Re: Mijnheer X

Over de X-nota zat ik altijd al verveeld met dit stukje i.v.m. de genoemde namen: zonder enige twijfel masochist. Bourgerol een masochist? Bij het surfen kwam ik volgend tegen, en moest onmiddellijk aan de X-nota denken. Een 007 in Brussel, de datums kloppen en meer ook. Vanaf blz. 3 » www3.dekamer.be

Graag jullie mening.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Mijnheer X

Bedankt voor deze info, the end, maar ik denk niet dat deze persoon iets te maken heeft met de fameuze mijnheer X. Als we verder zoeken op de naam van de bewuste bewakingsfirma kunnen we 'James Bond' misschien wel identificeren want op zich is dat wel een interessant verhaal.

Wat mijns inziens belangrijker is is punt 5 van de nota. De nota is gericht aan Jean Gol en punt 5 verwijst naar 'la nébuleuse qui vous préoccupe'. Het gaat dus om iets waarover Jean Gol zich zorgen maakt en vermoedelijk zelf altijd beschreven heeft als 'la nébuleuse'. Om de nota in de juiste context te kunnen plaatsen moeten we eerst weten wat Jean Gol precies bedoelde met 'la nébuleuse'. Ik heb daar nog wat opzoekwerk rond gedaan en ben op de volgende informatie gestoten waar Gol tweemaal zelf de term 'nébuleuse' in de mond heeft genomen.

Onderstaande tekst komt uit het verslag van de commissie van Justitie van 7 december 1983. In die commissie werd een vraag gesteld over de rol van de staatsveiligheid in de WNP. In zijn antwoord spreekt Gol over een rechtse 'nébuleuse' en doelt hiermee de WNP.

http://nsm08.casimages.com/img/2016/02/19//16021910083014738713986854.jpg

Onderstaande komt uit het verslag van de commissie van Justitie van 22 januari 1986 (!) (dus één dag na de bewuste nota van Nicolas De Kerchove). Ook daar heeft Gol het over een 'nébuleuse' en doelt deze keer op de CCC.

http://nsm08.casimages.com/img/2016/02/19//16021910083014738713986853.jpg

Mijnheer X zal dus ergens in deze hoek moet gezocht worden. En dan denk ik toch ook aan wat Gérald Damseaux al meerdere malen gezegd heeft, namelijk dat slechts één man van de staatsveiligheid de beide informanten van deze twee organisaties (WNP en CCC) aanstuurde, zijnde Christian Smets.

83

Re: Mijnheer X

Merovinger wrote:

Onderstaande tekst komt uit het verslag van de commissie van Justitie van 7 december 1983. In die commissie werd een vraag gesteld over de rol van de staatsveiligheid in de WNP. In zijn antwoord spreekt Gol over een rechtse 'nébuleuse' en doelt hiermee de WNP.

Schitterende vondst. Het past perfect in heel het verhaal van de X-nota.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Mijnheer X

Mero interessante vondst. Er zoals je schrijft is punt 5 een doordenker. Maar of dat X nota over een ambtenaar gaat daar heb ik mijn twijfels over. Het feit dat de franse erbij betrokken zijn, plus de actie die zal moeten ondernomen worden. Ik twijfel.

Wat als beide nu eens met elkaar te maken hebben. Als ik naar de aanslag in Aalst kijk en wat er die nacht in Houssiere gevonden is sluit ik het milieu van motorrijders niet uit. Ook de tatoeage op een van de armen van de daders, ook met Pour in het achterhoofd.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

85

Re: Mijnheer X

the end wrote:

Maar of dat X nota over een ambtenaar gaat daar heb ik mijn twijfels over.

Er zijn een aantal elementen in de nota die er op wijzen dat het wel degelijk een ambtenaar is of iemand die voor de staat werkt. Daarnaast lijkt Albert Raes hem persoonlijk te kennen, daar wijzen deze twee zinnen op: "Albert Raes bevestigt dat hij gestoord is (...)" en "Albert Raes blijft evenwel van mening dat zolang men de belanghebbende zal kunnen gebruiken (...)".

De theorie dat de nota mogelijk over Christian Smets gaat, lijkt me - met alles wat we nu weten over Smets - zeer sterk. De verantwoordelijken van Raes hadden duidelijk geen macht meer over hem. Hij was betrokken in tal van duistere zaken en was betrokken in het WNP-schandaal, het CCC-schandaal en wordt genoemd in het dossier-Pinon/Roze Balletten/Pour.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Mijnheer X

Er is ook nog Leerbeek:

In de weekendbijlage over de slachtoffers van de bende Haemers in De Morgen, schrijft de journalist dat het slachtoffer Vindevogel uit Tubeke was en ook motard. Ergens gelezen dat Smars ergens in Tubeke een garage had.

