Re: Aalst: Vlucht

DeadLetterBox, uw heel goede, genuanceerde, interessante vraag komt niet te vroeg. Ik ben verheugd hier op het forum van antwoord te dienen. Eerst en vooral bent u - wat Gladio betreft - goed geïnformeerd neem ik aan. Maar dat is juist de intelligentie aan Gladio: Gladio is slimmer en doordachter dan het systeem, ik kan u verzekeren dat WNP verdachte nr 1 inzake het onderzoek betreft. Dus Gladio is na 30 jaar heel goed in al wat heeft gedaan is want Gladio is niet gevat.

All de theorieen zijn verhefend en niemand is zeker dat het Gladio is. Dit betekent dat de theorie van één bepaalt forumlid misschien de juiste kan zijn, waar ik u kan van verzekeren onwaarschijnlijk de meeste Gladio-strategie in terug te vinden is. M.a.w. (mijn excuses aan deze persoon) maar je moet al even doordacht zijn als de uitvoerders om deze stelling tot stand te brengen.

422

Re: Aalst: Vlucht

Dirty Harry heeft een punt. Men mag niet vergeten dat er een rijkswachtofficier (kan op de naam niet meer komen) ter plaatse was in Aalst na de feiten die zei "het zijn toch niet de onze zeker". Gevolg, het weekend van Aalst is de hele SIE doorgelicht. Wat een verwarring en verdachtmaking zal dit intern weeral teweeg gebracht hebben in het korps. In '83 stelen ze de vesten in Temse op een zeer opvallende wijze, waarbij de aandacht van de militaire veiligheid al opvallend wordt uitgedaagd, en men aan een inside job denkt, ook de diefstal bij het SIE is van die orde.

Dat er misschien sporen naar Kester zouden zijn maakt op zich niets uit, het kan de uitvoerders juist goed uitkomen om nog meer verwarring te zaaien. Het feit is dat ze er steeds in slagen, zelfs met wagens die stuk zijn, om weg te komen, wat geen toeval kan zijn maar duid op weten waar je mee bezig bent. Wat Kenza aanhaalt: ze schoten niet omdat ze dicht bij een rustplaats waren is heel goed mogelijk. En een 2de plaats in de directe omgeving kan ook. De hoge toren maakt Kester heel erg interessant.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

423

Re: Aalst: Vlucht

the end, de aanwezige rijkswachter in Overijse was kolonel Guido Torrez met zijn familie. De uitspraak "het zijn toch de onzen niet" kwam niet van kolonel Torrez maar van kolonel Arséne Pint toen hij van de overval hoorde.

424

Re: Aalst: Vlucht

Ja LEO, A. Pint, hier het interview » Onderzoek

En voor de aanslag in Aalst was er ook nog het telefoontje met de valse bommelding alsook naar de vrije radio voor het aanvragen van het nummer op een bepaald uur. Wie belt er nu naar een vrije radio voor een bloedige aanslag? En gebruikt technieken en munitie die verwijst naar speciale eenheden. 

Ze zijn het meest kwestbaar bij hun vlucht, en hadden in het verleden al problemen onder vonden, dus hun aftocht zal heel goed voorbereid zijn, en de toren van Kester zal door de daders waarschijnlijk gekend zijn.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Aalst: Vlucht

the end, ik denk niet alleen aan de torens in Kester. Ik raad iedereen aan eens de oude basis te gaan bezoeken, je merkt direct dat dit het ontbrekende puzzelstukje is. Zoals forumlid Kenza beweert, zijn ze daar in het niets verdwenen en zoals u zelf ter sprake brengt zijn ze inderdaad het meest kwetsbaar op hun vlucht. Bij mijn weten is er in de directe omgeving nooit een buurtonderzoek geweest en in normale omstandigheden - als ze daar voor het laats gezien zijn - zou het maar logisch geweest zijn dat het wel gebeurd is.

426

Re: Aalst: Vlucht

Als je weet dat ze de schepenzoon maar na een jaar ondervraagd hebben! Laat staan een buurtonderzoek.

427

Re: Aalst: Vlucht

Beste leden,

Ik was sinds de begin jaren lang actief op het forum,de laatste jaren was ik minder actief door allerlei redenen heb ik het allemaal wat losgelaten...maar nu begint het beestje toch weer te bijten

Re: Aalst: Vlucht

Welcome back Renne! Blij te lezen dat je ons opnieuw vervoegd hebt. Ik vroeg mij al zo lang af waar je gebleven was.

429

Re: Aalst: Vlucht

Idem. smile

430

Re: Aalst: Vlucht

Welkom terug Renne, jaren lang je post met interesse gevolgd (y)