231

Re: Philippe De Staerke

eenhoorn wrote:

Yvette verscheen zoals afgesproken 1 uur later weer op deze plek maar moest nog een klein uur wachten voordat de Staerke weer uit het bos opdook.

Als dit klopt is de locatie van het crossparcours uitgesloten voor De Staerke. Dit zou volgens de kortste wandelroute berekend met Google Maps betekenen dat De Staerke heen en terug 15,8 kilometer zou hebben gewandeld. Dit zou zo'n 3 uur wandelen zijn. Dan hou ik nog geen rekening met het feit dat deze met die koffer op stap was. Het zou klein beetje opgevallen hebben denk ik. smile

Dat hij dingen heeft verstopt in een van de bos-stukjes aan Manebroek lijkt me meest waarschijnlijk.

kenza wrote:

Is vriendelijk maar niet nodig. Ik ken de streek beter dan de kaarten.

Ik niet, daarom heb ik boskaarten geraadpleegd.

Non semper ea sunt quae videntur

232

Re: Philippe De Staerke

Maar ik denk niet dat De Staerke iets met de Bende van Nijvel te maken heeft! Ik denk echt dat ze een heel uitgedokterd dwaalspoor in zijn richting hebben gelegd en iedereen trapte erin.

Re: Philippe De Staerke

Onschuld van De Staerke's ben ik nog niet zo zeker van. Maar ze zijn zeker het brein niet. Ttv de Bende kenden ze al wel zeker 10 jaar Farcy. Hoe goed kende De Staerke regio Antwerpen, aangezien de familie langs vaders kant uit die regio afkomstig was ...

234

Re: Philippe De Staerke

Kan me moeilijk inbeelden dat een sluwe vos als  Philippe De Staerke zich op die manier erin liet luizen ...

Re: Philippe De Staerke

FreCR wrote:

Bovenstaand klopt niet. "Ter Rijst" ligt voor het grootste deel in Pepingen, deels in Edingen. Dit is een bosrijk gebied, waarvan enkel in Edingen (Wallonië) bebouwing is. In het Vlaamse deel is er geen bebouwing (behalve aan de rand). Dat is het grootste stuk bosrijk gebied (volgens agentschap Natuur & Bos) in de dichte omgeving van Pepingen.

Verder zie ik hier en daar in de omgeving van Pepingen eerder "wat bomen bij elkaar, hier en daar" die je met wat verbeelding een bos kan noemen, het een al groter dan het ander.

Het bosgebied van "Ter Rijst" ligt op grondgebied van Pepingen. Het crossparcours niet. Er liggen meerdere bosgebieden in Pepingen of in een dichtere omgeving bij Pepingen dan het crossparcours, welke groter zijn dan het bosje aan het crossparcours.

Om een beter beeld te schetsen, heb ik d.m.v. een polygoon de oppervlakte bij benadering berekend van zowel dit bos aan "Ter Rijst" in Pepingen, als ook het bebossinggebied aan het Crossparcours waar jij het over hebt.

Het bosgebied op het grondgebied aan "Ter Rijst" (coördinaten in Google Maps: 50°42'41.2"N 4°05'33.2"E) in Pepingen heeft een oppervlakte van +- 1,5 km². Het bosgebied aan het crossparcours (de delen rechtsboven, linksboven en linksonder het crossparcours allemaal samen gerekend) heeft een oppervlakte van +- 0,12 km².

Het "bosje in de buurt van Pepingen" van aan Ter Rijst is dus meer dan 10x groter dan het "bosje in de buurt van Pepingen" aan het crossparcours. In dat bos geraak je via verschillende wegen, en er zijn meerdere mogelijkheden om met een normale personenwagen tot in het bos te geraken zonder men nog zicht heeft op deze wagen. Je kan zo op een punt in dat bos staan dat de dichtste bebouwing meer dan 600 meter afgelegen is en men je onmogelijk kan zien omdat je omgeven bent door bebossing.

Kenza, indien gewenst kan ik je de bebossingkaarten van die regio bezorgen van hoe deze exact waren in de jaren '80 (maar weinig verschil met deze van hedendaags) zodat je dit zelf kan bekijken.

Deze info klopt als een bus en heb ik dus uit de ervaring in de aangehaalde streek... Pepingen en Edingen en Heikruis en Kester en Gooik en Gaasbeek zijn mij zeer goed bekend van kindsbeen af en ik heb in die streek en de bewuste bossen (de echte bossen en ook wat bomenverzameling her en der) vaak rondgespeeld/gewandeld/ zowel met mijn ouders als met vrienden en familie. De info klopt dus en ik beaam! In Ter Rijst kan men hertjes ontmoeten ook (dit terzijde).

236

Re: Philippe De Staerke

Volgens mij hebben ze de werkwijze van De Staerke gecopieerd om zo een dwaalspoor in zijn richting te laten lopen.

237

Re: Philippe De Staerke

Allez Kenza, dat zou Philippe De Staerke toch wel in de mot gehad hebben. Of hij moet een blind vertrouwen gehad hebben in zijn opdrachtgevers tijdens zijn verkenning - hij werd toch in Aalst gespot de dag van de overval?

238

Re: Philippe De Staerke

kenza wrote:

Volgens mij hebben ze de werkwijze van De Staerke gecopieerd om zo een dwaalspoor in zijn richting te laten lopen.

De verklaringen van Yvette wijzen hier niet op.

239

Re: Philippe De Staerke

Ik weet ook dat er zaken naar De Staerke wijzen maar er klopt iets niet! De Bende van Nijvel was echt professioneel en De Staerke past niet in dat plaatje! Ook heeft de Bende van Nijvel heel wat dwaalsporen aangelegd daarom denk ik dat ze De Staerke een kloot hebben afgetrokken door een dwaalspoor naar hem te leggen. Waarom durfde hij anders een proces aanspannen tegen Guy Bouten?

240

Re: Philippe De Staerke

kenza wrote:

Ik weet ook dat er zaken naar De Staerke wijzen maar er klopt iets niet! De Bende van Nijvel was echt professioneel en De Staerke past niet in dat plaatje! Ook heeft de Bende van Nijvel heel wat dwaalsporen aangelegd daarom denk ik dat ze De Staerke een kloot hebben afgetrokken door een dwaalspoor naar hem te leggen. Waarom durfde hij anders een proces aanspannen tegen Guy Bouten?

Kenza, ik weet niet of Guy Bouten ook op dit forum actief is, maar misschien moeten we die vraag eens aan hem stellen. Met "we" bedoel ik: iemand die hem beter kent. smile