51

Re: Delhaize Aalst

Goed Murcielago, Boemerang kan opnieuw verder met uw opmerkingen. Zodra de parking uitgeklaard is, kunnen we de omgeving achteraan en de voorkant, de Parklaan bekijken. Graag had ik ook geweten of u nog goed de binnenkant van de delhaize kan beschrijven want daar botste de grootvader op twee BOB die hem een paar kinderen ter evacuatie in de armen stuurden. Ik stuur ook een mail via tueries.

Re: Delhaize Aalst

Zijn er geen luchtfoto's uit midden jaren tachtig beschikbaar?

Re: Delhaize Aalst

Zijn te bestellen, misschien interessant om eens te informeren of er eentje rond 1985 gemaakt is kan een goed beeld geven van hoe het er rond de Delhaize toen uit heeft gezien van bovenaf gezien » www.ngi.be

54 (edited by Boemerang 28-10-2011 22:55)

Re: Delhaize Aalst

Nog een foto van de ingang, deze keer in kleur.

https://lh3.googleusercontent.com/-KmwZ5Bm-eeA/TXlBIUbcQ-I/AAAAAAAAA9s/b4PhShft5ks/s607/Aalst%25252028.jpg

Vanaf de andere hoek kunnen we een beetje naar binnen kijken en daar lijken toch ook weer klapdeuren te zitten?

https://lh5.googleusercontent.com/-Ct11Sz0nCRM/TnXpcd-iY1I/AAAAAAAABwY/uGb37EP4RPQ/s640/Aalst%25252032.jpg

Het bewuste muurtje bij de embalage.

https://lh3.googleusercontent.com/-5T4WqzeL5wE/TnXpcR-AF6I/AAAAAAAABwc/qnsmzWZpDxY/s549/Aalst%25252031.jpg

55 (edited by Boemerang 01-12-2011 12:14)

Re: Delhaize Aalst

Omdat ik nieuwe tekeningen van Aalst probeer te maken heb ik nog eens goed naar de bovenstaande foto's zitten kijken en ben er achter gekomen dat de sluis (sas) toch iets anders is gebouwd dan ik op de oudere tekening die hier op pagina 13 staat, aangeef. Verder mag ik concluderen dat het een slimme zet was van Delhaize om die winkelingang daar te veranderen, het was vroeger namelijk een ontzettend omslachtige manier om de winkel binnen te komen (mede veroorzaakt doordat de parking bovenop de "top" van een heuvel (bult) is en de winkel daardoor aan de parkingkant in de grond verzonken is.

Ook meen ik dat het winkelgedeelte, zo ongeveer vanaf de nieuwe ingang richting het oosten, en vanaf de nieuwe ingang richting Parklaan, nieuw is. Dat geldt ook voor die strook van de parking (de parking was vroeger dus smaller maar volgens mij wel even "diep" als nu (diep = vanaf de winkel tot Osbroeckpark). Zoals als al eerder bekend is het hele west-gedeelte van de parking nieuw (ten westen van de Lokerenveldstraat die op de parking doorloopt naar de Docusberg).

56 (edited by Boemerang 28-12-2011 23:37)

Re: Delhaize Aalst

Zijn er nog Aalstenaren op de site?

Deze tekening stelt de omgeving Delhaize voor in 1985. Ik heb deze tekening gemaakt dmv foto's en filmbeelden uit 1985 uitvoerig te bekijken en te vergelijken, ook de beschrijving van Murcielago over de ingang/sluis was behulpzaam maar nu weet ik dan wel niet meer hoe het van de sluis naar de winkel zelf ging. Helaas zijn niet alle hoeken op beeld terug te vinden, het zuid-oostelijke gedeelte van de parking en de daar gelegen parkeervakken bijvoorbeeld, of een duidelijk beeld van "de gele hekken" of de Brico. Sommige aanduidingen hebben een vraagteken erbij staan. Ik zoek natuurlijk antwoorden, correcties of bevestiging. Reacties mogen evt ook per forum- of privémail.

https://lh3.googleusercontent.com/-WCtpLdST-IY/TvuIM_6AF4I/AAAAAAAACPI/uaWBc-xFVyQ/s800/Aalst%252520plattegrond%252520met%252520vragen.jpg
Met afbeelding bekijken is hij iets groter. (gecorrigeerde versie geplaatst op 28-12-11)

Nu heb ik deze kaart al deels ingevuld met posities van agenten, daders en slachtoffers, getuigen en voertuigen. Het is echter nog een eind te gaan. Als u, onfortuinlijk, bij de gebeurtenissen van 9 november 1985 betrokken bent geraakt, zij het beroepsmatig, omdat u zelf aanwezig was of omdat er een slachtoffer in uw familie viel, en u wilt mij helpen om een gedetailleerd en zo accuraat mogelijk overzicht te maken van wat er nu daadwerkelijk heeft plaatsgevonden tijdens die 10-13 minuten, dan bent u welkom om contact met mij op te nemen via rangeboem@gmail.com

Re: Delhaize Aalst

Boemerang, complimenten voor de tekening. Dit maakt een en ander een stuk overzichtelijker. Volgens mij was café De Corner gevestigd aan de andere kant van De Haring, aan de Leo de Béthunelaan 1. Althans volgens De Voorpost van 24-8-'84 p.3 en 30-8-'85 p.16. Café The Fox was gevestigd aan de Parklaan 60 (De Voorpost 14-8-'81 p.8 en 13-3-'92). Ernaast zat waarschijnlijk een restaurant, restaurant Rond Punt op de Parklaan 62 (Nieuwe Gazet van Aalst 7-12-'84 p.2). Misschien dat Aalstenaren dit kunnen bevestigen.

