571

Re: Aalst: Vlucht

Is er ergens een duidelijke, eenvoudige tijdlijn van Aalst ? Van voor de feiten (osbroek/mercedes/NL nummerplaat/villa(laan)/verkenning...) tot na de feiten (vlucht/vluchtroute/schuilplaats(en)/getuigen...). Iets wat alles zo wat in kaart brengt ? Niet met alle details.
Misschien hadden de daders een schuilplaats dichtbij (Bonkofski/villa) van waaruit de afleiding vertrokken is.

572

Re: Aalst: Vlucht

Aubanel wrote:

Ik lees zonet in het nieuwe boek van David van de Steen dat Eddy Nevens ervan uitging dat de Bende na Aalst meteen ook zou toeslaan in Liedekerke, in de Delhaize op de grens met Denderleeuw. Dat zou een even verschrikkelijk bloedbad geweest zijn, wegens slachtoffers ook al helemaal als ratten in de val. Dat zou eventueel kunnen betekenen dat de daders de steenweg toch verlaten hebben ter hoogte van het Strokapelleke in Denderleeuw, en vervolgens richting Delhaize Liedekerke reden, waar ze om een of andere reden niet konden stoppen. Een geluk voor mij, want ik was die avond aan het shoppen in deze Delhaize. Ik weet nog wel dat een rijkswachtcombi voor de ingang stond, wat sedert Overijse en Brain l'Alleud een gewoonte was.

Naas de vraag (ook door medeforummers gesteld) waarop Nevens zich baseert, toch ook de bemerking dat het in Aalst al net voor sluitingstijd was. Geen idee tot hoe laat filialen van Delhaize in die tijd in die buur open waren, maar kan me wel ergens voorstellen dat dat in lijn lag met Aalst.
Het zou me dus bevreemden, dat (zelfs als daar de intentie toe zou zijn geweest) dit zelfs mogelijk was.

573

Re: Aalst: Vlucht

Aubanel wrote:

Ik lees zonet in het nieuwe boek van David van de Steen dat Eddy Nevens ervan uitging dat de Bende na Aalst meteen ook zou toeslaan in Liedekerke, in de Delhaize op de grens met Denderleeuw.

Ongeveer een half jaar geleden maakte ik op dit forum de voorzichtige vraag/opmerking of Delhaize van Denderleeuw-Liedekerke (specifiek deze Delhaize dus) in aanmerking had kunnen komen voor een Bende-(dubbel)overval op de dag van Aalst.

Uiteraard maakte ik die opmerking toen niet zomaar. Eddy Nevens maakt die opmerking wellicht ook niet zomaar vanuit enkel een buikgevoel.
Blijkbaar ben ik dus niet de enige die in deze richting al heeft gedacht.

Non semper ea sunt quae videntur

574

Re: Aalst: Vlucht

In delaize Liedekerke Denderleeuw lagen er toen sluipschutters op het dak

575

Re: Aalst: Vlucht

Dat is zo, kenza, ik kan dat bevestigen want heb het zelf gezien. En die gedachte van Nevens (die ik ook al jaren meesleep) is niet zo dwaas, want met de gekende timing en hun racekwaliteiten zouden de moordenaars net voor sluitingsuur in de Delhaize van Liedekerke/Denderleeuw arriveren.

576

Re: Aalst: Vlucht

Aubenel, je spreekt over een lid van WNP uit Liedekerke die bezoek heeft gekregen van 4 gemaskerde mannen? Heeft u daar meer info over?

Re: Aalst: Vlucht

kenza wrote:

Aubenel je spreekt over een lid van wnp uit Liedekerke die bezoek heeft gekregen van 4 gemaskerde mannen ? Heeft u daar meer info over ?


Aubanel u houdt ons in spanning!

578

Re: Aalst: Vlucht

Aubanel wrote:

Dat is zo, kenza, ik kan dat bevestigen want heb het zelf gezien. En die gedachte van Nevens (die ik ook al jaren meesleep) is niet zo dwaas, want met de gekende timing en hun racekwaliteiten zouden de moordenaars net voor sluitingsuur in de Delhaize van Liedekerke/Denderleeuw arriveren.

Maar klopt het dat de daders (onnodig) lang op de parking in Aalst vertoefd hebben - als provocatie mss, ik weet het niet ? Dan lijkt het me toch minder logisch dat ze nog een overval planden .... tenzij ze Overijse-Eigenbrakel nog eens wilden overdoen.

Die daders moeten toch geweten hebben dat er snipers in Liedekerke waren ... waarom dan zo'n risico's nemen ?

579

Re: Aalst: Vlucht

Collega's ik kan die naam niet noemen. Misschien zit hij zelf wel op het forum. Omdat ik niet uit mijn nek klets, wil ik die vraag wel beantwoorden. Ik heb in ieder geval Ben hierover al bericht, met naam en al. De persoon in kwestie is 'een gevaarlijke zot', heeft nazi-sympathieën en baatte ooit een louche taverne uit.

580

Re: Aalst: Vlucht

Wel het wordt er alleen maar interessanter. Een kleine vraag heeft die persoon of taverne iets met de moto, bikers of rally wereld te zien?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.