161

Re: Delhaize Aalst

Als de daders uit de supermarkt kwamen stond de Golf aan de schuine muur van de Brico zoals Liga beschrijft. Het stuk achter de Brico om de hoek daar is de Renault van De Jonge naar toe gereden zoals EricF beschrijft.

Er zijn bijna geen getuigen die de dader wagen gezien hebben tijdens de aanslag wel veel getuigen van ervoor toen de daders nog in de wagen zaten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

162

Re: Delhaize Aalst

legia wrote:

De gele deur is ongeveer waar de pijl naar verwijst op de schets van Boemerang. Iets links van die deur stond de GTI (gezien van aan op de parking), ze hebben dus in de richting van hun wagen geschoten.

Wat Liga schrijft is correct de daders hebben in die richting geschoten. De dader die op de wagens van slachtoffers geschoten heeft deed dit niet op het moment dat  de daderwagen op één lijn stond met de wagens slachtoffer. Als die dader vuurt zijn de slachtoffers voor of voorbij de dader wagen.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

163

Re: Delhaize Aalst

the end wrote:

muur van de Brico zoals Liga beschrijft.

the end wrote:

Wat Liga schrijft is correct

Heb je daar nu écht 12u voor nodig gehad om een antwoord te schrijven ipv "die info klopt niet"? Het kruisje wat ik op die luchtfoto plaatste staat misschien 1 millimeter teveel naar onder maar toont toch duidelijk dat de wagen aan de Brico stond en niet op de "gewone" parking.

Verder: misschien eens starten met de naam van het forumlid welke je citeert correct te schrijven. Je kan eens 1x een slordig foutje maken in de schrijfwijze, maar 2x na elkaar (met 25 minuten tussen) is een beetje teveel van't goeie.

In dat opzicht is het misschien maar best dat jij hier al maanden van alles zit te zeveren ("mistgordijntjes") zonder namen te noemen wink

Non semper ea sunt quae videntur

164

Re: Delhaize Aalst

Plattegrond van het Delhaize-warenhuis van Aalst:

https://i25.servimg.com/u/f25/11/22/12/24/platte11.jpg

De tekening komt uit het boek 'Overlever van de Bende van Nijvel' van David Van de Steen.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

165

Re: Delhaize Aalst

Enkele opmerkingen ivm bovenstaande plan en dit op basis van het verslag van de wapendeskundige die de vaststellingen terplaatse gedaan heeft de avond zelf. Voorblad:

https://lh3.googleusercontent.com/-malFTR2bew0/XA8ZH2zFnpI/AAAAAAAABPw/OIPnDyYJc0E1dWT_DwXNUEMn9y2sZaPVwCL0BGAs/w530-d-h731-n/verslagaalstvoorblad.JPG

Schets van de slachtoofers aan de ingang van de Delhaize, het bovenste slachtoffer op de tekening is de moeder van David.

https://lh3.googleusercontent.com/-d4DCmZQ8Uhs/XA8Z-Wjf4kI/AAAAAAAABQM/_o2s2pmClsoJUGXjVxqd3qYNpubdpUKUQCL0BGAs/w530-d-h358-n/ingang%2BAalst.JPG

ik weet niet of men er gelukkig mee zal zijn dat ik dit op het forum want dit is een document waar bijna niemand kennis van heeft.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

166

Re: Delhaize Aalst

The end, wat fijn dat je eindelijk je bronnen deelt. Ik ben daar wel gelukkig mee. Maakt ook verder onderzoek mogelijk.

167

Re: Delhaize Aalst

EricF, graag gedaan, toch vind ik het ook vervelend dat het op deze manier moet gebeuren via het forum voor de slachtoffers.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

168

Re: Delhaize Aalst

the end wrote:
legia wrote:

De gele deur is ongeveer waar de pijl naar verwijst op de schets van Boemerang. Iets links van die deur stond de GTI (gezien van aan op de parking), ze hebben dus in de richting van hun wagen geschoten.