58

Re: Delhaize Aalst

Betreffende de tekening van Aalst: de gele deur was links van de tekst "was hier de gele deur" en wel op de plaats waar de twee rechthoekjes "gesloopt staan".

59 (edited by Boemerang 28-12-2011 23:54)

Re: Delhaize Aalst

Dankjewel Joachiem, ik heb het alweer aangepast op de reeds eerder geplaatste tekening. Stom van mij, ik dacht de Corner ligt gewoon daar op die corner, beter had ik eens met streetview daarachter de Haring kunnen gaan kijken, dan had ik gezien dat de Corner daar nu nog steeds ligt. Nu begrijp ik al meer over de gangen van getuige Donald R. en zijn gezin (op mijn tekening staat café Corner er dus net niet op).

Naar aanleiding van een post van Vdb bij het topic Aalst: tijdlijn dat ik gisteren tegenkwam, heb ik op de tekening ook de positie van de kassa's aan de parkingzijde verandert. Ik hoop dat iemand me kan vertellen of het zo ongeveer juist is (de plek van het kantoortje heb ik nog maar even gegokt). Ook tekende ik de klapdeuren met looprichtingen maar wie dat wil kunnen zien moet de tekening downloaden en ze in "actual format" kijken. De tekening is met 300 pixels haarscherp maar bij het hier plaatsen vervaagt hij en krijg ik hem maar niet op de gehele breedte van het forumkader..(¿:( ?) Als ik de tekening in twee helften knip en dan plaats, dan is hij wel groot maar moet je weer enorm scrollen.

Dan even over de gele deur:

https://lh5.googleusercontent.com/-WoerNyaw_0Y/TvuHeMkBiKI/AAAAAAAACOw/UjNdkTMVBGM/s632/De%252520gele%252520deur%252520-%252520samenstelling.jpg

Ik heb een nieuw trucje van photoshop ontdekt, de deur staat wat bol maar dit is dan ook een foto van 4 fotòs uit 1 stukje film waarin ze de deur niet in volledigheid filmden.

Dank je voor de reactie e&r. Ik wil erg graag van je aannemen dat de deur daar lag en ook Murcielago plaatst de deur daar ergens (als ik hem goed begrijp). Als de deur nog iets meer naar de hoek ligt, dan is dit 100% een inslag van een riotgun afgevuurd door een Adjunct-commissaris van de Aalsterse politie, er zitten 8 bollen in de deur, 2 raakten dan het witte rolluik en 1 de muur net naast het rolluik, hagelbol nummer 12 is zoek. De adjunct-commissaris vuurde terug vanaf de hoogte van huisnr. 201 richting de dader toen deze daar ergens bij de hoek was. Dit zou dus vanalles verklaren... maarrrr.

Dit zijn enkele fotos van waar dan die Brico-deur zou moeten zijn:

https://lh4.googleusercontent.com/-mIDz-2mhDEU/TuXwVL2GOWI/AAAAAAAACGQ/QLw4q-Br6Kk/s825/Aalst%25252044%252520-%252520hoek%252520Brico.jpg
Uiterste hoek met de Geraardbergsestraat.

https://lh4.googleusercontent.com/-RJEC_dWplr8/TvuJrCIQH-I/AAAAAAAACPY/djrGBiCRWhc/s510/Aalst%252520Brico%252520center%2525202.jpg
Vanaf de hoek kijkend richting parking.

https://lh4.googleusercontent.com/-o2vrn84g81Q/TvuHl2tR2BI/AAAAAAAACPA/kApaclquoMI/s912/Aalst%252520Brico%252520center%2525201.jpg
En de andere kant op kijkend naar de kruising Lokerenveldstraat/Geraardbergsestraat.

De muur is echter van bruine baksteen, niet geel (ik heb ook nog ergens een slechte kleuren opname). De "lambrisering" is van natuursteen en niet grijs geverfde baksteen. De stoep is compleet anders, bij de gele deur is geen stoep maar wel een ophoging. Ik zie helaas niet hoe daar die gele Brico-deur moet zijn, hoe graag ik ook zou willen dat ie er wel is...

Ik zoek dus nog een over-herbevestiging, een 120% zekerheid waar die deur was!

60 (edited by limboman 10-01-2012 01:41)

Re: Delhaize Aalst

Boemerang, bedankt voor je overzichtelijke tekening. Ik heb na aanleiding hiervan een paar opm cq vragen. De bende had de overval in Aalst bijzonder goed voorbereid, mijn vraag aan u allen is. Wat speelde zich er die avond allemaal af op de Parklaan en omgeving?

Waarom deze vraag. Er zijn 2 kassapartijen in de Delhaize aanwezig en dus ook 2 in en uitgangen zoals op tekening staat aangegeven. De bende kwam binnen via de parkeerplaats, maar wat als tijdens de overval de politie ook via de voorzijde ariveerde. Dan zat men tussen 2 vuren in.(een back-up team kan hier dus hebben klaargestaan).

Vandaar mijn gevoel dat er op de Parklaan en misschien omgeving zich ook verdachte handelingen hebben moeten plaatsvinden. Er is waarschijnlijk 1 bendelid gezien in The Fox volgens getuigen en dan hebben we nog die 2de golf ,bevond die zich niet ergens op de Parklaan toevallig.

Ik verneem het graag.