141 (edited by Hestur 01-03-2011 21:00)

Re: Aalst: Epiloog

Ben ik het niet mee eens. In 2008 is de politie autowrakken uit het Albertkanaal gaan halen. Tussen Oelegem en Wijnegem, over een afstand van 5 kilometer, lagen er al twintig. Da's om de 250 meter eentje. Sommigen lagen er al meer dan 20 jaar in. De rest van al die kanalen is zo'n autokerkhof dat ze nu systematisch alle kanalen willen gaan doen om een reeks verdwijningszaken eindelijk te kunnen oplossen. Dingen die in het kanaal verdwijnen, worden dus duidelijk niet een paar weken later teruggevonden, zelfs niet in Vlaanderen. En in Wallonië is het al helemaal aan de schrale kant.

Als de Bende wilde dat die wapens snel gevonden werden, dan hadden ze die toch wel naast de Delhaize achtergelaten zeker, zo zijn er in Aalst nog Bendewapens gevonden.

Bron » www.hln.be

142 (edited by joachiem 16-09-2011 18:06)

Re: Aalst: Epiloog

Boemerang, deze artikelen bevatten wel opvallende informatie, die bij mij nog niet bekend was. Zoals bijvoorbeeld de opvallende overeenkomst tussen de beide slachtoffers die in Aalst rijdend in hun auto werden beschoten, Palsterman en R. (de bestuurder van de zilverkleurige Opel Kadett).

Zij woonden in dezelfde straat: de Regelsbruggestraat in Aalst (De Voorpost 15-11-1985 p.2). Verder opvallend:

Op een gemeenteraadszitting van dinsdag 26-11-'85 verklaarde burgemeester Uyttersprot van Aalst: ''Om 19.37 u werd de politie, door een vrouw woonachtig in de buurt van de Delhaize, telefonisch in kennis gesteld van het feit dat aan voornoemd warenhuis werd geschoten.'' (De Voorpost 29-11-'85 p.7)

143

Re: Aalst: Epiloog

Joachiem wrote:

Zij woonden in dezelfde straat: de Regelsbruggestraat in Aalst ( De Voorpost 15-11-1985 p.2).

Dedju, zo dit juist is moeten we eens kijken welke winkels er daar in de omgeving lagen bv. beenhouwer, lotto, krantenwinkel, café, ... In de stad kennen de mensen elkaar en de buren tot maximum 100 meter. Aalst is een uitgangsstad en het kan dat sommigen elkaar beter kennen.

Deze slachtoffers woonden op 300 meter van de de paepestraat/Sint-Jobstraat alwaar andere slachtoffers (van Abiel ook woonden of gewerkt hebben, ook Mendez). 't Kan dus best dat en van de daders van daar tussenin was en dus schrik had herkend te worden. Want de dochter van Abiel scheen een van de daders daders herkend te hebben.

144

Re: Aalst: Epiloog

Ik heb vernomen dat Podevijn niet lang na de aanslag in Aalst 6 Triumph motorfietsen (collectors items) gekocht heeft. Deze bewaarde hij niet bij hem thuis of in de zaak, maar op een boerderij (bevriende boer). Deze motorfietsen zouden er nu nog steeds staan, familie weet er niet van. Vraag, met welk geld zijn deze betaald, waarom stonden ze niet gewoon bij hem thuis of zaak?

145 (edited by K& 11-11-2011 15:05)

Re: Aalst: Epiloog

Raf, info kan kloppen maar toen was Triumph, waar hij dealer van was, net failliet. Dus als dealer kocht hij die voor een fractie van de prijs, in het failliet of van de importeur, in 1981 of zo. Niemand moest die hebben, wie kocht er nu een Engelse motorfiets in 1981: niemand anders waren ze niet failliet gegaan!

Podevijn verzamelde als motorfreak en ex-coureur gewoon tientallen oude motorfietsen en kannibaliseerde die gedurende 25 jaar. Door de kerende mode werden de Norton' s Triumph  motorfietsen in originele fabrieksverpakking ineens gegeerd, normaal, dit is in de antiek ook zo! Dus een paar tienduizend franken in 1980 werden een paar duizend euro in 2009.

Indien de leden hunne gat hadden opgehoffen of op internet gekeken dan hadden ze er ene  kunnen kopen voor een paar duizend euro ttz dezelfde prijs als een ander nieuwe moto nu. Dus geen zotte prijzen! En dit was zowat een jaar geleden, zoals aangekondigd is op deze site! Het renbeest moto van Podevijn zelf uit de zestiger jaren is wel 25.000 euro gegaan.

Wat mij wel interesseert is of Podevijn ook BMW motors in onderhoud heeft gehad? Je moet ook alle info die je in Aalst hoort, driedubbel controleren: er zijn daar heel wat figuren die denken dat het carnaval is gedurende het hele jaar! Erg dat sommigen zich interessant willen maken op de rug van de slachtoffers. Ergens circuleert er ook een vraag op tueries  over "libanezen die in Aalst regelmatig kwamen": op deze vraag van een lid, vermoedelijk familie van een van de slachtoffers werd op tueries nooit gereageerd.

146 (edited by Raf 11-11-2011 19:06)

Re: Aalst: Epiloog

K&, we spreken over collectors items, oldtimers dus, van bouwjaren 1920-1950. Verzamelstukken met per stuk een grote waarde.

147

Re: Aalst: Epiloog

Bedje van champignons:

Hoe komt het nu eigenlijk dat het graf van jullie vader weg is?

