Re: Delhaize Aalst

Boemerang wrote:

Ik kom hier nog eens op terug.

Ik kijk er al naar uit en ik denk de CWB ook. Alvast dit: aangezien de nummerplaten op zowel de Renault 9 als op de BMW 3 duidelijk leesbaar zijn moeten bepaalde zaken toch gemakkelijk na te trekken zijn.

De grote Manitou ziet alles

Re: Delhaize Aalst

Ik heb de betreffende video's eens bekeken en de zus van Dirk Nijs wijst inderdaad naar de omgeving waar de Volvo van de familie Van De Steen stond geparkeerd tijdens de bloedige overval op de Delhaize van Aalst.

De grote Manitou ziet alles

Re: Delhaize Aalst

De positie van de Volvo van de familie Van de Steen ligt vast (zie dit bericht van Boemerang). Uiterst links van deze Volvo staat een witte Toyota corrola coupé geparkeerd. Weet iemand of er tussen de Volvo en de witte Toyota orrola coupé nog wagens stonden geparkeerd?

De grote Manitou ziet alles

Re: Delhaize Aalst

Uiterst rechts van de Volvo van de familie Van de Steen staat een Citroën 2cv geparkeerd. Weet iemand of er tussen de Volvo en de Citroën 2cv nog wagens stonden geparkeerd?

De grote Manitou ziet alles

75

Re: Delhaize Aalst

Boemerang, de BMW naast de Volvo is deze van de familie Nijs. Hij was blijkbaar verzot op BMW en rallysport.

"Le monde est dangereux à vivre! Non pas tant à cause de ceux qui font le mal, mais à cause de ceux qui regardent et laissent faire." Volg ons via » Facebook | twitter | YouTube

76

Re: Delhaize Aalst

Ik dacht dat altijd gesteld werd dat de familie Nijs met de Renault 9 was?

Re: Delhaize Aalst

Ben, dankjewel... Dus toch die BMW. Heb je ook een bron?

Niet Simpel wrote:

Ik kijk er al naar uit en ik denk de CWB ook.

Dank je, maar CBW heeft mij hiervoor niet nodig, zij hebben alle info voorhanden en een paar maanden na de overval hadden zij al een maquette gemaakt (dus in 3D en interactief wink).

Niet Simpel wrote:

witte Toyota corrola coupé...Citroën 2cv

Toyota mat-oranje (met een bruine wagen ernaast), 2cv geen idee... Je hebt naar de 30 uren reconstructie gekeken... foute boel. Kijk naar de foto's. Slechts enkele voertuigen zijn relevant, sommigen bleven staan omdat hun eigenaren elders op het terrein om het leven kwamen of verwond werden, enkele andere omdat zij kogelinslagen vertoonden, de wagen van Jan Palsterman lijkt er niet meer te staan en die mysterieuze Renault 9 staat ook niet op de parking.

Re: Delhaize Aalst

Wil je dus zeggen dat de wagen van Palsterman, na de overval verdween?

Re: Delhaize Aalst

De achterruit van de Renault 9 was duidelijk vervaardigd uit gehard glas. Als de achterruit van de zwarte BMW ook vervaardigd was uit gehard glas lijkt de foto van de zwarte BMW getrukeerd. Tenzij de achterruit van de zwarte BMW vervaardigd was uit gelaagd glas, en dan nog.

Boemerang wrote:

Je hebt naar de 30uren reconstructie gekeken... foute boel. Kijk naar de foto's.

De foto's werden genomen bij daglicht en het is niet zeker dat de voertuigen tegen dan nog niet werden verplaatst en/of nog alle relevante voertuigen zich op de parking bevonden. Ik denk toch te mogen veronderstellen dat tijdens de reconstructie de Volvo van de familie Van de Steen op de juiste plaats werd geparkeerd al dan niet op aangeven van één der slachtoffers.

De grote Manitou ziet alles

Re: Delhaize Aalst

Heeft de zus van Nijs dan nooit de pers ingelicht dat haar broer met een BMW reed i.p.v. met een Renault.

De grote Manitou ziet alles