Re: Philippe De Staerke

Aangaande het tijdsverbruik van De Staerke op 9-11-1985 (feiten Aalst):

  • 15u00: De Staerke en VH met dochter naar Aalst.

  • 16u00: De Staerke en VH en dochter in Delhaize in Aalst.

  • 17u00: De Staerke en VH en dochter naar Lembeek (deelgemeente Halle) om dochter af te zetten dan naar woonplaats Eckhardt te Halle, Brusselsesteenweg. Eekchardt opgepikt en dan De Staerke, VH en Eekchardt richting St-Gillis

  • 18u00 uur: ?

  • +/- 19u00: Bommelding sporthal De Bres in Halle.

  • 19u00 - 19u15: telefoon bij radio Mi Amigo Aalst.

  • 19u30: ?

  • 19u40: overval Delhaize Aalst (De Staerke wordt herkend, Eckhardt vermoedelijk bestuurder).

  • 20u05: daders opgemerkt op steenweg Ninove-Halle te Leerbeek, richting Halle.

  • 21u00: De Staerke bij Apostolos Papadopoulos in Anderlecht voor achterlaten koffer

  • 21u00 - 22u00: De Staerke (+ Eckhardt?) terug naar Halle naar woonplaats Eckhardt te Halle.

  • 22u00: VH dient De Staerke op te pikken bij Eekchardt op woonplaats Eckhardt te Halle.

  • 23u00: De Staerke + VH en dochter terug thuis (appartement VH).

Het is dus zeker niet ondenkbaar dat de bommelding te Halle gebeurde om de politiediensten naar de sporthal te lokken zodoende dat de daders van de feiten te Aalst 'vrije' doorgang hadden om in en door Halle te geraken.

92

Re: Philippe De Staerke

Voor het visuele, hieronder een kaartje met de ligging de sporthal in Halle en de woning van Ekchardt:

http://i32.servimg.com/u/f32/11/22/12/24/halle11.jpg

Of bekijk Halle in Google Maps.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

93

Re: Philippe De Staerke

Niet gek.

Re: Philippe De Staerke

Als ik me niet vergis was er daar vroeger ook een schietstand onder de sporthal.

Re: Philippe De Staerke

Er schijnen manieren te zijn om iemand toch de waarheid te laten vertellen. In de middeleeuwen werden deze veelvuldig gebruikt. In sommige landen schijnen ze dit nog steeds te doen.

Helaas heb ik een hekel aan geweld, maar in een gekke fantasie zou ik De Staerke willen ontvoeren en hem laten martelen tot ie smeekt om de waarheid te mogen vertellen. Dat is dan een goed moment om de camera aan te zetten.

Ik geef toe, dat dit over de grens is, maar soms denk ik dat dit de enige manier is om meer te weten te komen. Met excuus voor mijn gedachtengang.

Re: Philippe De Staerke

Ik vind uw gedachtengang helemaal niet zo gek noorderling. Die technieken worden heel vaak gebruikt door landen waarvan we dachten dat ze het laatst foltering hadden toegepast tijdens de heksenjachten. Alleen is het nu niet meer geweten. Soms heiligt het doel de middelen. De Staerke is een voormalig gangster die genoeg leed veroorzaakt heeft, ik heb daar geen enkel medelijden mee.

Servo per Amikeco

97

Re: Philippe De Staerke

Ho jongens, jullie schudden wel heel erg hard aan de fundamenten van de rechtstaat. En wat als De Staerke gewoon zelf bij de neus genomen werd? Er is geen enkel bewijs dat die kerel actief en met vol besef aan de Bende-raids deelgenomen heeft. En wat als na al het duimschroeven en waterboarden blijkt dat hij slechts een bliksemafleider was? Laat ons niet afglijden tot het niveau van de Amerikanen, daar stopt de beschaving.

Re: Philippe De Staerke

Ja verdomme, u heeft gelijk. Jammer. Want net als DLB zou ik er geen medelijden mee hebben.

99

Re: Philippe De Staerke

Ik kan daar wel inkomen, beste aanhanger van het panamerikaanse ideaal van vrede en democratie. Naar Guantanamo bay met die kerel, na een verfrissende tussenstop in een paar koele Poolse kelders.

100

Re: Philippe De Staerke

Indien hij enkel fungeerde als 'bliksemafleider' zou hij dan toch namen moeten kunnen noemen.