11

Re: Aalst: 9 November 1985

Ja, er is een (kort?) onderzoek geweest (2 jaar geleden!) naar die ex! Antwoord vanuit Jumet: niks bruikbaars! Toch niet voor dit dossier. En een antwoord op de vraag van iemand: geloof jij die persoon? Ja ik geloof Mr. maar mogen niet verder onderzoeken, want de onderzoeksrechter denkt: dat zal iemand zijn die wil wraak nemen op zijn ex! Ook mocht het overkomen als "wraak" is het belangrijkste toch nog: in geval dit waar is, stinkt het geweldig.

Beste leden! Hopelijk kan of mag ik binnen kort meer uitgebreide informatie geven, wat betreft de resultaten van mijn onderzoek van 2 jaar, alsook de  afloop van de gesprekken met leden van de cel (die er alles behalve gelukkig zouden mee zijn) maar ze geven me geen andere keuze! Vooreerst ga ik mijn volledig verslag overmaken aan mijn advocaat en afhankelijk van zijn "raad" kan ik misschien meer openbaar maken! Nog even geduld!

12

Re: Aalst: 9 November 1985

René De Witte wrote:

De sleutel van het enigma van de Bende van Nijvel ligt duidelijk in Aalst.  Pas als men de overval in Aalst begrijpt, komt men (dichter) bij de waarheid.

Kun je dat niet over meerdere feiten zeggen? Als ik bijvoorbeeld naar de moordpartij in Nijvel kijk, stel ik mij toch ook een paar vragen en denk ik dat een goed slachtofferonderzoek al een deel van de sleutel kan zijn. Of kijk bijvoorbeeld naar de diefstal in Temse. Misschien moeten de onderzoekers niet proberen alle aanslagen/feiten op te lossen, maar zich concentreren op één feit, bv. Aalst. En dan een paar essentiële vragen stellen:

  • Waarom?

  • Wie?

  • Wie waren de slachtoffers?

Het is bewezen dat de feiten met elkaar te maken hebben, maar het is volgens mij niet bewezen dat het steeds dezelfde daders zijn. Probeer één feit volledig op te lossen en je staat al een stap verder. En probeer - naar mijn mening - de belangrijkste vraag op te lossen, waarom?

René De Witte wrote:

Wat kennelijk door de bendespeurders niet gebeurt.

Een zin die je spijtig genoeg net iets te veel hoort!

Renne wrote:

of  men durft niet praten.

Kun je het ze kwalijk nemen? Er zullen nog mensen zijn die informatie hebben maar - zelfs na al die jaren - nog schrik hebben van de mogelijke gevolgen. De angst dat nog levende daders hun komen vinden. Ik kan hun angst begrijpen als je kijkt naar de gruwelijkheid van de aanslagen.

Renne wrote:

Denk het niet,eigenlijk is David tegen Goliath met inclusief de bende,als je de onderzoekers nog niet aan u zijde hebt dan is er toch iets mis.

Zo klinkt het inderdaad. Maar kunnen we de rollen dan niet omdraaien? Ik denk dat de mensen die de waarheid willen weten met veel meer zijn dan de mensen die koste wat het kost de waarheid willen wegstoppen. Kunnen we er dan niet voor zorgden dat wij Goliath zijn en al die andere David?

kuros wrote:

Antwoord vanuit Jumet: niks bruikbaars!

Klinkt logisch, alles wat niet in het plaatje van Jumet past wordt genegeerd. Zij denken eigenlijk hetzelfde als Deprêtre, het waren overvallen voor het geld. Alleen in Jumet zeggen ze het niet zo letterlijk! En om het allemaal nog minder erg te maken, heeft een dappere agent de leider doodgeschoten. Einde verhaal!

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

13

Re: Aalst: 9 November 1985

Ben wrote:

Een paar essentiële vragen stellen:

Waarom? Een politieke zaak waar men mensen kon chanteren en afpersen, misschien ook een verband met de Delhaizes. Wat Bultot zei over schijnovervallen klopt, het is gebeurt. Wie? Men zoekt nu naar dadersprofielen maar ik denk toch dat men in deze zaak te maken heeft met organisatoren. De daders werden ingeschakeld door mensen met politieke macht,wat ik hier lees over die vrijmetselaars vind ik interessant. Hoe verklaar je anders al die zaken die niet onderzocht werden,ik denk wel dat men in staat was om de zaak op te lossen maar dat men bv. iets tegen een hooggeplaatste personen had zoals bv. personen in het koningshuis of politicus,en dat iets naar boven zou komen wat niet geweten mocht zijn.

