141

Re: Aalst: Vlucht

De vluchtweg van de Golf na de overval: uitrit linksaf, Ninovesteenweg, over de brug van E40, tweede rechtsaf industriepark, einde industriepark linksaf, rond punt, expresweg Ninove, Doorn, Meerbeek, Halle, ... En waarom niet? Uitrit linksaf, 200 m verder aan Houten Hand rechts en onmiddelijk rond punt Expresweg Ninove, ... Hmz

142

Re: Aalst: Vlucht

Beste Legia, ik vrees dat ik niet goed kan volgen. Waar wil je heen met die wegbeschrijving, naar een specifieke en verdachte locatie?

Mogelijk werden er twee Golf GTI's gebruikt: één antracietgrijze door het vluchtende drietal en een groene, die eerder gebruikt werd in Overijse en Eigenbrakel, als observatiewagen. De groene Golf zou volgens de getuigenis van een achtervolgende jeeprijder vanuit Aalst naar Ninove zijn gereden, en zo naar Leerbeek, Herfelingen en Bierges waar hij het spoor kwijt raakte. 'Onderzoeksbende' had het hier dan weer over een donkerkleurige Golf die een tiental minuten na de overval op de Delhaize in Aalst gezien werd aan een verkeerslicht op het kruispunt in Bierghes richting route de Quenast en nadien in volle vaart doorreed tot op een oprit van een huis, links op de route de Quenast (JD Tuning?). Hoe sluit jouw visie hierbij aan?

Toegegeven, ik raak uit al die verschillende auto's, vluchtwegen en getuigenissen niet wijs.

143

Re: Aalst: Vlucht

De route van de Golf die beschoten werd, met de openstaande achterklep, heb ik beschreven. En nog, de achterklep was al gesloten over de brug over de E40 in Erembodegem.

144

Re: Aalst: Vlucht

Legia wrote:

En nog, de achterklep was al gesloten over de brug over de E40 in Erembodegem.

Legia, kleine correctie: fietser op brug E40 getuigt dat achterklep nog open staat. (Zie » De laatste 30 uren van de bende van Nijvel).

145

Re: Aalst: Vlucht

De achterklep was wel degelijk dicht en de Golf reed daar op het linker rijvak, dat kan ik met 100 % zekerheid zeggen.

146

Re: Aalst: Vlucht

U was getuige?

147

Re: Aalst: Vlucht

Een naaste van mij stak daar de Ninovesteenweg over en werd bijna omver gereden.

148

Re: Aalst: Vlucht

Dank, welke kleur had de wagen?

149

Re: Aalst: Vlucht

Donker grijs of zwart.

150

Re: Aalst: Vlucht

Type: MK1 ok MK2?