241

Re: Aalst: Epiloog

Ben wrote:

Zoals al vaak uitgelegd, is "in de gevangenis" geen alibi. Zo is er een verdachte voor de feiten in Aalst die in die periode ook in de gevangenis zat. Maar net het weekend van 9 november penitentiair verlof had.

Ergo zei lachend dat hij in de gevangenis zat, en dat hij dat niet was. Geregistreerd zijn betekent niet dat je in een cel zit. Hij leerde me ook: "Als je alles weet, over alles, is het gemakkelijk".

242

Re: Aalst: Epiloog

Zolang ik niet minstens een begin van bewijs of serieuze, objectief vastgestelde aanwijzing zie dat die Ergo op een bepaald moment -jullie hebben een periode van 7 jaar, toon me één enkel uur- niet in de gevangenis zat wanneer hij er wel had moeten zitten is heel deze discussie wat mij betreft zo relevant als de sprookjes van 1001 nacht.

No disrespect maar er moet ergens nog een feitelijke, bewijsbare basis zijn anders kunnen we ook de aliens uit area 51 uit de kast halen als verdachten.

Ik ga het er verder niet meer over hebben, dit is in mijn ogen zinloos, sorry.

JML wrote:

Ja, en Jean Bultot, gevangenisdirecteur. Beiden zijn handlangers van Bouhouche.

Wees exact: adjunct gevangenisdirecteur. Hij was ook niet het enige personeelslid in die gevangenis.

Begin ook eens met aan te tonen dat Ergo effectief heel die periode in Sint Gillis of Vorst zat want dat wordt hier beweerd en zomaar aangenomen maar heeft iemand het ook geverifieerd? Graag een zin die niet start met 'Guy Ergo heeft me gezegd dat....'.

En in mei 1985 zat Bultot zelf in de cel. Leg eens uit hoe Ergo na die periode door Bultot zou buitengesmokkeld zijn voor de feiten na mei 1985.

243

Re: Aalst: Epiloog

De ervaring van Jean Bultot leert ons dat dit soort manoeuvres ook mogelijk is in een ander etablissement of in hetzelfde etablissement met een andere persoon.

Om een gedetineerde tijdelijk vrij te laten, hoeft een gendarme alleen maar een papier aan de ambtenaren te laten zien, dat is alles. Het gevangenispersoneel doet de rest.

Xenophon wrote:

Graag een zin die niet start met 'Guy Ergo heeft me gezegd dat ...'.

Sorry Xénophon, maar ik noem liever de bron. Hij is niet mijn enige bekende bron, maar ik zal alleen hem citeren.

244

Re: Aalst: Epiloog

JML wrote:

Om een gedetineerde tijdelijk vrij te laten, hoeft een gendarme alleen maar een papier aan de ambtenaren te laten zien, dat is alles. Het gevangenispersoneel doet de rest.

En dat klopt dus NIET. Het hangt ervan af wat je bedoelt met 'vrijlaten'. Een gevangene kan tijdelijk 'uitgehaald' worden mits een door de onderzoeksrechter afgeleverd bevel. Normaliter is dat dan om in het kabinet van de OR te worden verhoord.

Kan dat nagemaakt worden? Ja. Maar heel die rataplan staat ook in het dossier van de gedetineerde, in de gevangenisregisters etc. Dat kan dus daarna (liefst geen 30 jaar 'daarna') zonder enig probleem opgevraagd worden en personeelsleden en andere gevangenen zouden het weten. Als die Ergo dat zomaar tijdens een babbeltje aan je neus hangt, sta me dan toe eraan te twijfelen dat hij tegen de rest van de wereld z'n mond zou houden.

Een bevel tot invrijheidstelling? Kan ook. Maar één probleem: daarna krijg je de gedetineerde niet opnieuw binnen zonder te passeren via parket en/of OR.

Ik ga ook niet zonder bewijs aannemen dat alle gevangenisbewaarders van België corrupt zijn, niet als de alternatieve aanname is dat een veroordeelde crimineel verhaaltjes aan het vertellen is.

Als opgeworpen wordt dat Bultot het niet meer kan geweest zijn na mei 1985 (concreet en verifieerbaar feit) dan is het antwoord een door niets onderbouwde stelling dat het ook anderen kunnen geweest zijn, in andere gevangenissen. Is dat nog een rationele discussie?

Ik heb grote problemen om de theorie van bv Leo of fenix te accepteren maar wat ik hen wel geef is dat zij tenminste met concrete elementen aankomen die minstens deels verifieerbaar zijn. Dat zie ik hier niet, dit is (neem het niet persoonlijk JML) la-la land.

245

Re: Aalst: Epiloog

Xenophon wrote:

Zolang ik niet minstens een begin van bewijs of serieuze, objectief vastgestelde aanwijzing zie dat die Ergo op een bepaald moment

Ik ga hem om zijn DNA vragen en het dan naar het CBW brengen die hem niet eens wilde ondervragen LOL! Natuurlijk zijn er dingen die hij tegen me heeft gezegd, niet bekend bij het publiek en verifieerbaar in het dossier, maar hoe doe je dat hier? Op het forum weet ik gewoon hoe ik het moet vertellen, om motieven te brengen die nog nooit eerder zijn genoemd voor het einde van '83. We kunnen ons ook afvragen wat de gelijkenis is (fysiek/morfologisch/linkshandig/schoenmaat, enz.). Men kan zich ook afvragen hoe het zit met zijn medeplichtigheid aan Bouhouche.