En dat men 'zaken' eisten en indien dat niet zou gebeuren zou men het land op zijn kop zetten en dat is gelukt. Waarom heeft men zoveel zaken weggestoken en niet onderzocht. Daar zit iets meer achter. Ik denk niet dat dit allemaal met onkunde te maken heeft,dat bewijst dat Troch van het onderzoek werd afgezet, terwijl die goed werkt leverde en men dan nog eens zijn werk als onderzoeksrechter afneemt. Ik vind dit een ware afrekening. Waarom? Je ziet nu ook dat er affaires met de zeemacht en het koningshuis naar boven komen,dus zeg niet dat zoiets niet mogelijk was.

De daders werden betaald maar wisten niet echt het fijne waarom men overvallen pleegde en als iemand als Bouhouche zegt dat men bij het onderzoek hun tanden zullen breken op hoger niveau dan zit daar toch iets van waarheid in. Het is gewoon de waarheid,bewijzen genoeg. Ik vind het eigenaardig dat politicussen, (ex) rijkswachten en criminelen met elkaar gezellig feestjes organiseerden, daar kon men misschien onderhandelen.

Wat ik nog vreemd vind:

  • Een positief DNA-onderzoek die leidde tot één positieve identificatie. Een naam hebben ze nooit gezegd.

  • Tijdens een RTBF debat was er een melding van procureur Poelman: we kennen de reus.

Eigenlijk als je er wat zicht op krijgt kan ik goed verstaan dat mensen niet durven praten, het kan u leven kosten toch hoop ik op een doorbraak. Wanneer mensen zoals agenten wat te ver gaan in informatie opzoeken worden ze de dag van vandaag nog ontslagen, na 25 jaar heeft het nog altijd gevolgen voor mensen zo blijkt.

kuros wrote:

Antwoord vanuit Jumet: niks bruikbaars!

Inderdaad zo moet het overkomen, maar volgens mij ben je als procureur toch bekwamer dan ons, het zou mij niet verwonderen dat hij ook wel een paar enveloppen met geld kreeg om het onderzoek bewust te saboteren. Zoals bijvoorbeeld de borains, het leek dat zij gestraft moesten worden. Ik vind dat het er allemaal een beetje te dik opligt dat men de waarheid niet mag weten.

14

Re: Aalst: 9 November 1985

Renne wrote:

Een man vroeg of het mogelijk was een Scotsch te drinken van het vat, maar dit bier was enkel in het flesje verkrijgbaar. De man deed er was moeilijk over maar werd snel het zwijgen opgelegd door een andere man, en die man zei dat het flesje ok was.

Hierbij voeg ik ook toe dat die man ook vroeg of de keuken nog open was om iets te eten te krijgen, de uitbater zei neen. Dan vroeg hij kan ik geen toast americain krijgen, de uitbater zei opnieuw dat de keuken dicht was.

Toch wel een belangrijk punt: die man wou volgens mij zijn doel goed genoeg bekijken om hem te dag erna te kunnen neerleggen in de Delhaize of op de parking. De man die bleef zagen over het bier en het eten was de grootste van hoop, 1m90 maar niet echt een reus (groot, breed, gespierd), gewoon een lange. En in Aalst was er toch net dezelfde persoon die 1m90, maar geen echte reus, gewoon lang. Plus dat de uitbater met een Opel reed en dat ze nog naar een Opel hebben gevuurd (achteruit in stukken geknald) bij het verlaten van de Delhaize.

15

Re: Aalst: 9 November 1985

Er werd reeds bewezen/verkondigd dat de aanslagen op warenhuizen en winkels dekmantels waren. Dan leidt een zeer grondig slachtofferonderzoek toch naar het motief? Er zijn toch meer slachtoffers dan daders gekend? Ook al zijn er mensen omgekomen die niet op het lijstje stonden, we weten sowieso meer over de slachtoffers dan over de daders. Bij de aanslag in Aalst is dit een van de sleutels. Ongetwijfeld.

