EricF, graag gedaan, toch vind ik het ook vervelend dat het op deze manier moet gebeuren via het forum voor de slachtoffers.
the end wrote:legia wrote:De gele deur is ongeveer waar de pijl naar verwijst op de schets van Boemerang. Iets links van die deur stond de GTI (gezien van aan op de parking), ze hebben dus in de richting van hun wagen geschoten.
Wat Liga schrijft is correct de daders hebben in die richting geschoten. De dader die op de wagens van slachtoffers geschoten heeft deed dit niet op het moment dat de daderwagen op één lijn stond met de wagens slachtoffer. Als die dader vuurt zijn de slachtoffers voor of voorbij de dader wagen.
Over de plaats van de Golf tijdens de aanslag. bovenstaande post van Liga had ik wat verkeerd gelezen hij schrijft links van de deur vanaf de parking bekeken, waar ik links van de deur op basis van het plan bedoelde (rechts van de deur vanaf de parking bekeken). Het stuk van de getuige die de Golf opmerkt zal ik nog zoeken. De plaats dat Liga beschrijft en ook David in het boek is enkel mogelijk bij het begin van de aanslag en ook logisch dat ze daar eventjes gestaan hebben. Tijdens de aanslag stond de daderwagen niet voorbij de deur van de brico, op onderstaande uitvergroting van het grondplan is duidelijk te zien dat de dader van aan de palletten richting achterkant van de brico vuurt. De wagen nr2 is die van Dejonghe die pijlen vanaf de schutter naar de wagen die richting achterkant brico rijd zijn de schoten naar wagen nr2.

Ik hoop dat dit mijn opmerking ivm plaats van de daderwagen wat verduidelijkt. De donkere bollen zijn de hulzen, de afstand tussen de daders en de getuigen in wagen nr2 is redelijk ver. Zo is deze getuigenis ook wat beter in te schatten.
Over de uitvergroting van het grondplan, de wapenexpert zal waarschijnlijk onder de indruk geweest zijn en ook geen landmeter zijn. Er zit een fout in de verhouding van hoe hij de parking en het Brico gebouw tekent. De Renault van De jonge is door 2 verschillende daders beschoten, volgens ik kan uitmaken beschrijven ze ook 2 verschillende daders.
De waarheid schaadt nooit een zaak die rechtvaardig is.