Nele: "Dat zat zo. De Delhaize heeft de begrafenissen van alle slachtoffers betaald, maar blijkbaar is er toen iets misgelopen. Mijn vader is, als enige van de slachtoffers, per ongeluk op het zogenaamde 'gratis' gedeelte van het kerkhof terechtgekomen: waar graven maar tien of vijftien jaar mogen blijven, en waar je géén concessie op kan krijgen,en dus ook niet kan verlengen. Wij wisten daar niets van. Een paar jaar geleden stond daar plots een bordje dat het graf verwijderd zou worden. We zijn toen overal gaan aankloppen om dat tegen te houden, ik ben er voor naar het stadhuis geweest. Ik werd ontvangen met de deur op een kier. Er was niks aan te doen: het graf moest weg om plaats te maken voor andere graven.  Zo waren de regels Als wij de zerk niet zelf zouden weghalen, zou de stad dat doen."

"Mijn oudste broer heeft hem op het laatste nippertje kunnen redden: hij staat nu bij hem in de tuin. Tijdens onze laatste familiebijeenkomst bij hem, een paar weken geleden, liep mijn zoontje naar buiten Hij heeft pas leren lezen, en hij kwam opgewonden terug naar binnen gelopen 'Mama! Waarom staat de steen van opa Jan in de tuin van nonkel Stoffel?' Dat snijdt diep in het vel. Vorig jaar bleek dat de stad Aalst een regeling had uitgewerkt om de concessies van de andere Bendeslachtoffers te verlengen. De schepen kondigde met veel bombarie aan dat de nabestaanden zich geen zorgen moesten maken. Dat wil zeggen de meeste niet. Voor mijn vader was het toen al te laat. Hij ligt er nog, maar onder een bedje van champignons We hebben nog gevraagd of ze hem konden verleggen, maar dat zou ons 5 à 6000 euro kosten, omdat het gerecht de kist op een speciale manier zou moeten uitgraven. Dat ze ons zelfs dat afpakken, dat kan ik zelf haast niet geloven. Dat graf was belangrijk: voor onze geschiedenis, voor ons zijn..."

Hoe gaat het vandaag met de Palstermannekes?

Nele: "Ik vind dat we uiteindelijk allemaal toffe mensen geworden zijn. Gewone mensen, die elke dag hun best doen om het beste aan hun eigen kinderen te geven. We zijn allemaal goed terechtgekomen, ook professioneel. Daar ben ik trots op .We hebben er hard voor geknokt."
Nathalie: "We hebben altijd alles in stilte gevolgd en nooit geklaagd. Alleen vonden we dat dit interview nu wel even mocht. We willen geen aandacht Alleen erkenning, en een klein beetje respect."

Bron: Humo

148

Re: Aalst: Epiloog

Het gerecht moet de kist op een speciale manier ontgraven? Wat heeft het gerecht daar dan nog mee te maken?

149

Re: Aalst: Epiloog

Buiten dat, laat het gerecht zich maar bezighouden met zaken die hun wel aangaan. Weer nutteloze bemoeizucht. Volgens mij heeft het gerecht nog ergens een aardig dik dossier liggen? hmm

150

Re: Aalst: Epiloog

Renne wrote:

Ten eerste de verklaring van David: "ze stonden hen als het ware op te wachten". Ze schieten de vader neer, de kogels doorzeven zijn lichaam en komen in Rebecca (dochtertje) terecht. Dit mocht niet gebeuren. Stel dat het zo was, zou Mevr. Vanden Steen dan niet gaan praten, ze denken van wel en leggen haar het zwijgen op door haar af te maken.

Ik heb het anders begrepen. Naar hoe ik het zie stond Rebecca tussen de schutter en haar vader. Het schot dat gelost werd lijkt beiden te raken. Rebecca wordt in het aangezicht geraakt, en de vader in het bovenlichaam. Daarop roept de moeder naar David om te lopen. Zij wordt verderop gevonden dan de afstand die ze had to. man en dochter toen het schieten begon (een paar meter). Dus moet ze een eindje weggelopen zijn. Gelijktijdig wordt David die een totaal andere richting uitloopt ook beschoten. Dus minstens 2 schutters die elk een doelwit uitkozen.

Daarom dat ik zo verveeld zit met die eeuwige theorie van een complot op die familie. Men gaat geen hele voorbereiding van een overval doen doen om één of meerdere doelwitten uit te schakelen als je evengoed op een avond naar de Hyacintenstraat kan rijden, daar aanbellen en zodra er iemand de deur opendoet de klus klaren in nog geen twee minuten met geen enkele kans dat er zelfs maar een patrouille passeert in deze typische woonwijk.

Als het al een complot was en je staat daar met minstens 3 om de klus te klaren blaas je moeder en vader gelijktijdig weg, en rij je weer de parking af. Gangsters zijn nog altijd mensen en kiezen gewoon de weg van de minste weerstand. Je gaat geen andere klanten op de parking doden en een filiaalhouder bedreigen en geld stelen, als de kus inhoudt dat je gewoon een ouderpaar moet neerleggen.

Over de vraag hoe ieder van de familie DVS gepositioneerd was op de parking toen de miserie begon kan alleen David antwoorden; maar ik kan goed begrijpen dat die geen interesse heeft om hier mee op het forum te schrijven als ik zijn frustraties daarover lees in zijn boek. Het zou me ook ergeren als wijsneuzen mijn moeder een prostituee en mijn grootvader en vader frauduleuze handelaars noemen, zonder daar enige vorm van bewijs van te hebben.