16

Re: Aalst: 9 November 1985

Kevlar wrote:

Er zijn toch meer slachtoffers dan daders gekend? Ook al zijn er mensen omgekomen die niet op het lijstje stonden, we weten sowieso meer over de slachtoffers dan over de daders. Bij de aanslag in Aalst is dit een van de sleutels. Ongetwijfeld.


Klopt wat je zegt Kevlar, diegene die niet op het lijstje stonden waren ook een soort van dekmantel, voor de speurders was het gewoon een ongeluk. Maar eigenlijk zijn het gecamoufleerde moorden. In aalst (ik ga geen namen noemen) kenden een paar vrouwen elkaar van wie hun man en kinderen vermoord werd.

Ook het doden van de kinderen was een dekmantel, want wie denkt er nu dat een eigen vrouw één van haar kinderen wil liquideren. Sommigen zullen denken, dit is te gek voor woorden maar psychopaten zijn zo. Die hebben een doel en willen dat bereiken zonder gevoelens en als het uit de mond één van de beste advocaten van ons land komt dan is het waarheid. Ook hij voorspelde dat zaken die in Amerika gebeuren ook hier gingen gebeuren.

Misschien zijn er meerdere motieven maar ik denk het niet, het "brein" heeft er voor gezorgd dat er genoeg pistes waren om te onderzoeken, helaas allemaal verkeerd. Sporen die wilden onderzoeken mochten dan weer niet. Zat Troch er dicht bij? Misschien wel? Of toch een klein stukje in de goede richting, De Staerke was in Aalst en eigenlijk had hij er niets te zoeken hé.

Ik denk wel dat de Bende van Nijvel slim gehandeld heeft, het brein dan, gangsters uit het milieu erbij betrekken voor observaties of zo. Als Bultot er meer over weet was ook de perfecte manier om criminelen vrij te laten in het weekend, voor een job uit te voeren. Het zijn maar zaken die in mij opkomen.

Kevlar wrote:

Bij de aanslag in Aalst is dit een van de sleutels. Ongetwijfeld.


Zeker en vast!

17

Re: Aalst: 9 November 1985

Renne wrote:

Dagen voor de overval kwam er een man in de taverne, en hij praatte met zijn vrouw aan de toog. Het ging om een reus, breed gespierd. De man was toen juist vrij uit de gevangenis van Gent, de nieuwe wandeling. De man sprak de patron aan in zijn zaak en vroeg gewoon simpel weg of hij de rijkswacht kon bellen, dat waren zijn vrienden zei hij. Al was er geen reden om de rijkswacht te bellen en de man liet het allemaal zo. Wat hij er nog bij vertelde is dat hij het niet gewoon kon worden in de maatschappij! Toen de Rijkswacht arriveerde ging hij zonder lawaai en zonder moeite mee.

De "reus" ging dus met de rijkswacht mee? Was dat wel de rijkswacht dan?

18

Re: Aalst: 9 November 1985

Quid pro quo. Bezoek aan kuros: fantasie.

19

Re: Aalst: 9 November 1985

Mincky wrote:

De "reus" ging dus met de rijkswacht mee? Was dat wel de rijkswacht dan?

Ja zeker, kuros belde zelf de rijkswacht. Hij vertelde zelfs nog aan de telefoon dat ze geen kleine jongens moesten sturen, ze stuurden 2 reuzen om de reus zonder problemen weg te brengen. Word er in zo'n geval een pv opgesteld? Volgens rijkswacht commandant is het versnipperd, maar wanneer? Voor kuros zijn opmerking of er na?

legia wrote:

Quid pro quo. Bezoek aan kuros: fantasie.

Het bezoek staat wel degelijk geregistreerd bij de onderzoekers, ook zij zijn formeel en zeker dat het de bende was die een bezoek bracht de nacht voor de aanslag.

20

Re: Aalst: 9 November 1985

Dus, de logica is dat een bende gezellig gaat drinken op 2 km van hun overval-target, open en bloot zodanig dat er een robotfoto of zes kan gemaakt worden?