Wat Liga schrijft is correct de daders hebben in die richting geschoten. De dader die op de wagens van slachtoffers geschoten heeft deed dit niet op het moment dat  de daderwagen op één lijn stond met de wagens slachtoffer. Als die dader vuurt zijn de slachtoffers voor of voorbij de dader wagen.

Over de plaats van de Golf tijdens de aanslag. bovenstaande post van Liga had ik wat verkeerd gelezen hij schrijft links van de deur vanaf de parking bekeken, waar ik links van de deur op basis van het plan bedoelde (rechts van de deur vanaf de parking bekeken). Het stuk van de getuige die de Golf opmerkt zal ik nog zoeken. De plaats dat Liga beschrijft en ook David in het boek is enkel mogelijk bij het begin van de aanslag en ook logisch dat ze daar eventjes gestaan hebben. Tijdens de aanslag stond de daderwagen niet voorbij de deur van de brico, op onderstaande uitvergroting van het grondplan is duidelijk te zien dat de dader van aan de palletten richting achterkant van de brico vuurt. De wagen nr2 is die van Dejonghe die pijlen vanaf de schutter naar de wagen die richting achterkant brico rijd zijn de schoten naar wagen nr2. 
https://lh3.googleusercontent.com/-2GR8qkHdDww/XA-uQE940fI/AAAAAAAABSc/bBTc84XDzwEfgeC1KJCcA0oYmA_DK0ErwCL0BGAs/w530-d-h584-n/bvn_aalst_scanbrico.jpg

Ik hoop dat dit mijn opmerking ivm plaats van de daderwagen wat verduidelijkt. De donkere bollen zijn de hulzen, de afstand tussen de daders en de getuigen in wagen nr2 is redelijk ver. Zo is deze getuigenis ook wat beter in te schatten.

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

169

Re: Delhaize Aalst

Over de uitvergroting van het grondplan, de wapenexpert zal waarschijnlijk onder de indruk geweest zijn en ook geen landmeter zijn. Er zit een fout in de verhouding van hoe hij de parking en het Brico gebouw tekent. De Renault van De jonge is door 2 verschillende daders beschoten, volgens ik kan uitmaken beschrijven ze ook 2 verschillende daders..

De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.

170

Re: Delhaize Aalst

the end wrote:
the end wrote:

Wat Liga schrijft is correct de daders hebben in die richting geschoten. De dader die op de wagens van slachtoffers geschoten heeft deed dit niet op het moment dat  de daderwagen op één lijn stond met de wagens slachtoffer. Als die dader vuurt zijn de slachtoffers voor of voorbij de dader wagen.

Over de plaats van de Golf tijdens de aanslag. bovenstaande post van Liga had ik wat verkeerd gelezen hij schrijft links van de deur vanaf de parking bekeken, waar ik links van de deur op basis van het plan bedoelde (rechts van de deur vanaf de parking bekeken). Het stuk van de getuige die de Golf opmerkt zal ik nog zoeken. De plaats dat Liga beschrijft en ook David in het boek is enkel mogelijk bij het begin van de aanslag en ook logisch dat ze daar eventjes gestaan hebben. Tijdens de aanslag stond de daderwagen niet voorbij de deur van de brico, op onderstaande uitvergroting van het grondplan is duidelijk te zien dat de dader van aan de palletten richting achterkant van de brico vuurt. De wagen nr2 is die van Dejonghe die pijlen vanaf de schutter naar de wagen die richting achterkant brico rijd zijn de schoten naar wagen nr2. 
https://lh3.googleusercontent.com/-2GR8qkHdDww/XA-uQE940fI/AAAAAAAABSc/bBTc84XDzwEfgeC1KJCcA0oYmA_DK0ErwCL0BGAs/w530-d-h584-n/bvn_aalst_scanbrico.jpg

Ik hoop dat dit mijn opmerking ivm plaats van de daderwagen wat verduidelijkt. De donkere bollen zijn de hulzen, de afstand tussen de daders en de getuigen in wagen nr2 is redelijk ver. Zo is deze getuigenis ook wat beter in te schatten.

Waar stond die dan wel volgens die gegevens? Of is het enige zekere dat de daderwagen niet daar aan de Brico stond afgaande op het traject van De Jonghe?