Men kan zich ook afvragen waarom hij, terwijl hij een robotportret steelt dat op hem lijkt in "De Vernailen-affaire", niet aan de zijde van Bouhouche en Beijer staat in de rechtszaal? Men kan zich ook afvragen waarom hij, wanneer hij een moord heeft toegegeven, in de gendarmerie blijft werken? Waarom hebben zijn superieuren, toen hij een robotfoto van de "Vernaillen-affaire" stal, in de assisen over hem gezegd dat hij een goed element is?

246

Re: Aalst: Epiloog

De man in kwestie heeft al een topic » Forum

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

247

Re: Aalst: Epiloog

"Plus tard, dans le même bois, un dernier témoin décrit des agissements suspects à proximité d’une décharge d’immondices. Selon lui, deux individus semblent transporter quelque chose, possiblement un corps." Eddy Vos.

Vertaling Google: Later, in hetzelfde bos, beschrijft een laatste getuige verdacht gedrag in de buurt van een vuilnisbelt. Volgens hem lijken twee personen iets te dragen, mogelijk een lichaam." Eddy Vos.

Waar de Golf werd waargenomen, is er het opgravingsgebied, een vuilnisbelt en dan verderop de plaats van de grote brand. Het is mogelijk dat het deze vuilnisbelt is, en dezelfde individuen. Misschien? Deze getuigenis versterkt de getuigenis van Philippe en Joëlle Clerbois.

Fijn weekend.

Re: Aalst: Epiloog

Xenophon wrote:

Alle respect maar Guy Ergo zat heel de periode van de feiten in de gevangenis. Toumaniantz is een spook, er is niets concreets dat naar hem wijst. Wie de verdachten ook zijn, de wetten van de natuurkunde blijven gelden.

Dat spook is in fysieke verschijning gesignaleerd in de omgeving van Bultot in de maanden voorafgaand aan de moorden, als we een bepaalde gangster mogen geloven. Ook is in Aalst een auto terug gevonden met documenten verwijzende naar het spook. En Vos moet toch wel redenen hebben om zich elk moment van de nacht te laten wekken indien iemand wat DNA zou kunnen bemachtigen van het spook.

Er zijn ook meerdere aanwijzingen dat Bultot een schakel was in het Bende verhaal en dat men gebruik maakte van zijn diensten, denk maar aan het leveren van wapens vlak voor Aalst. De bende (volgens mij sterk gerelateerd om niet te zeggen gelijk aan ARI) hield van het spelen met alibi's en vermommingen, gevangenen inzetten als daders past perfect in dat plaatje. De webmaster benadrukt wel erg expliciet dat dit een zéér mogelijke piste is, ik denk dat we het toch zullen moeten accepteren (al is het jouw goed recht om sceptisch te blijven).

249

Re: Aalst: Epiloog

Spectator, als een 'gewoon' iemand me iets komt vertellen dan benader ik dat op een manier die ik 'welwillend kritisch' zou noemen, m.a.w. behoudens tegenbewijs ga ik ervan uit dat ze de waarheid spreken.

Als iemand me één keer iets zegt waarvan ik kan aantonen dat hij/zij doelbewust een onwaarheid vertelt, dan maakt dat van die persoon een leugenaar. En van wat een leugenaar (waaronder de meeste criminelen) vertelt neem ik niets aan, behalve als objectief kan aangetoond worden dat het klopt.

Dat Bultot een crimineel was dat ga ik beslist niet ontkennen. Dat hij overal te lande gevangenisdeuren kan opendenken is nog iets anders.

Beschouw ook dat verhaal over het 'spoor' naar Toumaniantz kritisch. Die flikt de perfecte verdwijntruuk en iedereen denkt dat hij champignonmest is geworden. Of hij is gewoon dood natuurlijk. Dan wordt er in een verdacht voertuig na 'Aalst' dat daar is blijven staan een spoor gevonden naar hem. Eddy Vos wilde DNA? Eddy Vos weet goed genoeg dat er nog levende familie van Toumaniantz is, een halfzus.

Getuigenis Clerbois? De andere inzittenden (behalve ondertussen zijn ex-vrouw) zeiden vlakaf dat hij een fantast was. En waar is het lijk?

Etc.

250

Re: Aalst: Epiloog

Scaramouche wrote:

Sorry, ik heb me vergist in mijn bovenstaande post. Het zou Heinrich Toumaniantz (de zgn. "Killer") zijn die tweemaal beschoten zou zijn geweest in zijn geslachtsdelen. Een eerste maal door Y. Somville en een tweede maal door E. Nevens. Van een "pechvogel" gesproken... Mijn excuses.

Ik dacht dat in de hypothese van Vos, Toumaniantz de reus zou zijn, niet de killer?