Re: Delhaize Aalst

Etienne1420 wrote:

Om van de bescherming te genieten had men een Delhaize in Oost- of West-Vlaanderen nodig.

Waren niet alle Delhaize in België beschermd?

202

Re: Delhaize Aalst

Kan je dat uitleggen aub?

Re: Delhaize Aalst

Als in bepaalde regio' s de supermarkten niet beschermd waren, zou de logica zijn geweest om in die regio's aan te vallen.
Ik stelde me daarom voor dat de bescherming zich uitstrekte tot heel België.

Re: Delhaize Aalst

De daders in Aalst waren ex-rijkswachters. Zij hadden de waarborg dat in het district Vlaanderen de rijkwachters zouden niet op hem schieten.

pyrénéen wrote:
Etienne1420 wrote:

Om van de bescherming te genieten had men een Delhaize in Oost- of West-Vlaanderen nodig.

Waren niet alle Delhaize in België beschermd?

205

Re: Delhaize Aalst

Of bedoelde je juridische bescherming. ? Volgens sommige advocaten zullen de feiten Temse en Aalst nooit kunnen veroordeeld worden ten gevolge van de "onwettige" overheveling van het dossier.

En wat als dit een plan was vanaf het begin ?

Heb ik een reden om dat te denken ? Ja, het feit dat Bonkoffski , wiens naam wel degelijk in het dossier terecht kwam er voor koos in het Frans ondervraagd te worden. Al is het blijkbaar nooit tot een ondervraging gekomen.

Re: Delhaize Aalst

Over welke Bonkoffski hebt u het?
Nee ik dacht niet aan juridische bescherming. Ze wisten dat hun voormalige collega's zouden niet op hem schieten. Het gebeurde zo.

fenix wrote:

Of bedoelde je juridische bescherming. ? Volgens sommige advocaten zullen de feiten Temse en Aalst nooit kunnen veroordeeld worden ten gevolge van de "onwettige" overheveling van het dossier.

En wat als dit een plan was vanaf het begin ?

Heb ik een reden om dat te denken ? Ja, het feit dat Bonkoffski , wiens naam wel degelijk in het dossier terecht kwam er voor koos in het Frans ondervraagd te worden. Al is het blijkbaar nooit tot een ondervraging gekomen.

207

Re: Delhaize Aalst

De ex Dianers bij de rijkswacht Aalst die volgens zijn broer op zijn sterfbed bekende lid van de Bende te zijn

Re: Delhaize Aalst

We hadden het over twee verschillende dingen Etienne, jij over medeplichtigeid, ik over toezicht.

Re: Delhaize Aalst

Het is moeilijk een dood te ondervragen.
De broer van Christiaan werd zeker ondervraagd.

210

Re: Delhaize Aalst

Etienne1420 wrote:

Het is moeilijk een dood te ondervragen.

Toen zijn naam voor het eerst opdook in het dossier was hij nog lang niet dood