Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Heeft er iemand info over dat bomalarm op 9 november in Halle? Uit welke publieke telefooncel dat telefoontje was? Als die telefooncel op de route tussen Halle en Ninove ligt dan zou het heel goed kunnen dat het door de Bende is gepleegd om de politie naar het centrum te lokken en was het risico kleiner om door het grondgebied van Halle te rijden. En of daar een geluidsopname van bestaat? Ik heb zo een sterk vermoeden, het zijn enkel deuren die toevallen.

Op die geluidsopname zou ik niet te veel hopen, er zijn zoveel bewijzen "verloren" geraakt. Dit was toch het handelsmerk van De Staerke/Papadopoulos/Salesse. Als ze een overval wilden plegen, lokten ze politie naar andere kant van de stad/gemeente met melding van ongeval, brand, ...

212

Re: Aalst: Vlucht

Stof tot nadenken voor de speurders

213

Re: Aalst: Vlucht

Het bomalarm in de sporthal van Halle vond plaats om 19u15 uit de telefooncel van de sporthal zelf wat er op kan wijzen dat een handlanger of handlangster van de Bende de politie zo naar de sporthal heeft gelokt omdat de Bende minder kans had een patrouille tegen te komen. Het telefoontje van uit de publieke telefooncel van de sporthal zelf te laten uitvoeren is heel slim en berekend en toevallig gebeurde dat nog op plaatsen waar de bende toesloeg.

Zou het telefoontje naar Radio Mi Amigo ook niet uit die telefooncel zijn gekomen? En het feit dat de getuigen pas na 18 jaar komen melden zijn dat de Golf in met het lichaam op de grond pas 4 uur later zijn gezien in Bois de la Houssiere wil zeggen dat ze ergens gestaan hebben met een probleem want anders rijden ze toch direct naar hun schuilplek en ontdoen ze zich van alles dat hen kan in verband brengen met de overval. Als ze uur later pas gesignaleerd in het Bois de la Houssiere wil dat zeggen dat ze een probleem hadden en ergens hun probleem hebben proberen op te lossen.

Ik heb alle mogelijke vluchtroutes al meermaals afgedweild en nergens zijn er plekken waar ze hun kunnen verstopt hebben in een veldweg met een Golf GTI. Aangezien de vriendin van de Staerke volgens club le happy.

Re: Aalst: Vlucht

Kan het niet zijn dat ze autopech hadden en dat men hem probeerde te repareren? De "oude" deed teken en kwam naar hen toe. Dachten ze dat hun hulpjes daar waren?

Het hangt er vanaf waar de telefoon stond in de sporthal. In die tijd waren er nog geen gsm's en was het niet zo abnormaal dat iemand via vaste telefoon belde. Als er een match aan de gang is, kan dat best zonder getuigen geweest zijn. En dan nog ... iemand die telefoneert is op zich niet verdacht.

215

Re: Aalst: Vlucht

Je moet goed zot zijn om nadat je een bloedbad hebt aangericht zo'n lange vluchtweg (van Aalst naar het Bois de la Houssière) te nemen. Zelfs er rekening mee houdend dat ze goed op de hoogte waren van het reilen en zeilen van politie en rijkswacht liepen ze toch een onnodig risico.

De uitgebrande Golf in het bos was (hoogstwaarschijnlijk) niet diegene gebruikt bij de overval. Het is de getuigenis van Clerbois (18 jaar na Aalst) die doet veronderstellen dat ze rechtstreeks naar daar gevlucht zijn. Ik denk dat men er rekening moet mee houden dat het misschien niet de bende was en dat er misschien geen lichaam achter die "Golf (?)" lag.

Re: Aalst: Vlucht

Juul wrote:

Je moet goed zot zijn om nadat je een bloedbad hebt aangericht zo'n lange vluchtweg (van Aalst naar het Bois de la Houssière) te nemen.

Daar zit iets in. Misschien hadden de overvallers wel medewerkers in of rond Aalst en werd er ergens een "tussenstop" gemaakt in of rond Aalst. En je moet eveneens goed zot zijn om de Delhaize van Aalst te overvallen langs het parkeerterrein achteraan en daar dan ook nog eens de vluchtauto te parkeren.

De grote Manitou ziet alles

217

Re: Aalst: Vlucht

Misschien niet simpel maar ze konden in principe ontsnappen langs het pad dat in het verlengde van De Lokerenveldstraat ligt. Dat was zeker nog niet zo ver dichtgegroeid als op deze foto » Forum (uit 2007 veronderstel ik)

Re: Aalst: Vlucht

Met de vluchtwagen of te voet?

De grote Manitou ziet alles

219

Re: Aalst: Vlucht

Met de vluchtwagen. Dat pad was berijdbaar.

Re: Aalst: Vlucht

Dus als ik het goed begrijp kon men met de wagen vanaf de parking die gelegen is aan de achterkant van de Delhaize Aalst via de Docusberg de openbare weg bereiken.

De grote Manitou ziet alles