151

Re: Aalst: Vlucht

Kan ik niet op antwoorden. De getuige was destijds al op leeftijd en had geen verstand van auto's. Sprak letterlijk van "een kleine donkere auto die je van ver hoorde aankomen en zeer hard reed". Dit was net voor 20 uur op de bewuste avond. Ik meen, maar ben dit niet zeker, dat ik dit voorval vernoemde bij mijn verklaring over wat ik zag op de parking.

152

Re: Aalst: Vlucht

Begrijp ik. Leeft die getuige nog? Is die ooit ondervraagd geweest? Had die wagen z'n lichten aan? Volgens hoofdspeurder Eddy Vos had een fietser de Golf GTI met openstaand kofferdeksel zien voorbij razen.   

Het is een vreemd verhaal wat je deze avond postte maar ikzelf was er niet bij dus ben de laatste die het zal tegenspreken. En het valt ook enorm op wanneer het enorme kofferdeksel van zo'n wagen openstaat. Hij dacht misschien dat het om een prototype spoiler ging? wink

Van parking Delhaize tot aan de brug over E-40 doe je ongeveer 50 seconden over als je met een GTI op het gas gaat.

153

Re: Aalst: Vlucht

De getuige is al een paar jaar overleden en werd nooit ondervraagd. Als je bijna omver gereden wordt dan zal je ook zo'n detail als een openstaande klep niet ontgaan dacht ik. Als dat zo was dan had ik dat zeker geweten. Ik las ook die verklaring van die fietser. Die moet dan ongeveer gelijktijdig op die plaats geweest zijn? Ofwel, en dat lijkt mij onwaarschijnlijk, kwamen er daar twee verschillende wagens met zeer hoge snelheid voorbij, met een paar minuten verschil.

Die fietser zag ook dat de Golf over de brug rechtsaf langs industriepark reed (of uit zicht verdween). Die route naar de rotonde van de N45 (die rotonde was er nog niet in 1985) is dan ook een omweg van een paar kilometer. Van aan Delhaize, rechts aan Houten Hand, langs de Churchilsteenweg ben je op een paar seconden op de N45. Waarom zou men vluchtende kilometers omrijden?

Re: Aalst: Vlucht

legia wrote:

De getuige is al een paar jaar overleden en werd nooit ondervraagd.

Hoe wist men dat hij ondervraagd moest worden? Als je getuige bent, wordt geacht dat u zich zelf meldt en een verklaring aflegt. Mis ik soms een deel van het verhaal? Als deze getuige zich nooit gemeld heeft bij de politie, dan is zijn getuigenis niet erg sterk.

155

Re: Aalst: Vlucht

Met niet erg sterk bedoel je, uit de duim gezogen?

156

Re: Aalst: Vlucht

Dank legia, voor de getuigenis, ik neem ze zeker mee. Het blijft frustrerend om zo veel tegenstrijdige info te hebben.

Re: Aalst: Vlucht

Legia, die omweg zou kunnen passen in de vluchttactiek. Zo kan men eerst vaststellen of men nog gevolgd wordt alvoorens de juiste richting te nemen.

Servo per Amikeco

158

Re: Aalst: Vlucht

Ik ken de buurt en de wegen daar persoonlijk heel goed, die omweg lijkt me meer absurd dan tactiek. Als je gewoon rechtdoor rijdt ben je op twee minuten aan de Doorn. Als je van op de brug kijkt en de auto is (al) uit het zicht, dan is die eerder uit zicht als hij rechtdoor gaat dan dat hij afslaat naar industriepark. Beneden aan de brug buigt de weg naar links, bij afdraaien naar industriepark is de auto net langer in zicht.

Ik wil ook nog opmerken dat ik destijds een telefonische melding maakte van mijn ervaring op de parking, ik herinner me niet meer of ik ook het voorval melde van dit bijna-ongeval. In elk geval werd ik niet uitgenodigd om verdere verklaringen te gaan afleggen. Het zal wel van weinig belang geweest zijn neem ik maar aan?

Re: Aalst: Vlucht

Legia, twee jaar geleden op 11-11-2010 schreef u het volgende:

legia wrote:

Ook klein toevallig detail is, dat mijn moeder aan het Houten Hand bewuste avond met haar fiets bijna omver gereden werd door een Golf met zeer hoge snelheid die een hels lawaai maakte, vermoedelijk bedoelde ze de opgedreven motor.

Volgens hoofdspeurder Eddy Vos had een fietser de Golf GTI met openstaand kofferdeksel zien voorbij razen. Is jouw moeder dan die fietser? Of waren daar dan op dat moment twee fietsers aan de brug, uw moeder en een ander getuige?

160

Re: Aalst: Vlucht

Neen, dat moet een andere getuige geweest zijn, zelf heb ik geen weet van een tweede fietser.