Ben, ik sluit niets uit maar overtuigd ben ik niet. bijvoorbeeld Raes die zegt: "van mening dat zolang men de belanghebbende zal kunnen gebruiken". Het lijkt te gaan om iemand die tijdelijk iets met Raes te maken heeft.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Mijnheer X

the end wrote:

Mero interessante vondst. Er zoals je schrijft is punt 5 een doordenker. Maar of dat X nota over een ambtenaar gaat daar heb ik mijn twijfels over. Het feit dat de franse erbij betrokken zijn, plus de actie die zal moeten ondernomen worden. Ik twijfel.

Smets is een mogelijkheid omwille van wat Damseaux over hem vertelt. Maar wie volgens mij nog beter past binnen zowel het profiel en de omschrijving van Mijnheer X als binnen de nébuleuse omschreven door Jean Gol (WNP en/of CCC), is Christian Elnikoff die over zichzelf in 1989 het volgende mysterieuze heeft geschreven:

"Je crois quand même être parvenu à égaliser plus ou moins le score, comme on dit, puisque par chance et sans y avoir grand mérite, je suis parvenu à démolir les CCC."

Elnikoff is Fransman, zeer gewelddadig, lid van de WNP en geeft aan de CCC vernietigd te hebben. Bovendien is hij blijkbaar moeilijk in te tomen (zie de aanslagen op de Franse ambassade en op een kantoor van Air France op 7 februari 1983).

Maar ook Calmette beantwoordt voor een groot stuk aan de gegevens van de nota.

88

Re: Mijnheer X

Ik zie Calmette hier nog eerder staan dan Elnikoff of Smets. Denk maar aan het feit dat Calmette trainingen gaf aan zowel Rijkswacht (Dyane), WNP, als die karateclub in Braine l'Alleud (Sakura).

Re: Mijnheer X

Merovinger wrote:

Maar wie volgens mij nog beter past binnen zowel het profiel en de omschrijving van Mijnheer X als binnen de nébuleuse omschreven door Jean Gol (WNP en/of CCC), is Christian Elnikoff die over zichzelf in 1989 het volgende mysterieuze heeft geschreven:

"Je crois quand même être parvenu à égaliser plus ou moins le score, comme on dit, puisque par chance et sans y avoir grand mérite, je suis parvenu à démolir les CCC."

Elnikoff is Fransman, zeer gewelddadig, lid van de WNP en geeft aan de CCC vernietigd te hebben. Bovendien is hij blijkbaar moeilijk in te tomen (zie de aanslagen op de Franse ambassade en op een kantoor van Air France op 7 februari 1983).

Maar ook Calmette beantwoordt voor een groot stuk aan de gegevens van de nota.

Ergens in die hoek zit het, maar volgens mij word het spel nog hoger gespeeld. Want de aanslagen op Franse doelen kunnen een dubbel doel gehad hebben.

An old comrade, Ciolini, asked to come to Bolivia to escape "business problems". SDC found him a job as French & Italian interpreter for the Information & Tourism minister, Fernando Palacios. (SDC is Stefano Delle Chiaie, dit moet voor '81 zijn.)

During the Falklands War SDC made airfields available to Argentina, without telling Torrelio. In July 1982 Torrelio was forced to step down by Rico Toro. Rico Toro handed over to Vildoso and SDC began to get hints of the US preparing to take action against him. The Italian secret services had given his former comrade Ciolini cash to hire French mercenaries to snatch or kill him. At the same time SDC was negotiating with Libya for a loan to help out Bolivia.

Met de week van november '85 in het achterhoofd en de aanslag in Verviers. Alsook de geheime NAVO-telexen die de posities van de Engelse schepen bevatten. WNP was een instrument van iets groters volgens mij. Ik spring nu misschien van de hak op de tak, maar wat doet Ciolini bij Smars, en wat hebben WNP met de Falklands te maken?

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

Re: Mijnheer X

Mendez wist in elk geval te veel. Hij hielp bij het opstellen van vervalste 'end user certificates', zeer belangrijk voor de camouflage van wapentrafieken naar oorlogshaarden als Libanon, Angola, Mozambique, Nicaragua en El Salvador, of landen waarvoor een wapenembargo gold, zoals Suriname, Libië, Zuid-Afrika en Iran.

Voor Israël en de VS stonden er grote belangen op het spel. Mendez kopieerde ook gevoelige dossiers van zijn werkgever FN. Men vroeg hem die documenten terug te geven, maar hij weigerde. De moord zou daarop bevolen zijn door de Staatsveiligheid en de Israëlische geheime dienst.

Minister van Justitie Gol zette onderzoeksrechter Schlicker meteen onder druk om "nooit, maar dan ook nooit de moord op Mendez te linken aan de Bende van Nijvel".

Uit deze post » Forum

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.