Re: Philippe De Staerke

Volgens mij zijn dat gewoon een paar bomen die dicht bij elkaar staan. smile

212

Re: Philippe De Staerke

Voor iedereen met geheugenverlies » Forum

213

Re: Philippe De Staerke

Ik denk eerder aan Neigembos maar daar kun je met uw auto niet aan en voor de kenners; probeer eens een put te graven in een bos vol Eiken! Een Eik heeft dezelfde vertakking onder de grond als zijn vertakking met bladeren.

214

Re: Philippe De Staerke

eenhoorn wrote:

Voor iedereen met geheugenverlies » Forum

Toen waren de meningen ook al verdeeld. Misschien Witse contacteren, die moet de streek ook goed kennen. smile Als je Pepingen intikt op Google Maps en vervolgens de satellietfoto bekijkt, zie je wel een bos(je) vlakbij een kasteel.

215

Re: Philippe De Staerke

Dat is een geel geverfd kasteel met een gracht rond de bomen en kasteel! Op de Kesterheide heb je ook een bosje.

216

Re: Philippe De Staerke

Zelfs als dat wapens waren, hoeven dit geen wapens te zijn geweest door de Bende van Nijvel gebruikt. Toen de eerste nieuws-berichten over de Bende van Nijvel binnen liepen, hebben er wellicht veel criminele bendegroepen eventjes gepanikeerd en zich zo snel mogelijk (tijdelijk) ontdaan van hun wapens. Schrik dat er een huiszoeking zou zijn en hun wapens gevonden zouden worden + verdachte zouden kunnen worden van de Bende van Nijvel, of gelinkt zouden worden aan feiten die ze wel hebben gedaan (geen Bende van Nijvel-feiten).

Als De Staerke niets met de overval te maken heeft, dan zal die ook serieus gevloekt en eventjes in paniek geweest zijn, omdat hij wist dat het wel zou uitkomen dat hij in Delhaize in Aalst was geweest. Als hij niets met de Bende van Nijvel te maken heeft (ook geen verkennende rol of iets anders), dan is hij er wel serieus goed ingeluisd.

Al diegene in de minder-legale sector, die tijdens de overval van Aalst, gewoon thuis in hun zetel zaten of net bezig waren met andere criminele zaakjes: toen deze het nieuws hoorden dachten die ongetwijfeld "shit, ik heb geen alibi". Diegene die afkwamen met een twijfelachtig alibi hebben dit snel-snel-snel moeten fixen. Hadden ze op voorhand geweten dat ze die avond een alibi zouden nodig hebben, hadden ze wel gezorgd dat ze dit zouden hebben.

Diegene die een waterdicht alibi hadden waar zeker niet aan getwijfeld kan worden vind ik zeker even verdacht, niet als deelnemer maar op de hoogte zijnde van wat die avond zou gebeuren.

Non semper ea sunt quae videntur

Re: Philippe De Staerke

kenza wrote:

Dat is een geel geverfd kasteel met een gracht rond de bomen en kasteel! Op de Kesterheide heb je ook een bosje.

Op de Kesterheide heb je een aantal bomen die bij elkaar staan, bv. in de nabijheid van het graf van de VNV-leider! Een bos is er echter niet! En ja, Neigembos is er wel maar dat is in Meerbeke/Neigem en enkele kilometers van de Kesterheide nog. En ja, dat bos ken ik want ben er gaan spelen als kind en doorheen rijden en wandelen op latere leeftijd etc. Er is een parkingetje aan de "kruisweg" van J. van Nazaret die er uit gebeeld is.

218

Re: Philippe De Staerke

Volgens mij is het enige bosje in de buurt van Pepingen dat aan het crossparcoour juist tegen de oude militaire basis op de Kesterheide waar je ongezien iets kon begraven en met de auto kunt bereiken. Dan stel ik mij de vraag hoe ze aan het bos van Pepingen komen? Terug een dwaalspoor?

219

Re: Philippe De Staerke

Bely, als er al geen eigen wapens in gezeten hebben, kan het inderdaad om goud gaan, zoals De Staerke zelf zei. Zie de website:

“Daarna”, aldus V.H., “deed hij me naar de streek van Pepingen rijden, waar hij die valies in een bos heeft begraven.” Tegen twee zo formele getuigen kan ook De Staerke niet op. Hij zegt dat in de koffer 500 à 600 gram gestolen goud zat en dat hij de koffer later weer was gaan opgraven om het goud te kunnen verkopen. Maar, klinkt het later in een samenvattend rapport van de Delta-cel: “Ondanks het feit dat hem herhaaldelijk is gezegd dat in deze valies wel eens de wapens van Aalst konden gezeten hebben, waardoor hij ipso facto bij de zaak was betrokken, weigerde hij tot op heden de naam te noemen van de persoon aan wie hij het goud zou hebben verkocht.”

In het geval van gestolen goud, is het normaal dat De Staerke de koper niet noemt. Die zou immers worden aangeklaagd voor heling. Hier tegenover staat dat 500-600 gram nogal aan de lage kant is, dat kan ook in een klein licht pakketje meegenomen worden, zonder al dat gesleur. Dus dan zal er ongetwijfeld nog iets anders bij gezeten hebben.

Er is zeer zeker een bos bij Pepingen, met een kasteel zoals Yvette omschreef. De politie heeft het vruchteloos uitgekamd.

Re: Philippe De Staerke

Met De Staerke kom je niet veel verder, want hij weet waarschijnlijk zelf niet waarvoor ze hem ingehuurd hebben. En als je in de hogere regionen - vanaf Farcy - komt heerst er een omerta. Moet je ook geen aanleiding hebben om hen te ondervragen. De feiten die hem in België, Nederland en Frankrijk ten laste worden gelegd zijn waarschijnlijk allemaal verjaard.

Veel verder als de klusjesmannen raak je dan niet, tenzij er politieke wil is, maar zoals we weten denken politici in de eerste plaats aan geld en hun postje.