831

Re: Philippe De Staerke

Ik doe niet geheimzinnig, dat maak jij ervan. Allicht met een reden. Ik heb de tekst niet uit de krant en was er mij zelfs niet bewust van dat hij in de krant stond, daarom dat ik de naam censureerde. En er is een relevantie tot dit topic Philippe De Staerke, de tekst in de Morgen is verre van compleet.

Re: Philippe De Staerke

Ik stel een relevante vraag en het antwoord is een foto van een gangster wiens gezicht voor iedereen bekend is. Ik denk dat ik dan niet veel meer heb te melden behalve de raad te geven eens een gedegen gedragsanalyse te maken van de voornaamste verdachten, aan zij die een oprecht beeld wensen te verkrijgen van de Loden Jaren.

Als jullie geloven dat een vingerafdruk op een zak chips of gemoderniseerde foto's van verdachten tot een doorbraak zullen leiden, bewijs mijn ongelijk maar met deze nieuwste hype ga ik niet mee.

833

Re: Philippe De Staerke

Ben wrote:

De politie van Vorst arresteert hem in januari '81 aan boord van een gestolen BMW, die enkele uren daarvoor gestolen was in Sint-Pieters-Leeuw.

Autodief aangehouden te Vorst

Op de Menselijkheidslaan te Vorst (Brussel) wist de politie van deze gemeente enkele dagen geleden de 23-jarige Philippe De Staerke uit Sint-Gillis aan te houden, op het ogenblik dat hij met een gestolen BMW-wagen in de richting van Drogenbos reeds. De Staerke gaf de diefstal van het voertuig toe en verklaarde dat hij het plan had opgevat om ergens een inbraak te plegen.

Philippe De Staerke is de broer van Leon De Staerke, de man die sinds een paar maanden in de gevangenis is opgesloten i.v.m. de moord op drie Franse inbrekers op het grondgebied van Sint-Genesius-Rode.

Philippe De Staerke werd reeds tot tweemaal toe veroordeeld, nl. in 1976 en 1980 wegens een diefstal gewapenderhand en heling van oorlogswapens.

Bron: Gazet van Antwerpen | 29 Januari 1982

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Philippe De Staerke

Uit het verhoor van Lacroix, 26-05-1997

Zowel in Dendermonde als in Charleroi was men zich goed bewust, in elk geval op het ogenblik dat ik het dossier uit handen heb gegeven, dat er geen waterdichte aanwijzing meer was tegen Philippe De Staerke (...)

Wij, van onze kant, wisten dat Philippe De Staerke niet betrokken kon zijn geweest bij een hele reeks feiten omdat hij in de gevangenis zat - dat hadden wij immers nagetrokken (...)

Wat Overijse en Eigenbrakel betreft, hadden wij absoluut geen enkel element tegen Philippe De Staerke dat ons in staat zou stellen hem ook maar iets te verwijten

Bron: Bendecommissie II

835

Re: Philippe De Staerke

Interview Olivier Deleuze » Onderzoek

Re: Philippe De Staerke

Ik zie de link niet met Philippe De Staerke.

837

Re: Philippe De Staerke

U refereert vaak naar de Bendecommissie, niets mis mee natuurlijk. Maar je moet je wel realiseren dat er daar veel leugens verteld zijn of dat men niet loog maar wel info achterhield.

"Ja, en dat is zeer interessant. Er zijn inderdaad getuigen die denken dat ze de commissie nog altijd kunnen wijsmaken dat de aarde plat is, dat extreem-rechts bestaat uit vijftig pipo’s, dat er heel hard in die richting gezocht is, maar dat er niets gevonden werd. Procureur Jean Deprêtre van Nijvel is zo iemand, en de gewezen rijkswachtkolonel Gerard Lhost, en commissaris Georges Marnette van de gerechtelijke politie van Brussel. Hoe meer zij zeggen dat iets wit is, hoe meer wij in de commissie de indruk hebben dat het zwart is.”

Re: Philippe De Staerke

kippesoep422 wrote:

Wij, van onze kant, wisten dat Philippe De Staerke niet betrokken kon zijn geweest bij een hele reeks feiten omdat hij in de gevangenis zat - dat hadden wij immers nagetrokken (...)

Xenophon wrote:

Ik ga eens werk maken van een timeline waarop de gevalideerde data staan waarop hij zeker en vast binnen zat.

In de gevangenis zitten is nog geen garantie, dat zien we nog regelmatig dat penitentiair verlof mis-/gebruikt wordt om terug misdrijven te plegen. Om dat nog niet te spreken over minder officiële 'uitstapjes', dus Bultot aan de tijdlijn toevoegen kan mss. interessant zijn:

Bultot ging losjes om met de bajesklanten. Sommigen nodigde hij uit in zijn privévertrekken voor een leuke avond. Hij kon het vooral goed vinden met de toen kortstondig in Sint-Gillis residerende gangster Philippe De Staerke.

839

Re: Philippe De Staerke

In een gevangenis zitten waar Bultot directeur is is geen waterdicht alibi.

Re: Philippe De Staerke

Dat is het minste wat je kan zeggen. Maar het geldt niet alleen voor Philippe De Staerke.