Re: Philippe De Staerke

Was Anna (Bogaert) dan lid van de Becker-clan? Op facebook kan ik zien dat bepaalde Bogaerts ook tot zigeunerclans behoren. Kwam ze ook uit dat milieu. De relatie/huwelijk zou gedaan geweest zijn rond 1982 ... Net op het moment dat de Bende begon ...

Ben heeft hier onlangs ook een verklaring van Léon De Staerke gepost uit een Bendeboek (ik denk van Guy Bouten) over een 'histoire des fesses' maar kan me niet meer herinneren over welk feit dit ging.

In een andere verklaring heeft Léon het weer over Philippe De Staerke-vriendin Anna uit de Becker-clan, waardoor Philippe De Staerke op één of andere manier familie was met Becker-clan (hoorde bij info over Robert Becker hier op site - stond bij interview van Guy Bouten - onderaan verklaring door Léon).

Re: Philippe De Staerke

Gevonden: histoires des fesses had te maken met de moord op de 3 Franse gangsters.

143

Re: Philippe De Staerke

Kan Philippe De Staerke, via het vreemdelingenlegioen, Ludwig Bender hebben gekend?

Re: Philippe De Staerke

In een artikel op de voorpagina van de Gazet van Antwerpen van 13 september 1991 staat te lezen dat Philippe De Staerke een document van 205 pagina's heeft bezorgd aan Hugo Coveliers. Hierin wordt o.a. beweerd dat in Nijvel het koppel Fourez-Dewit door een valse rijkswacht GTI naar de pechstrook werd gedwongen en dat ze vervolgens door een chauffeur en onder bedreiging van wapens naar het tankstation naast de Colruyt werden gedwongen.

Is er meer gekend over de verdere inhoud van dit document? Werd het ooit openbaar gemaakt? Maakt het deel uit van het onderzoeksdossier? Is het nog in het bezit van Dhr. Coveliers? 205 pagina's is niet iets wat men eventjes in een opwelling neerpent in de gevangenis, lijkt me. Wie kan hier iets meer over vertellen?

145

Re: Philippe De Staerke

Misschien was het de veel kortere brief waarvan hoger sprake en staat er een foutje in de krant? Coveliers zal waarschijnlijk wel wat meer weten, een interview met hem zou eens interessant kunnen zijn.

"Maar we zijn die zaterdag niet eens in Aalst geweest! Wel de vrijdag om haar dochtertje van de kostschool af te halen. Dat heeft ze ook zo verklaard. Daarna gingen we zogezegd naar de Delhaize voor een laatste verkenning voor de 'grote slag'. Toen die speurder haar zei dat die overval niet vrijdag maar zaterdag heeft plaats gehad, heeft ze haar versie aangepast en verklaarde ze dat ze inderdaad zaterdag met mij en haar dochtertje de plaats hebben verkend."

U moet weten dat hét element om De Staerke aan Aalst te verbinden (los van de getuigenis van de frituuruitbater) zijn dochter is die rechtstreeks naar de stripafdeling van de Delhaize liep toen ze daar met een agent naar toe ging. Omdat die afdeling in elke Delhaize elders kan liggen, betekent dit dat ze daar al eens geweest was, bijvoorbeeld tijdens een inspectietocht. Nu, als die dochter daar inderdaad op kostschool gezeten heeft, zou het goed kunnen dat ze al eens meer in die Delhaize geweest was. Bovendien werd er tijdens de bewuste inspectieronde niets gekocht en waren er geen camerabeelden waardoor er zo geen bewijs van een inspectietocht overblijft.

Re: Philippe De Staerke

Ik en ongetwijfeld veel andere forumleden zouden wel eens graag weten naar wie De Staerke dan wel heeft verwezen, of kan dit gecatalogeerd worden als Wishfull Thinking?

De grote Manitou ziet alles

147

Re: Philippe De Staerke

De Staerke beweerde dat de opdrachten kwamen van Belliardstraat 39. Lees: de Bonvoison en co. Ik geloof dat al een tijd niet meer. Er is geen adres van opdrachtgevers, de maffia heeft niet echt een adres... Die heeft overal haar mannetjes, bij rijkswacht en politie, bij parket, bij urbanistiek, en ongetwijfeld ook wel in de politieke wereld, en dan zeker in de rechtervleugels.

148

Re: Philippe De Staerke

Trojan, dat is het nummer waar een getuige hier een zwarte Golf gti meende te zien op de oprit rijden en stilstaan. De avond van de overval te Aalst. Mendez werd er verondersteld te wonen, dacht ik. En zag een andere getuige niet iemand uit de auto liggen in die buurt?

Coveliers horen lijkt me bijzonder interessant in dit verband! Is het denkbaar dat Philippe De Staerke een document heeft geschreven van 205 pagina's (post 146)? De man is afkomstig uit een zigeunerfamilie. Welke opleiding had hij genoten? Zou hij zijn boekhouding dermate goed bijhouden dat hij alles haarfijn kon aantonen? Of is dit misschien typisch in zigeneursclans die bv. adresboek/namen/informatie/... mogelijk cliënteel bijhouden (ingeval het beroepscriminelen zijn)?

149

Re: Philippe De Staerke

Ik denk dat De Staerke hier niets mee te maken heeft, ik was ook eerst zoals zovelen in dit dwaalspoor getrapt.

Re: Philippe De Staerke

Tuurlijk een dwaalspoor, De Staerke die een brief van 205 blz. schrijft en dan nog een bekentenis aflegd?! En wat denken over Tinck en Joël L. die de CWB bepaalde sporen op een schoteltje komen aanbieden. En dat allemaal nadat de CWB de vondst over de zakken in Ronquières in twijfel trekt. Moet ik eens mee lachen.

De grote Manitou ziet alles