171

Re: Aalst: Epiloog

Als dit een feit is dan moet je dit toch aan de CWB doorspelen, wie weet wat ze daar op de bodem gaan vinden.

172

Re: Aalst: Epiloog

Mijn bron is bekend bij de forumbeheerder. Er is iets van terug te vinden op de website lessines.cafe, maar heel kort. Er zou naar de duiker gezocht zijn met een pijlbootje maar niet met duikers wegens onderstroom en gevaarlijke valkuilen. In Lessines zelf gaat de ronde dat het project Snowgames niet door gaat omdat de steengroeve moet leeggepompt worden en de bodem gevaarlijke geheimen heeft zoals bv. dat de Golf gti van de Bende van Nijvel op de bodem ligt. Het is onmogelijk om daar te duiken of wat dan ook te doen want je word direct verjaagd.

Re: Aalst: Epiloog

Kenza, ik denk dat je fantasie nu wat op hol slaat hoor. Ik veronderstel dat je het over het volgende hebt?

Tiens.... la dernière disparition, il me semble que les recherches avaient été abandonnées alors que la personne en question n'avait pas été retrouvée à cause des pièges que la carrière recelait dans le fond.... surtout par peur de perdre un des plongeur qui effectuait les recherches( 

Dan moet je toch ook nog wel het vervolg lezen op datzelfde bericht:

non non, pas du tout, comme je l'ai dit plus haut, tant que la victime n'est pas retrouvée, les recherches ne s'arrêtent pas. Par contre il est vrai que lors des 2 dernières disparitions ce fut un peu long s bien que les recherches furent éffectuées a l'aide de radar et sonar depuis la surface, la carrières ayant été quadrillées a l'aide de cordes, en effet, les plongeurs devaient respecter un certain temps entre deux plongées successives (il existe d'ailleurs un tableau spécifique concernant les plongées successives qui reprend différents paramètres comme le temps de la 1ère plongée, la profondeur, etc, etc etc ce qui prenait quand même un certain temps.

D'autre part je me rappelle d'une disparition ou la victime était entrée dans une ancienne "baraque", et n'a plus retrouvé la sortie contrairement a son compagnon de palanquée qui lui s'en est siorti avec un accident de décompression assez sévère au point qu'il du être hospiutalisé au caisson hyperbarre de la force navale d'ostende, etce ne fut que quand il sortit du coma, qu'il a su renseigner les équipes de recherches sur l'endroit ou cet accident est arrivé, et dans l'heure qui suivit le plongeur disparu fut remonté en surface.

Bron » www.lessines.net

By the way, uw andere info over de vondst in de Mark is ook niet correct.

174

Re: Aalst: Epiloog

De CWB is gaan duiken in de steengroeve maar in de verkeerde? In het dorp Lessines denken ze ook dat de steengroeve geheimen heeft op de bodem!

Merovinger, ik deel gewoon de info die er rond gaat in het dorp Lessines. Sommige mensen doen moeite om het terrein af te zoeken en sommige mensen zoeken van achter hun computer (wat ik ook apprecieer) maar de gouden tip is nog niet gevonden en volgens mij vind je die niet vanachter de computer. Ps: is helemaal niet slecht bedoeld.

Re: Aalst: Epiloog

Met welke mensen heb je gepraat? Zijn deze betrouwbaar of was het 'toogpraat'. Ik kan me voorstellen als je daar als Vlaming een café binnenstapt en begint te informeren, dat sommigen voor de grap snel een verhaal in elkaar boksen (zonder daarbij slechte bedoelingen te hebben). 

Verdachte zaken kunnen ook met andere criminele zaken te maken hebben. Ik denk dat veel criminelen die bekend stonden bij het gerecht na de laatste overvallen in paniek zullen geschoten zijn. Ze willen geen narigheden à la Borains meemaken, en willen zo snel mogelijk af van hun Golf GTI's, wapens die eventueel ook door de Bende van Nijvel gebruikt worden, maskers, ...

