Re: Aalst: Epiloog

Het staat je uiteraard vrij om de initialen van uw vermoeden te delen met ons. Het moet dan immers gaan om iemand die eind '85 plots van de wereld is verdwenen, in de veronderstelling dat de Killer daar het leven heeft gelaten. Dan is het rijtje relevante namen toch zeer beperkt, men zoekt niet voor niets al 38 jaar een lijk.

232

Re: Aalst: Epiloog

Sorry Spectator, maar ik beschuldig alleen als ik het zeker weet. Zelfs de doden.
( Kijk om je heen Ergo.)

Vriendelijke groeten,

Re: Aalst: Epiloog

Ondanks dat het dossier zoveel stukken bevat, komt Vos inderdaad altijd terug op dezelfde stokpaardjes. Het zal zijn dat hij overtuigd is van zijn theorie, maar daar moet de eerlijkheid aan toevoegen dat deze theorie ook niet de oplossing heeft gebracht.

Er is zijn heilige 'comfortzone', het bos, waar de Bende met z'n drietjes haast woonde als je Vos hoort praten. Ze zouden er na Aalst hun killer hebben gedood, begraven, en daar dan 24 uur gewacht om hun Golf in brand te steken.  Van alle indicaties vind ik de kogel vreemd aan een jachtgeweer zijn meest overtuigende argument.

Die kogel leidt naar zijn comfortzone, alsook naar zijn overtuiging dat Nevens de Killer heeft geraakt tijdens de vlucht.  Die Killer, dat zou dan volgens Vos, Heinrich Toumaniantz zijn. En de Reus Guy Ergo als we bovenstaand forumlid mogen geloven.

We moeten Vos als speurder serieus nemen en misschien heeft hij redenen genoeg om het bij het rechte eind te hebben. Anderzijds hoop ik dat hij ook andere pistes -Bende van Hofstade, local job- tenminste eens heeft bestudeerd.

Re: Aalst: Epiloog

Heinrich Toumaniantz (de zgn. "Killer") en Guy Ergo ( de zgn. "Reus") : beiden door kogels geraakt in hun geslachtsdelen...
H. Toumaniantz bekogeld door Y. Somville en G. Ergo bekogeld door Eddy Nevens.
Weeral het zoveelste "toeval" in dit dossier.

Re: Aalst: Epiloog

Sorry, ik heb me vergist in mijn bovenstaande post.
Het zou Heinrich Toumaniantz (de zgn. "Killer") zijn die tweemaal beschoten zou zijn geweest in zijn geslachtsdelen. Een eerste maal door Y. Somville en een tweede maal door E. Nevens. Van een "pechvogel" gesproken...
Mijn excuses.

236

Re: Aalst: Epiloog

Het toont ook aan dat de speurders niet op dezelfde lijn zitten. Ze hebben allemaal hun hypothese die niet te bewijzen valt. Een tiental jaar geleden hebben 3 speuders de cel verlaten omdat ze overtuigd waren van het WNP-spoor en er daarop niet verder werd gezocht. De Delta cel en de CWB zitten ook op een andere ljn, Ruth beweert dat Beijer niets met de bende te maken heeftterwijl anderen zeker zijn van zijn betrokkenheid. Vandaar dat volgens mij de huidige equipe de wetenschappelijke methode hanteert. Een paar jaar geleden heeft de huidige cel overigens op basis van een getuigenis graafwerken laten uitvoeren waarbij voor de zoveelste keer niets gevonden werd.

237

Re: Aalst: Epiloog

Scaramouche wrote:

Sorry, ik heb me vergist in mijn bovenstaande post.
Het zou Heinrich Toumaniantz (de zgn. "Killer") zijn die tweemaal beschoten zou zijn geweest in zijn geslachtsdelen. Een eerste maal door Y. Somville en een tweede maal door E. Nevens. Van een "pechvogel" gesproken...
Mijn excuses.

Het gerucht gaat ook dat Toumaniantz een geslachtsverandering heeft ondergaan en als vrouw door het leven gaat. Blijkbaar had hij niet veel keuze.

238

Re: Aalst: Epiloog

Alle respect maar Guy Ergo zat heel de periode van de feiten in de gevangenis.  Toumaniantz is een spook, er is niets concreets dat naar hem wijst.  Wie de verdachten ook zijn, de wetten van de natuurkunde blijven gelden......

Ik denk dat de speurders goed genoeg weten wie de 'kernactoren' moeten zijn maar om allerhande redenen valt er niets meer te bewijzen:  er zijn al vrijspraken geweest voor bepaalde feiten, veel verdachten zijn overleden, het is allemaal ontieglijk lang geleden dus vergeet klassieke recherchemethoden, er zijn bewijzen dat sommige verdachten aan overtuigingsstukken konden dus die zijn ook niet meer betrouwbaar tijdens een proces.

Het is hopeloos, behalve indien er morgen iemand een politiekantoor mocht binnenwandelen met RG1 en RG2, een volledige uitleg die ook steek houdt én er DNA is om eea te bevestigen.  Waarom zou dat gebeuren?

239

Re: Aalst: Epiloog

Xénophon wrote :

Alle respect maar Guy Ergo zat heel de periode van de feiten in de gevangenis.

Ja, en Jean Bultot, gevangenisdirecteur. Beiden zijn handlangers van Bouhouche.

240

Re: Aalst: Epiloog

Alle respect maar Guy Ergo zat heel de periode van de feiten in de gevangenis.

Zoals al vaak uitgelegd, is "in de gevangenis" geen alibi. Zo is er een verdachte voor de feiten in Aalst die in die periode ook in de gevangenis zat. Maar net het weekend van 9 november penitentiair verlof had.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube