twee uur lang werd er gezocht naar een bom, maar er werd niets gevonden. Zo'n oproepen werden in die tijd van CCC-aanslagen zeer ernstig genomen.

Om 21u00 was de politie en de brandweer klaar met hun zoektocht en was de Bende Halle al lang gepasseerd. Zonder problemen, want iedere beschikbare agent was op zoek naar een bom die niet bestond.

Misschien ben ik al te lang bezig met deze website en begin ik achter alles een complot te zien, maar ik vind het toch toevallig dat net die avond er een anonieme bommelding binnenkomt die ervoor zorgt dat de Bende probleemloos Halle kan passeren. Let op: deze theorie kan alleen maar kloppen als ze effectief via Halle gereden zijn.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Vlucht

Maar waarom dan ook niet de Politie van Sint-Pieters Leeuw of Dilbeek of Ternat, Liedekerke, ... Ik noem hier nu maar lukraak op. Waarom enkel te Halle voor een afleiding zorgen? De bende had ook voor Halle hinder van de politie kunnen ondervinden. Of ging men af op de mobilisatie snelheid van de eenheden? Mogelijk zouden andere korpsen pas gemobiliseerd zijn op een tijdstip omtrent hetzelfde moment dat de bende zijn vluchtweg te Halle bereikte. Alleszins zou het een goede tactiek zijn. Onrust, chaos en verwarring stoken, snel en agressief optreden om dan in de stofwolk te verdwijnen. Het is een typisch handelsmerk van SF eenheden.

Servo per Amikeco

117

Re: Aalst: Vlucht

Goeie vragen, maar misschien ligt het antwoord in de laatste overval van 1983: die op het Delhaize-warenhuis van Beersel. De Bende heeft toen de BOB'er van wacht in Halle weg gelokt met een vals telefoontje. Daardoor zijn ze, zonder al te grote problemen, kunnen ontsnappen.

Dat verhaal kan je hier lezen » Forum Misschien hebben ze het voor de overval in Aalst opnieuw gedaan maar dan wat groter!

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

118 (edited by Hestur 02-06-2012 00:21)

Re: Aalst: Vlucht

Dit kan je eigenlijk zien als een indirecte bevestiging van de vluchtroute van de Bende, als het effectief aan het bendeverhaal te linken valt (wat ik eigenlijk wel geloof). We moeten contact opnemen met die vrouw en zien uit te vissen wie de bommelding te horen kreeg. Vraag: welke stem had de melder? Leek de stem op die van de man die radio Amigo belde?

De locatie, Halle, en het type activiteit (basketbalmatch) is een eerder lokale zaak. Dit kan er op wijzen dat er locals uit Halle betrokken zijn. En dan denken we meteen aan de clan De Staerke! Ik begrijp nu beter wat K& zegt. We moeten dringend de kranten erbij nemen en eens zoeken of er indertijd nog van die trucs uitgehaald zijn geweest. Bommeldingen, telefoontjes, e.d. tijdens overvallen. Dat dit voor Aalst nu pas en op zo'n toevallige manier naar boven komt, duidt er op dat er vermoedelijk nog gevallen zijn!

Voor de overal op Aalst lijkt vooral een afleidingsmanoeuvre in Edingen/Enghien en/of in Ninove nog zinvol te zijn geweest. Dit duidt op een verschrikkelijk doordachte opzet. 6 man, meerdere wagens, afleidingsmanoeuvres, bommeldingen, 8 doden, ... voor één supermarktoverval? No way!

Re: Aalst: Vlucht

Ben wrote:

Ik heb iets meer informatie kunnen verzamelen: de bommelding kwam rond 19u00 binnen (dat is rond hetzelfde tijdstip als het mysterieuze telefoontje naar de radio). Twee uur lang werd er gezocht naar een bom, maar er werd niets gevonden. Zo'n oproepen werden in die tijd van CCC-aanslagen zeer ernstig genomen.

Om 21u00 was de politie en de brandweer klaar met hun zoektocht en was de Bende Halle al lang gepasseerd. Zonder problemen, want iedere beschikbare agent was op zoek naar een bom die niet bestond.

Misschien ben ik al te lang bezig met deze website en begin ik achter alles een complot te zien, maar ik vind het toch toevallig dat net die avond er een anonieme bommelding binnenkomt die ervoor zorgt dat de Bende probleemloos Halle kan passeren. Let op: deze theorie kan alleen maar kloppen als ze effectief via Halle gereden zijn.

DeadLetterBox wrote:

Maar waarom dan ook niet de Politie van St Pieters Leeuw of Dilbeek of Ternat, Liedekerke, ... Ik noem hier nu maar lukraak op

Als je het bovenstaande verhaal van de bommelding combineert met de tijdstippen waarop en de plaatsen waar getuigen de vluchtauto hebben opgemerkt en met de tijdlijn die ik op de vorige pagina heb gemaakt (vergeet niet dat er een gat is van vier uren tussen het moment waarop de Golf aan hoge snelheid door Leerbeek is gereden en het moment dat de getuige de Golf in het Bos van Houssière opgemerkt heeft) is het niet ondenkbaar dat ze van Aalst naar Halle/Lembeek zijn gereden en zich daar ergens gedurende vier uur hebben verstopt (of om de gewonde dader te verzorgen?) om pas tegen middernacht naar het Bos van Houssière te rijden (om zich van het lijk van de neergeschoten dader te ontdoen?).

Waarom de valse bommelding in Halle? Niet omdat ze er moesten passeren maar wel omdat ze er moesten zijn!?

Re: Aalst: Vlucht

Nog wat meer info over de bommelding: Zo werd zij in het begin van haar loopbaan geconfronteerd met een bomalarm. Later bleek dat het bomalarm aan de politie gemeld werd met een publiek telefoontoestel die in het sportcomplex stond. Het gebeurde tijdens een basketmatch.

Bron » www.editiepajot.be