261

Re: Aalst: Vlucht

dolorean, bij mijn weten is het altijd al onmogelijk geweest om met de auto langs parking van Delhaize naar Osbroek te rijden. Dat is daar een groot moeras en richting de plaats waar de Mercedes zou staan wachten hebben is het sowieso te smal om met eender welk voertuig daardoor te kunnen! Ik blijf erbij dat het gewoon onlogisch om deze manier op een doodlopende parking te rijden als er een andere auto de parking blondere bv. door paniek zaten ze als ratten in de val.

262

Re: Aalst: Vlucht

De Golf is door redelijk wat getuigen gezien op zijn vlucht maar hij is voor het laatst gezien ter hoogte van de dodenbocht nabij Kester. Nu ik de verklaringen lees van Joel die zijn verhaal doet dat WNP werd gecoördineerd vanuit de militaire basis SHAPE, zou het mij niet verbazen moest hij zich schuil gehouden hebben op de Kester-heide. Daar had je vroeger een kleine legerbasis van SHAPE. Er stonden toen antennes voor Satcom, een Amerikaanse legerbasis en die was s'avonds maar bemand door 2 personen die er instonden voor de veiligheid van de kazerne! Ik vraag mij af dat de Golf hem daar niet zou kunnen verstopt hebben. Er zijn daar heel wat garages, het is omheind en de politie mag er niet komen want het is militair domein.

263

Re: Aalst: Vlucht

Kenza, als je het hebt afgewandeld vandaag, zul jij wel best de situatie kunnen inschatten. Hoe zou plan B zijn uitgedraaid wanneer toegang parking Delhaize was afgesloten? En wat was plan B?

264

Re: Aalst: Vlucht

Hallo, wat de Shape en Kester betreft » www.editiepajot.com

Bestaat nog altijd, word nu afgebroken en er komt volledig nieuwe apparatuur. Het oudste gebouw is 40 jaar oud, en word gesloopt, staat in de tekst. Dus is deze site sinds 1974 actief

265

Re: Aalst: Vlucht

Wat De laatste 24 uren van de Bende Van Nijvel betreft: stel dat er van de TV-reportage geen bal klopt en we gaan uit van het spoor-WNP. Stel dat de Bende Van Nijvel eerst voor de overval in Aalst naar de Molenstraat in Erembodegem is gereden. Daar stonden in 1985 heel weinig bedrijven en een open zicht op de nieuwe baan Ninove-Aalst. Bv. ze reden van de autosnelweg direct naar het industrieterrein waar ze achteraan een lege verscholen plek hadden nabij een oude boerderij (schroothandelaar) waar ze eventjes wachten en hun nog eens organiseerden.

Dan zijn ze vertrokken met de Mercedes. Je had vroeger in 1985 een smalle rechtstreekse weg naar de Osbroek waar de Mercedes stond in geval van nood. De Golf reed het industriepark uit langs de in 1985 smalle weg naar de brug over de E40 dat vervolgens aan het Houten Hand uitkwam en zo richting Delhaize waar ze toesloegen. Eens de overval gedaan, vluchten ze weg richting Ninove, aan het Stro Kapelletje worden ze door 3 los van elkaar staande personen gezien met de koffer open en een gewapende man achterin. Dan zijn ze vervolgens iets verder via Okegem links afgeslagen en zo via Pamel de Brusselsesteenweg over langs het Neigembos om zo op de steenweg Ninove-Halle uit te komen.

Eens op de steenweg begaan ze de stommiteit van de BMW voor te steken (zie reportage laatste 24 uur van de Bende van Nijvel) en blijkbaar heeft de bestuurder een snelle BMW en goesting om te racen wat hun plan wat dwarsboomt want ze wilden stukje tot aan garage Cammaert rijden en dan rechts af richting SHAPE SATCOM op de Kesterheide (militaire basis in 1985). Maar ze waren gedesoriënteerd en zijn via de dodenbocht rechtdoor gereden met de racende BMW in hun kielzog.

Eens in Kester is de Golf van de aardbol verdwenen! Niemand heeft hem sindsdien nog gezien, de reden waarom ze niet op de BMW hebben geschoten zou zijn omdat het dan in Kester krioelde van de politie en dat ze de Golf met man en macht zouden gaan zoeken zijn in de omgeving. Stel dat hun schuilhol SATCOM was op de Kesterheide dan verklaart dat waarom de Golf ineens spoorloos was. Vanuit SATCOM ben je heel snel naar het (dwaalspoor) Bois de la Houssière. Je gaat via een binnenweg naar Heikruis, dan Rebecq en je bent in het Bois de la Houssière. Het verklaart ook de vondst van de Golf in Lennik, dat is daar maar ook via een binnenweg een boogscheut vandaan. Of is dit te ver gezocht?

266

Re: Aalst: Vlucht

Neen, neen, neen... Ik ken de bestuurder van de BMW. En trouwens: lag de nieuwe steenweg er toen al? Ik dacht van niet. Ze zijn gevlucht via de oude steenweg Aalst-Ninove.

267

Re: Aalst: Vlucht

De nieuwe steenweg was al een jaar open in 1985 » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

268

Re: Aalst: Vlucht

Ja dat wel, maar Den Doorn was afgesloten en ze zijn daar nooit toegekomen!

269

Re: Aalst: Vlucht

Dat weten we niet: De N45 mondt in Ninove uit vlak bij De Doorn, zo vermeldt het proces-verbaal 100.673 van de Delta-cel. Maar: "Vanop de plaats waar het dispositief staat opgesteld, is er geen controle mogelijk op de nieuwe autoweg."

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Aalst: Vlucht

dolorean wrote:

Kenza, als je het hebt afgewandeld vandaag, zul jij wel best de situatie kunnen inschatten. Hoe zou plan B zijn uitgedraaid wanneer toegang parking Delhaize was afgesloten? En wat was plan B?

Kenza, kunt U wat meer uitleg geven over het plan B?

De grote Manitou ziet alles