581

Re: Aalst: Vlucht

Nee, niet voor zover ik weet. Ik denk zelfs dat ze niet meer bestaat.

Re: Aalst: Vlucht

En  toch...het blijft spannend.
Zelf frekwenteerde ik wel wat kroegen/feestjes/etc te Liedekerke als jongeling zo nu en dan. Had er ook wat vrienden/kennissen.
Vandaar de interesse
Maar wat jij nu stelt is zeker interessant ook. Kunnen er tipjes vd sluier opgelicht??

583

Re: Aalst: Vlucht

Net zoals mensen uit Aalst, David VDS (nog steeds) aanspreken omdat ze iets gezien hebben in Aalst in der tijd, hebben er misschien mensen uit Denderleeuw ook iets gezien in der tijd (who knows). Dat ze Eddy Nevens daarover aangesproken hebben zou dan misschien mogelijk zijn aangezien hij van Denderleeuw afkomstig is.

Ikzelf heb om diverse redenen al geruime tijd de Delhaize van Denderleeuw-Liedekerke als potentiële overvalsupermarkt in het oog maar kan daar rond niets hard maken dus is het ook zinloos (+ dat het eigenlijk totaal niet uitmaakt).
Om die reden stelde ik in April 2018 de vraag of er onderzocht is of er aanwijzingen waren dat het de bedoeling was om (nog) een andere Delhaize (waarbij ik aangeef dat ik op die van Denderleeuw-Liedekerke doel) te overvallen.


Zelf ben ik geen al te grote "fan" van hypotheses en gekke toevalligheden, maar wat als:
het correct is dat er scherpschutters op de daken lagen zoals Kenza vertelt en dat het aangevraagde plaatje bij Mi Amigo geen "startsein" was maar een waarschuwing door de voorverkenners?
Waarom moest het zeker voor of op kwart-na-zeven gespeeld worden (omdat ze dan zich gingen klaarmaken voor de overval?)
Is scherpen-heuvel dan synoniem voor scherpschutters-op-het-dak?

Als ze zich dan hergroeperen in de buurt van Denderleeuw en overleg plegen om over te gaan tot plan-B: Delhaize van Aalst... rarara hoe laat men daar dan +- toe komt op de parking in Aalst ;-)


Voor alle duidelijkheid baseer ik me niet op "te voet naar scherpenheuvel" i.v.m. Denderleeuw. Ik denk nog steeds dat dit aangevraagd-liedje er niets mee te maken heeft en louter toeval is.

Non semper ea sunt quae videntur

584

Re: Aalst: Vlucht

Aubanel wrote:

Ik beweer niks, hé mannen. We weten dat ze vanuit Aalst richting Ninove zijn geraasd, over de brug van de autosnelweg in Erembodegem zijn gereden en niet gepasseerd zijn aan het kruispunt Den Doorn in Ninove. Op de Oude Steenweg Aalst-Ninove zijn voorbij Erembodegem de zijstraten die niet in Denderleeuw en Liedekerke uitkomen niet zo talrijk. Dat is gewoon een vaststelling. Net zoals de daders nadien opgemerkt zijn in Leerbeek/Gooik.
Wie er in Liedekerke op de lijst stond, weet ik niet. Of er überhaupt overal iemand op de lijst stond, weet ik evenmin. Ik vind dat daar nogal onzorgvuldig mee wordt omgesprongen. Ik ben daar helemaal niet van overtuigd. Maar als er in Liedekerke iemand zou zijn die in aanmerking komt, een regelmatig Delhaizebezoeker bovendien en een extreemrechtse idioot die na Aalst bezoek heeft gekregen van vier gemaskerde bandieten en die zelf ook nog eens lid van WNP was, dan zou ik wel een naam kunnen namen, jazeker.

Staat zijn naam ergens op de WNP-namenlijst, die hier een tijd geleden gepost werd ? Of werd zijn naam hier ooit al geciteerd ?

585

Re: Aalst: Vlucht

Aubanel wrote:

Collega's ik kan die naam niet noemen. Misschien zit hij zelf wel op het forum. Omdat ik niet uit mijn nek klets,. De persoon in kwestie is 'een gevaarlijke zot', heeft nazi-sympathieën.

Als het zou zo zijn dat die op het forum zit, (ik ga ervan uit dat je dit doordacht schrijft, zoals de meeste van je post zijn). Dan zou het iemand zijn die, ten eerste goed op de hoogte is van het nazisme, plus alles ronde de Kesterheide. Erbij moet hij ook Denderleeuw kennen en daar over schrijven. Die waarover je schrijft hoe is de link met het gerecht of de rijkswacht?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

586

Re: Aalst: Vlucht

Claimt naar eigen zeggen zeer goede relaties met Rijkswacht en ex-Rijkswacht. Is een gestoorde wapenfreak. Hoe ik dit allemaal weet, kan ik niet zeggen, want het beroepsgeheim van sommige vrienden is dan in het geding. En ik wil niemand last bezorgen.

587

Re: Aalst: Vlucht

Wel ik dacht dat je dit ging antwoorden, bedankt!
Wanneer is dit voorgevallen dit bezoek van die gemaskerde mannen, welke periode of jaar?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

588

Re: Aalst: Vlucht

Enkele dagen na de overval in Aalst, dus ergens medio november 1985.

Re: Aalst: Vlucht

the end wrote:

Wel ik dacht dat je dit ging antwoorden, bedankt!
Wanneer is dit voorgevallen dit bezoek van die gemaskerde mannen, welke periode of jaar?

Enkele dagen nadat Aalst overvallen is dus zeg jij maar, wat is er precies aan de hand geweest dan??
Gemaskerde mannen die hem een bezoekje brachten. In de nacht?
En wat is er daarover meer geweten?.

590

Re: Aalst: Vlucht

luk paard wrote:

En wat is er daarover meer geweten?.

Ja, en dit zonder dat ik van Aubanel weet over wat hij het heeft. Een ander forumlid weet er ook iets over zonder dat hij het zelf weet. Toeval tussen beide en wat Aubanel schrijft is uitgesloten. Het heeft misschien met de vluchtweg te maken ...............

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.