81

Re: Philippe De Staerke

Dit lezen we in de krant van vandaag » De Staerke laat auteur Guy Bouten veroordelen

82 (edited by Hestur 27-12-2011 23:11)

Re: Philippe De Staerke

Bouten gaat niet in beroep? Ik heb al tientallen argumenten en aanwijzingen tegen De Staerke gehoord, maar ik heb er nog niet één gehoord dat hem vrijpleit. Bekijk het in perspectief: ze hebben meer in handen dan ze tegen Els Clottemans hebben.  Er zijn meerdere getuigen à charge, er zijn bekentenissen, er zijn wapens gevonden, motieven, kennis van de speurders over de achtergrond, ze hebben DS ook betrapt op leugens, ...

Mij is dan ook een compleet raadsel hoe De Staerke ooit vrijgesproken werd. Ik begrijp evenmin goed waar ze naar zoeken. Het gerecht verklooit het hele dossier. En als je dan daar tegen in gaat en nog maar durft insinueren dat De Staerke wel betrokken was, mag die een schadevergoeding eisen. De wereld op z'n kop.

83

Re: Philippe De Staerke

De Staerke is in 2002 vrijgesteld van elke verdere vervolging. Ik denk dat dit wil zeggen dat net zoals bij de Borains niemand nog iets MAG in vraag stellen zelfs met nieuwe bewijzen. Er zijn ook specifieke rechtsregels die gelden voor overledenen: zelfs al vindt men bewijzen tegen hen, dan nog kan er geen rechtsvervolging meer worden ingesteld omdat anders door burgerlijke gedingen, erfenissen, ... zouden moeten worden herzien.

Interessant is ook bv. de erfenis van Tyack die geld heeft ontvangen van Haemers, alhoewel de post dacht dat dit geld afkomstig was van een overval op hun geldtransport. Je moet dus altijd wat nadenken alvorens hier en daar wat te schrijven wat je niet kan bewijzen.

Re: Philippe De Staerke

Ik peins dat Bouten opnieuw een proces aan zijn been gaat hebben, want in zijn nieuwste boreling krijgen we zwart-op-wit te lezen dat het met zekerheid vaststaat dat De Staerke deelnam aan twee bende-overvallen. Naar welke twee hebben we verder het raden, en Bouten blinkt hier niet bepaald uit in bronnenvermelding.

85

Re: Philippe De Staerke

Hoogstwaarschijnlijk wordt hier Ohain en Aalst bedoeld.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

86 (edited by Hestur 28-12-2011 17:32)

Re: Philippe De Staerke

K& wrote:

De Staerke is in 2002 vrijgesteld van elke verdere vervolging. Ik denk dat dit wil zeggen dat net zoals bij de Borains niemand nog iets MAG in vraag stellen zelfs met nieuwe bewijzen.

Geen discussie dat het niet mag volgens de wet. De Staerke is juridisch vrijgesproken en dus "onschuldig". Wat echter wraakroepend en compleet absurd is:

  1. Dat een vrijspraak mogelijk was, gezien het grote aantal bestaande aanwijzingen;

  2. Dat je dit vonnis nadien niet in vraag mag stellen;

  3. Dat dit tot uitwassen leidt waarbij bv. De Staerke nu al schadevergoedingen krijgt van Bouten.

K& wrote:

Je moet dus altijd wat nadenken alvorens hier en daar wat te schrijven wat je niet kan bewijzen.

"Bewijzen" is een zeer rekbaar begrip. Wanneer is iets "bewezen"?

87

Re: Philippe De Staerke

De Belgische Staat heeft zijn beloften tegenover De Staerke waargemaakt. De Staerke zou zorgen voor dwaalsporen om het onderzoek te bemoeilijken en hij zou niet gestraft worden. Voila! Niet te bewijzen natuurlijk en je ziet wat er gebeurt als je een vermoeden kenbaar maakt. Iederéén is verwittigd nu, m.a.w. moei je er niet mee of ...

88

Re: Philippe De Staerke

Hestur wrote:

Geen discussie dat het niet mag volgens de wet. De Staerke is juridisch vrijgesproken en dus "onschuldig".

De Staerke niet is vrijgesproken maar buiten verdenking gesteld. Iemand die wat meer wil weten over de rechten van een inverdenkinggestelde kan dit eindwerk lezen » doks2.khk.be/eindwerk

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

Re: Philippe De Staerke

Toch eigenaardig dat Bouten, die zo overtuigd is van zijn gelijk, niet in beroep gaat. Dat betekent dat hij inderdaad géén bewijzen heeft en zich alleen maar baseert op wat algemeen is geweten over De Staerke en anderen. Hij heeft ook nog een proces van Beijer aan zijn been maar daar is precies nog geen uitspraak over.

Re: Philippe De Staerke

Ben, voor mij is er zo goed als geen twijfel betreffende 1 deelnemer aan Aalst, als je de getuigenissen leest van "Yvette" en haar dochter, de herkenning uit line up van 3! Personen en de verklaring van de man in Anderlecht wie 1 van de drie in Aalst was. Wat denk jij daarvan?