Re: Aalst: Vlucht

Patrick, ik vind de theorie van Kenza wel belangwekkend. Het trok vooral mijn aandacht door zijn visie en theorie op de achtervolging. Ik had in den beginne niet begrepen aangezien Kenza een buitenissige manier van verwoording heeft en niet echt duidelijk was in zijn communicatie. Maar als u de moeite onderneemt om hem te begrijpen en de argumentering van zijn visualisatie niet ondermijnt komt u tot de conclusie dat zijn argumentering wel eens zou kunnen leiden tot een toelichting.

Patrick111, met alle respect maar uw argumentatie betreffende de verklaring voor uw vlucht is eensluitend met dat van Eddy Vos wat uitmond in een resultaat van verwarring en eindigt op het debacle van 0% resultaat. Betreffende van het al dan niet schieten op Jan Anthoons denk ik dat het een heel goede beschouwing is aan te nemen dat ze bij de overval in Overijse ook werden achtervolgd door een winkelende man en al na enige ogenblikken later de kofferklep opende om te vuren. Ook uit de verklaring van kenza dat de reus springlevend achteraan in de kofferruimte zat ter hoogte van stro kapelletje te Denderleeuw en de kofferklep probeerde te sluiten lijkt mij de argumentering onsamenhangend om te concluderen dat hij gewond was laat staan dat de kogels op waren.

Ik heb de stelling van kenza eens onderzocht en al eens ter plaatse gaan aanschouwen. En hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik er van overtuigd geraak dat dit een onwankelbare stelling betreft. Deze stelling zou wel eens kunnen reguleren tot een belangrijke ontknoping in 30 jaar onderzoek. Ik in eigen persoon denk dat Kenza gelijk heeft over bijna de hele lijn, enkel zijn theorie over het industriepark van Erembodegem begrijp ik niet goed. Kenza laat je niet ontmoedigen puik zoekwerk. smile

402

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Ik ben er mij van bewust dat ik ze al eens herhaald heb en de feiten die ik aanbreng zijn van a tot z bewezen feiten die mijn stelling staven.

Zoals patrick111 reeds zegt, klopt deze uitspraak niet. Je hebt een interessante hypothese die zeker verder onderzocht moet worden, maar om hier te verklaren dat "het feiten zijn die van a tot z bewezen zijn" is gewoon niet waar. Om op een paar punten te reageren:

  1. We weten niet waarom ze niet op de BMW hebben geschoten, daarvoor zijn er verschillende mogelijkheden denkbaar (zie het antwoord van patrick111).

  2. Je schrijft dat ze de laatste keer aan het  kruispunt Hogenberg gezien zijn. Dat klopt gedeeltelijk, vermits de onderzoekers ervan uitgaan dat ze een paar uur later gezien zijn in het Bois de la Houssière (dat sluit natuurlijk niet uit dat ze zich schuil hebben gehouden in Kester). Jij kan wel verklaren dat het Bois de la Houssière een dwaalspoor is, maar daarom gaan de speurders daar nog niet van uit.

  3. Het staat allesbehalve vast dat de verklaringen van Joel Lhost juist zijn of dat deze iets met de Bende van Nijvel te maken hebben.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

403

Re: Aalst: Vlucht

Zonder te willen naäpen gaan mijn gedachten steeds meer in de richting die Kenza poneert. In feite vind ik het nog eens niet zo abnormaal.

Alhoewel men fel genegen is om WNP er bij te betrekken is het een feit dat met de getuigenis van Lhost niets is gebeurt. Het Bende-dossier bulkt van zulke zaken. Sporen die leiden naar hogerop worden steeds afgeblokt!

Wat hier niet terzake doet, maar hetzelfde gebeurde in het Dutroux-onderzoek.

404

Re: Aalst: Vlucht

Ben, misschien waren het dezelfde daders maar het was een andere VW Golf dat uitgebrand stond in het Bois de la Houssières.

Re: Aalst: Vlucht

Het staat ook onherroepelijk vast dat Joost Van Stichel een Golf 2 heeft gezien in de gemeente Saintes en dat de Golf in het bos die uitgebrand is teruggevonden, ook een Golf 2 was. Als Joost Van Stichel op het tijdstip dat de overvalwagen Golf 2 normaal kon passeren, waar is dan de Golf 1 naartoe?

Dit op zich is ook een elementaire bijdrage dat er kan op wijzen dat de Golf 1 van de overval in Aalst naar de basis van Kester is gereden. En dat inderdaad het Bois de la Houssière kan gebruikt zijn als dwaalspoor. Wat de getuigenis van Joel Lhost betreft, werd die ongeveer op in dezelfde periode de wereld ingestuurd dat Eric Lammers beweert dat hij waarschijnlijk weet wie de daders zijn en in de richting van WNP wijzen.

Het wordt hoog tijd dat deze schijnvertoning stopt en men zich op dit spoor gaat concentreren.

Re: Aalst: Vlucht

Saintes is ook niet ver van Kester hoor.

407

Re: Aalst: Vlucht

Juist club_le-happy-few, maar ik veronderstel dat u de streek goed kent. Als u ook de vluchtweg kent, dan lees je dat de daders aan kruispunt Hogenberg in Kester rechtdoor zijn gereden richting Halle. Dat is totaal onlogisch aangezien je dan via Pepingen moet rijden en eerst een politiekantoor moet passeren en dan rechtsaf, wat een omweg maakt van ongeveer 7km om in Saintes te geraken. Normaal sla je op kruispunt Hogenberg rechts af en zo via het klooster van Heikruis naar Saintes. Ook dit is een groot vermoeden dat ze naar Kester zijn gereden want hun route klopt niet. Of vergis ik mij?

Re: Aalst: Vlucht

Als ik mij de ongeoorloofde vrijheid mag permitteren om deze stelling te vervolledigen. Let wel mijn stelling staat op losse schroeven en is enkel een hersenspinsel.

Als de Golf 1 inderdaad naar de basis van Kester is gereden dan zou het best kunnen dat de Golf 2 van Chièvres kwam aangezien Saintes dan het meest strategische punt is volgens Google Maps om ongezien via Silly tevoorschijn te komen. Hoe meer ik over deze stelling nadenk hoe meer de puzzel in mekaar valt. Maar inderdaad, om de woorden van forumlid Leo te gebruiken, eens de sporen naar hogerop beginnen te leiden worden ze onmiddellijk afgeblokt.

409

Re: Aalst: Vlucht

Ik ben niet zo goed in het begrijpen van wegennetten en -routes, maar past ook het verhaal van Bierghes en de stop aan de Route de Quenast in jullie hypothese? Dank.

410

Re: Aalst: Vlucht

Dim, welke stop in Quenast? Die ontgaat mij echt, dat is echt niet ver van de plaats in Saintes is opgemerkt. Ik raad iedereen aan om eens de route te doen.