Voor het 'traditionele milieu' was de Bende van Nijvel ook een nachtmerrie. Als ze de pech hadden dat één of andere rijkswachter hen viseerde of iemand uit het milieu zelf (vb. tipgever rijkswacht) wraak wilde nemen zaten ze diep in de puree.

176

Re: Aalst: Epiloog

Het verhaal komt van een oudere buurtbewoner van de steengroeve, naar het schijnt zouden er oude oorlogswapens op de bodem liggen. Maar dat het verhaal van Snowgames ineens afsprong omdat ze het water gingen leegpompen roept in Lessines heel wat vragen en speculaties op. Wat ik nog altijd raar vond is dat het mischien speculatief is, maar er is nog geen enkele moeite gedaan om daar te gaan zoeken. Ik persoonlijk hecht geloof aan dit verhaal maar enkel en alleen omdat ik dit spoor al een tijdje volg.

Re: Aalst: Epiloog

De verhalen van kenza horen eigenlijk bij 'hypothese' omdat het pure speculatie betreft, maar als hij het niet te vaak herhaalt, mag het wat mij betreft hier blijven staan.

Re: Aalst: Epiloog

Snowgames is er niet gekomen o.w.v. 3 redenen:

  • Centrum van Lessines zou de verkeersstroom niet aangekunnen hebben.

  • Het verzet van de natuurorganisaties, vooral dan van Vlaamse kant.

  • Het project was gewoon te duur, het zou veel te lang geduurd hebben vooraleer het rendabel werd: de ganse opbouw, een gans jaar 'sneeuw maken',... dat is echt geen goedkope grap hoor. Vroeger kon je ook geld halen uit cafetarie enz., maar aangezien men tegenwoordig niet meer op café gaat ... de helft van de hoofdwinkelstraat in Lessines staat al leeg.

Ik denk dat de tegenstand vooral van Vlaamse kant gekomen is, met tal van protestmarsen van Zuidvlaamse natuurverenigingen.  Als compensatie voor de werkgelegenheid heeft men dan een groot Colruyt-depot aan Lessines toegewezen, dat sinds kort open is (denk ik).

Het Colruyt-project is dan een 'veel veiligere optie'. Goedkoper in aanbouw, op een open vlakte nabij de snelweg (mind problemen met natuurvereningen, weinig onteigeningen,...). En werkzekerheid ... want niemand kon het succes van Snowgames garanderen. Het kon evengoed na een jaar gedaan geweest zijn + eindeloze schadeclaims van natuurverenigingen + waarschijnlijk ook onteigeningen + verkeersplan Lessines overhoop gooien.

Ik denk dat de 'schatten' op de bodem dan nog het minste van hun zorgen is. Natuurlijk zal daar één en ander op de bodem liggen, maar je moet het dan ook nog kunnen linken met bepaalde zaken. Men heeft al jaren Bende van Nijvel- en Dutroux-dossier in België gemanipuleerd. Waarom zou men dan nu geen bewijsstukken kunnen doen verdwijnen?

Het is mogelijk dat de Bende van Nijvel de buurt kende, zeker als er verband is met Overboelare, Everbeek, Chièvres en Kester ... maar dan zelfs nog. Maar dat Snowgames er niet mocht komen, omdat niet mag geweten zijn wat er op de bodem ligt dat geloof ik niet. In Charleroi vinden ze constant uitgebrande wagens en gebruikte wapens langs de weg. big_smile

179

Re: Aalst: Epiloog

Mijn excuses, maar ik ben iemand van het terrein. Ik bekijk alles averechts en het aangelegde dwaalspoor. Van het industriepark in Erembodegem ben ik bijna zeker, van Kester ben ik 100% zeker! Wat de steengroeve in Lessines betreft, ben ik niet zeker maar het zou heel goed kunnen! PS: de atoomschuilkelder in Brain l'Alleud is al vele jaren bekend bij de Cel Waals Brabant!

Re: Aalst: Epiloog

Uw bijdragen worden zeker gewaardeerd, kenza, maar als u speculeert, probeer dan niet (teveel) in herhaling te vallen. Daarvoor hebben we namelijk het blokjes "hypotheses" op dit forum. Daar kunt u zich volledig uitleven. Geen haan die er naar kraait.